خوابی که تجزیه طلب ها برای انتخابات دیده‌ اند/ عبدالله مهتدی درباره انتخابات چه گفت؟

تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه از جمله رویکردهایی است که جریان‌های مختلف و البته متضاد معاند و ضدانقلاب را به اشتراک نظرو عمل رسانده‌ و همه آنها را طی روزهای اخیر برای ایجاد ناامیدی در جامعه و عدم حضور در پای صندوق‌های رای به خط کرده‌است.
تصویر خوابی که تجزیه طلب ها برای انتخابات دیده‌ اند/ عبدالله مهتدی درباره انتخابات چه گفت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بررسی تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی روزهای اخیر جریان ضدانقلاب با همراهی و پشتیبانی برخی دولت‌های غربی نشان دهنده اهداف پشت‌پرده‌ای است که معاندان را به تکاپوی تازه‌ای انداخته‌است؛ رویکردی که گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریستی نیز دستی درآن دارند و می‌کوشند با به‌کارگیری انواع ابزارهای سیاسی – رسانه‌ای از میزان مشارکت در انتخابات روز جمعه بکاهند.

براساس چنین رویکردی هم هست که تازه‌ترین اخبار منتشر شده در رسانه‌های منطقه اقلیم کردستان عراق از تقلای گروهک‌های تجزیه‌طلب برای تاثیرگذاری بر انتخابات حکایت دارد؛ راهبردی که درنهایت سیاست «ایجاد ناامنی در مناطق کردنشین» را پیگیری می‌کند.

روز چهارشنبه برخی منابع خبری در اقلیم کردستان عراق از انتشار یک فایل صوتی محرمانه متعلق به عبدالله مهتدی، دبیرکل گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله خبر دادند؛ فایلی از پشت پرده دیگری از اهداف معاندان برای کاهش مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفندماه را فاش می‌کند.

به گفته برخی منابع خبری کردی در اقلیم کردستان عراق، مهتدی دراین فایل صوتی از یک نشست داخلی، تاکید می‌کند که «مشارکت پایین در انتخابات به ما این امکان را می‌دهد تیم جذب خود را مجددا فعال کنیم و از میان جوانان، تعداد بیشتری را برای اقدام‌های مسلحانه جذب کنیم».

رویکرد تجزیه‌طلب‌ها به انتخابات

یک کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با اشاره به رویکرد گروهک‌های تجزیه‌طلب در قبال انتخابات، اظهارکرد: آنچه برخی رسانه‌های اقلیم کردستان از سخنان محرمانه عبدالله مهتدی، دبیرکل گروهک تروریستی کومله منتشر کردند، اگرچه نشان‌دهنده رویکردی مسبوق به سابقه ازسوی این گروهک‌ها است. اما درعین‌حال از ناامیدی آنها از جریان‌سازی علیه جمهوری‌اسلامی حکایت دارد.

حسن هانی‌زاده با اشاره به اهمیت انتخابات سرنوشت‌ساز ۱۱ اسفندماه، عنوان کرد: با بررسی متغیرهای منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح در شرایط کنونی، بیش‌از پیش به اهمیت انتخابات پیش‌رو پی می‌بریم. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاثیر بی‌بدیلی بر ارتقای جایگاه و نفوذ منطقه‌ای و حتی بین‌المللی ایران دارد. این موضوع گروهک‌های تجزیه‌طلب و سران آنها را به هراس انداخته است.

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی از رهگذر انتخابات نهادینه می‌شود، افزود: این فرایند درنهایت تقویت امنیت ملی ایران را به‌دنبال دارد که نقطه پایانی بر فعالیت‌های تروریست‌ها و معاندان به‌حساب می‌آید. چنین روندی دلیل هراس گروهک‌های تجزیه‌طلب از انتخابات پرشور را بیش‌از پیش نمایان می‌کند.

پشت‌پرده جریان‌سازی‌های معاندان

این کارشناس مسائل منطقه اظهارکرد: برخی بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیش‌از ۲۶۰ رسانه و شبکه تلویزیونی معاند طی هفته‌های منتهی به انتخابات ۱۱ اسفندماه یک سلسله جریان‌سازی‌هایی را علیه جمهوری‌اسلامی و مسئولان نظام ساماندهی کرده‌اند که رویکرد ناامیدسازی مردم و به تبع کاهش مشارکت در انتخابات را دنبال می‌کند.

هانی‌زاده با بیان اینکه معاندان، از جمله گروهک‌های تجزیه‌طلب سعی می‌کنند این‌گونه القا کنند که جمهوری‌اسلامی مشروعیت خود را درمیان مردم از دست داده‌است، افزود: استمراربخشی به فعالیت‌های تروریستی و ضدامنیتی از مهم‌ترین دلایل تلاش گروهک‌های تجزیه‌طلب برای کمرنگ نشان دادن مشارکت انتخاباتی جامعه و درنهایت القای مشروعیت‌زدایی از جمهوری‌اسلامی است.

وی با بیان اینکه در پشت‌پرده رویکردهای ضد مردمی و ضد امنیتی گروهک‌های تروریستی، دست قدرت‌های استکباری و صهیونیستی نیز نمایان است، اظهارکرد: عبدالله مهتدی از جمله سران گروهک‌های تجزیه‌طلب به‌شمار می‌رود که به سرسپردگی سرویس‌های امنیتی غربی – صهیونیستی شهره است. این موضوع سبب شده او جایگاهی درمیان مردم کردزبان ایران نداشته باشد.

تاثیر انتخابات بر جایگاه بین‌المللی ایران

این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه تشکیل پارلمان قدرتمند سقف چانه‌زنی ایران در مجامع بین‌المللی را افزایش می‌دهد، ادامه داد: اکنون دوستان و دشمنان ایران چشم به داخل کشور دوخته‌اند؛ مشارکت پرشور روحیه امید به آینده و تقابل با هژمونی غربی را در میان ملت‌های آزاده منطقه به‌شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

هانی‌زاده با اشاره به رویکرد دشمنان به انتخابات ایران، عنوان کرد: آنها می‌کوشند با ناامید کردن جامعه و کاهش مشارکت در انتخابات، بر طبل «مشروعیت‌زدایی» از جمهوری‌اسلامی بکوبند و راه را برای اجرای سیاست‌ها و راهبردهای خصمانه‌ای از قبیل تحریم علیه ملت ایران، هموار کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه تضمین‌کننده امنیت ملی ایران خواهد بود، اضافه کرد: گروهک‌های تجزیه‌طلب‌ انسجام و امنیت ملی کشور را هدف گرفته‌اند، اما مردم ایران تاکنون ثابت کرده‌اند تحت تاثیر آنان قرار نمی‌گیرند و هیچ جایگاهی در میان قومیت‌های کشور ندارند.

هانی‌زاده اضافه کرد: وقتی که مشارکت در انتخابات پرشور باشد، حربه تحریم در دست قدرت‌های استکباری ناکارآمدتر از قبل خواهد شد، چراکه آنها به این درک واضح می‌رسند که تحریم‌ها و فشار اقتصادی کارآمدی خود را از دست داده‌است.

منبع: همشهری

612026