پیام وزیر کشور به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

وزیر کشور در پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: اندیشه امام خمینی (ره) الگوی گرانسنگی برای همه ملت‌های آزاده جهان شد.
تصویر پیام وزیر کشور به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی، وزیر کشور به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

متن پیام وزیر کشور به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله علیه معمار کبیر انقلاب اسلامی است؛ رهبری از سلاله ایمان در جهان معاصر؛ مردی که با نفس گرم و جهاد مومنانه، جهان را تکان داد.

اندیشه امام خمینی (ره) الگوی گرانسنگی برای همه ملت‌های آزاده جهان شد و مانند فانوس دریایی، راهنمای همه کشتی شکستگان در تلاطم موج‌های ظلمت و تاریکی و امید نجات آزادگان عالم بود، هست و خواهد بود.

نهضت امام راحل با توانمندسازی امت اسلامی، مصداق وعده پروردگار برای رهایی مستضعفان از بند‌های اسارت و ضعف و تمکین بخشیدن به آنان در زمین است. از این حیث، اندیشه امام، مختص ایرانیان نیست و راهبرد استقلال و عزت برای همه امت اسلامی و عموم آزادگان جهان است که این روز‌ها تجلی این تفکر را در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه از اقصا نقاط جهان مشاهده می‌کنیم و پررنگ‌تر شدن راهپیمایی‌های روز جهانی قدس نیز که ابتکار حضرت امام (ره) بود، این طلایه داری تفکر انسانی - اسلامی امام امت را نشان می‌دهد. این حقیقتی است که مقام معظم رهبری با این عبارت بیان کردند که «این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست».

نظام پویای تفکر خمینی کبیر، اکنون در سایه رهبری حکیم فرزانه حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نه تنها در حیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران، بالنده، زنده و رو به گسترش است بلکه ابعاد جهانی آن به ویژه در قضیه فلسطین در قلب تحولات جهان اسلام، منجر به جنبش ستم ستیز، ضد استکباری و تشکیل کارزاری بزرگ علیه جبهه باطل شده است.

همچنین پانزدهم خرداد، تذکار روشن پایمردی‌های آزاد مردان و شیرزنانی است که با حرکت خود، در پی بازداشت امام خمینی (ره) زمینه ساز سقوط رژیم ستم شاهی شدند؛ جان دادند تا آرمان امام بماند و درخت انقلاب بارورتر شود.

به روان مطهر امام و همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس، خالصانه‌ترین تحیات و درود‌ها را می‌فرستیم. روحشان شاد و راهشان پر رهرو.

منبع: میزان

681140