مدعیان اعتدال و اصلاحات در تهران لیست کامل می‌دهند

برخلاف فضاسازی‌ها و مظلوم‌نمایی‌های مدعیان اصلاحات و اعتدال طی چندماه گذشته مبنی بر این که قادر به ارائه فهرست انتخاباتی در تهران نیستند، اکنون خبر رسیده که این طیف لیست کامل سی‌نفره ارائه خواهند کرد.
تصویر مدعیان اعتدال و اصلاحات در تهران لیست کامل می‌دهند

به گزارش سایت خبری پرسون، در این‌باره جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه (حزب روحانی و نوبخت و واعظی و جنتی) به خبرآنلاین گفت: در حزب اعتدال و توسعه جهت تکمیل لیست‌های خود در تهران و سایر استان‌های کشور رایزنی با سایر احزاب را شروع کردیم و این رایزنی‌ها تاکنون موفق بوده و توانستیم به رشته وحدت کاندیداها در ارائه لیست دست پیدا کنیم که ان‌شاءالله در روزهای آینده لیست خود را چه در تهران به صورت لیست کامل ۳۰نفره و چه در استان‌های دیگر به صورت ائتلافی اعلام خواهیم کرد.

او همچنین از رایزنی‌های حزب متبوعش با تشکل‌های اصلاح‌طلب و «ستاد عقلانیت» که جمع هواداران علی لاریجانی است خبر می‌دهد و احتمال ارائه لیست مشترک و ائتلاف را رد نمی‌کند.

هروی درباره تغییر حوزه انتخابیه نوبخت اظهار کرد: لیست‌های تهران با عنایت به تغییری که در حوزه‌های انتخابیه رخ می‌دهد، امکان تغییرات دارد. به عبارت دیگر در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده، حزب اعتدال و توسعه اصرار دارد که نوبخت از حوزه انتخابیه رشت در انتخابات شرکت کند یا اصرار بر این است که بتوانیم سرلیست‌های جدیدی اعم از اعضای حزب یا گروه‌های ائتلافی در تهران داشته باشیم که این اقدام طی ۲، ۳ روز آینده مشخص خواهد شد. همچنین حزب اعتدال و توسعه براساس رایزنی با سایر احزاب اعم از کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان، اعتماد ملی، خانه کارگر و ستاد عقلانیت که هواداران لاریجانی هستند، لیست مشترک خواهد داد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: البته سرلیستی لیست ائتلافی حزب اعتدال و توسعه با احزاب اصلاح‌طلب هنوز مشخص نیست و بنده گمانه‌زنی رسانه‌ها در این مورد را رد می‌کنم، فعلاً هیچ فردی را برای سرلیستی انتخاب نکردیم مگر اینکه شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه مشخص و معین کند و ما اعلام کنیم، احتمال اینکه سرلیست ائتلافی تهران حزب اعتدال و توسعه یک زن باشد هم وجود دارد، البته این خانم از چهره‌های سیاسی حزب اعتدال و توسعه است. در حقیقت منظور این است که زنان هم از جمله گزینه‌های سرلیستی ما است.

در همین حال احمد مازنی نماینده اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید در مجلس قبل، در گفت‌وگو با نامه‌نیوز، از «تشکیل ائتلاف اصلاحات، اعتدال و اصولگرایان معتدل در تهران» خبر داد و گفت: نام ائتلاف هنوز مشخص نیست اما عناوینی همچون منتقدان وضع موجود، نه به حاکمیت یکدست یا آرای اعتراضی پیشنهاد شدند که باید دید در نهایت چه عنوانی انتخاب می‌شود.

احمد مازنی درباره بیانیه 110 فعال اصلاح‌طلب برای اهمیت مشارکت در انتخابات مجلس گفت: خودم از امضاکنندگان این بیانیه هستم. جبهه اصلاحات حق داشت آن بیانیه را بدهد چون برگزارکنندگان انتخابات فضای رقابت را محدود و جو ناامیدی را بر جامعه حاکم کردند اما در عین حال معتقدم نباید از صندوق رأی فاصله بگیریم. هر مقدار فرصت برای مشارکت فراهم است باید از همان فرصت برای رقابت و حضور در انتخابات استفاده کنیم. در بین کاندیداهای تأییدصلاحیت‌شده هستند کسانی که با حاکمیت یکدست و این وضعیت فلج اقتصادی موافق نباشند و راهکار برای حل مشکلات داخلی و سیاست خارجی دارند. عضو مجمع روحانیون مبارز اظهار کرد: با احترام به تصمیم جبهه اصلاحات، به جریانات منتقد دولت که علاقه‌مند به مشارکت هستند توصیه داریم متفرق در صحنه حاضر نشوند چون تفرق آنها حتما به ضرر ملت ایران است. امیدواریم این جریانات با هم ائتلاف کنند و در قالب ائتلاف وارد انتخابات شوند.

مازنی افزود: لیست تهران به نام اصلاحات نخواهد بود اما نامزدهای اصلاح‌طلب، اصولگرایان معتدل همچون آقای مطهری و حزب اعتدال و توسعه هم‌اکنون برای ائتلاف تلاش می‌کنند و امیدواریم بتوانیم فهرستی را ارائه دهیم. هدف آن است که آرای اعتراضی و منتقد وضع موجود در تهران را در یک سبد قرار دهیم.

منبع: روزنامه کیهان

600292