طی پیامی از سوی دبیرکل شبکه تحول خواهان ایران اسلامی صورت گرفت:

مردم به فهرست ها با دقت بنگرند

باید مراقبت نمائیم در دام تاکتیک های کهنه باندهای زر، زور و تزویر گرفتار نشویم. به فهرست ها با دقت بنگرید. سر لیست این فهرست ها تعدادی کهنه کارهای سیاسی اند و بقیه تعداد فراوانی نیروهای ناشناخته و نا آزموده را دوباره مشاهده خواهید نمود.
تصویر مردم به فهرست ها با دقت بنگرند

به گزارش سایت خبری پرسون، دبیرکل شبکه تحول خواهان ایران اسلامی طی بیانیه ای از مردم سراسر کشور برای حضور پای صندوق رای دعوت به عمل آورد.

متن بیانیه دبیرکل شبکه تحول خواهان ایران اسلامی بمناسبت انتخابات روز یازدهم اسفند 1402 بدین شرح است.

باسمه تعالی

وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

سوگند به قلم و آنچه مى ‏نویسند.

مردم شریف و مقاوم ایران

در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می باشیم. همانطور که از نام شوری برمی آید، این مجلس، عالی ترین و برترین جایگاه شور و همفکری نمایندگان ملت با یکدیگر است. مهمترین و اصلی ترین وظایف نمایندگان قانون گذاری و نظارت است.

نمایندگان می توانند با بررسی دقیق کارنامه وزرای پیشنهادی دولت، استیضاح آنها و دادن تذکرات قانونی و تهیه گزارشات تحقیق و تفحص و با ارزیابی عملکرد دولت مردان به وظیفه نظارت خود عمل نمایند. در عمل شاهد هستیم وقت گرانبهای نمایندگان بجای نظارت بیشتر به بررسی و تصویب طرح ها و لوایح می گذرد که صد البته کم قانون در کشور نداریم.

امید است مثل بسیاری از کشورهای دنیا، تهیه قوانین بر اساس نیازی که نمایندگان تعیین می نمایند، در مراجع تخصصی در دولت تهیه و نمایندگان صرفا وقت ارزشمند خود را برای تطبیق آنها با نیازهای واقعی مردم اختصاص دهند.

با این توضیحات مشخص است مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار رفیع دارد. برای تحقق ماموریت نمایندگی به نحو شایسته با توجه به این شرح وظایف، واضح است نمایندگان منتخب می بایست اشخاصی بصیر، آکاه به شرایط زمانی کشور، اوضاع بین المللی، توانائی تشخیص منافع و مصالح ملی و از همه مهمتر شجاع و نترس باشند.

با مرور تاریخ گذشته مجالس ملی و اسلامی، با کمتر نماینده ای به شجاعت ایت الله شهید مدرس برمی خوریم. همیشه متخصصین فراوانی در حوزه های مختلف علمی و فنی در فهرست های احزاب و جریانات سیاسی قرار داشته اند اما آیا این توده انبوه متخصص توانسته اند به وظیفه اصلی خود که نمایندگی از جانب ملت بوده است بپردازند؟ مع الاسف بیشتر نمایندگان وکیل الدوله بوده یا بعدها شده اند. چه باید کرد؟ تنها راه، مشارکت فعال در امر مهم انتخابات و گزینش صحیح است. باید ضمن مشارکت فعال در انتخابات که هم واجب عقلی است و هم واجب شرعی، در گزینش نمایندگان از میان نامزدهای فراوان صالح دقت کنیم نماینده ای که لایق و کاردان است، قدرت شناخت و توانائی تجزیه و تحلیل مسائل و تشخیص و تفکیک منافع ملی و مصالح ملی را دارد، انتخاب کنیم. نماینده ای که بصیرت ندارد، رویکرد انقلابی و جهادی برای حل مسئله ندارد، شجاع نیست و با کوچکترین تشر و اخم می ترسد را، انتخاب نکنیم.

اکنون زمان این آزمون بزرگ فرا رسیده است. آیا در این آزمون نمره قبولی را کسب خواهیم کرد یا مثل ادوار گذشته فریب وعده های واهی بعضی از جریان ها و نامزدها رو خورده و اشتباه گذشته را دوباره مرتکب خواهیم شد. راه جلوگیری از خطا آگاهی در رای دادن است. آگاهی هم با تحقیق بدست می آید. اگر قدرت تشخیص کافی ندارید از اشخاص مورد وثوق در پیرامون خود بخواهید در تشخیص اصلح شما را یاری نمایند.

بنده بنا به دو وظیفه شرعی یعنی امر به معروف و جهاد تبیین بر خود واجب می دانم در حد وسع در این میدان به یاری هم وطنان مومن و خدا جو بیایم و به دوستانی که مشاوره می خواهند نظر خود را متواضعانه بیان نمایم.

در ابتدا معیارها را عرض کردم. در خصوص مصادیق هم باید گفت الحمدالله نامزد صالح در این دوره ازانتخابات، فراوان است. جناح های سیاسی اعم از اصواگرایان و اصلاح طلبان و جریان بوجود آمده در یک دهه گذشته یعنی عدالت طلبان بجای ارائه ایده و تفکر باز به صدور وعده های تکراری مشغول دیدم. منهای تعطیلات در حدود 1200 روز نمایندگان این سه جریان در هر دوره مجلس، فرصت اجرای وعده هایی را که در موقع انتخابات میدهند را دارند اما باز همان وعده ها را در پوشش و بیان دیگر ارائه می نمایند. فلذا به فهرست های این سه جریان نباید صرفا بسنده کرد. هر دفعه عده ای ناشناخته و نا آزموده را از میان دوستان و آقوام مامور نمایندگی می کنند، بدون اینکه پاسخگوی عملکرد نیروهای نا آزموده قبلی باشند.

ملت رشید و فهیم ایران

باید مراقبت نمائیم در دام تاکتیک های کهنه باندهای زر، زور و تزویر گرفتار نشویم. به فهرست ها با دقت بنگرید. سر لیست این فهرست ها تعدادی کهنه کارهای سیاسی اند و بقیه تعداد فراوانی نیروهای ناشناخته و نا آزموده را دوباره مشاهده خواهید نمود.

در تمام دنیا احزاب پاسخگوی نتایح ارزیابی عملکرد فهرست های پیشنهادی خود می باشند. اما این سه جریان سیاسی مشهور تا بحال کی پاسخگوی نتایج ارزیابی عملکرد ضعیف خود بوده اند؟

از استحسان مقام معظم رهبری به خود تفسیر به رای می نمایند که مجلس دوازدهم موفق بوده است. موفقیت در یک درس یا چند درس باعث قبولی در تمام دروس نخواهد شد. شعارهای انقلابی بجا و لازم است اما شعار دادن به تنهائی رفاه مورد نیازعموم مردم را تامین نخواهد کرد. باید نمایندگان در برابر دشمن صهیونیستی و آمریگائی ایستاده و مقاومت کنند. این رویگرد برخاسته از ذات انقلاب اسلامی است. اما حفظ این جمهوری با فراموشی توده های مستضعف حامی انقلاب و اسلام خلاف ذات آن است. متاسفانه، نظارت کافی برای تحقق وعده های انتخاباتی دیده نمیشود.

اکنون وقت بصیرت است. بنده به عنوان یک سرباز کوچک مردم درخواست دارم با چشمان بسته رای ندهند. در مورد نامزدهای معرفی شده تحقیق کنند. بنده خودم به این کار مبادرت ورزیدم و به اشخاصی رسیده ام اما این بدان معنا نمی باشد تشخیص بنده درست است. شاید در تطبیق شرایط با مصادیق در خصوص شخصی هم دچار اشتباه شده باشیم. برای رسیدن به این جمع بندی وقت زیادی صرف گردید و با دوستان مورد وثوق همفکری شده است تا به جمع بندی برسیم. در پیوست این بیانیه، فهرست وجود دارد. در صورت تمایل می توانید از این فهرست استفاده نمائید. نام این فهرست: شبکه مردمی یاران مردم« شمیم» است. امیدوارم این فهرست ها بحال شما مفید واقع شود.

درود و رحمت و برکات خداوند بر شما مؤمنین باد.

حسین مهدی زاده

دبیرکل شبکه تحول خواهان ایران اسلامی

(در شرف تاسیس)

هشتم اسفند 1402

همچنین این شبکه فهرست نامزدهای مورد حمایت شمیم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ر به شرح ذیل ا اعلام عمومی نمود.

  1. دکتر سرتیپ دوم پاسدار محمد اسماعیل کوثری کد 7238 2. دکتر اسماعیل نجار کد ۸۵۲۱

3. حجت الاسلام سید محمد نبویان کد 8489 4. دکتر رضا تقی پور کد 2797

5. دکتر سید محمد اکرمی کد 1774 6 . آیت الله دکتر احمد علی یوسفی کد 9252

7. دکتر صفرعلی محمدی کد 7585 8. دکتر سید محمد تقی حسینی کد 3483

9. دکتر مجتبی زارعی کد 4671 10 . حجت الاسلام دکتر محمد حسین حسین زاده

11. دکتر مجتبی رحماندوست کد ۴۲۴۶ 12 . دکتر علی ابوالحسنی کد 9152

13 . دکتر مهدی شریفیان کد 5313 14. مهندس محسن اربابیان کد 1376

15. مهندس جعفر طهماسبی کد 5819 16. استاد حسن مهدی زاده اردبیلی کد 8191

17 . دکتر محمد حسین رشیدی اسدآبادی کد 4376 18. دکتر زهره سادات لاجوردی کد 7372

19. دکتر افسانه خادمی کد 3642 20. دکتر فاطمه قاسم پور کد 6717

21. دکتر محمد مهدی مومنی ها کد ۹۱۶۷ 22 . دکتر حمید رضا شریعت نژاد کد ۵۲۸۵

23. دکتر مصطفی ثبوت (حجت الاسلام ) کد 9253 24. استاد خسرو امینی کد 1894

25 . دکتر بهمن لامعی کد 7378 26. دکتر فرید شهاب کد 5383

27 . دکتر مهدی شمس آبادی زاده کد 9265 28. استاد داود طاعتی کد ۵۷۴۲

29 . دکتر محمد رائین آبرومند کد 9174 30. دکتر مهدی نجفی کد 8528

31. دکتر مجید قربانی کد 6817 32. دکتر سیدمحمدجواد ابطحی کد ۴۲۴۶

33. دکتر جواد فتوحی کد 6515 34. دکنر محسن صالحی کد ۵۵۸۱

35. دکتر سید روح الله سیدی کد ۵۱۶۵ 36. دکتر محمد حسن حسین زاده کد 9336

منبع: پُرسون

612091