محمد مخبر:

کشور ما امروز از نظر نظامی مقتدر است

سرپرست ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه مکتب امام در همه ابعاد کاربرد، کارکرد و زایش دارد، گفت: امروز کشورهای غربی از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند و به نقطه‌ای رسیده‌ایم که فکر درگیری نظامی با ایران را نمی‌توانند داشته باشند.
تصویر کشور ما امروز از نظر نظامی مقتدر است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مخبر در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این روزها به دلایل مختلفی اندوهی بر دل داریم، اول اینکه رحلت امام خمینی (ره) را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد و البته این ایام علاوه بر قیام 15 خرداد با از دست دادن شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان مصادف شده و غم مضاعفی را به دنبال داشته است.

وی افزود: این روزها نمی‌شود در محفل و مراسمی حضور داشت و از فجایع غزه نگفت، هیچ جنایتی نمانده که اسرائیلی‌ها در غزه انجام نداده باشند، و این رفتارها با توجه به آنچه بر اسرائیل گذشته طبیعی است زیرا که تمام همینه آمریکایی‌ها و غربی‌ها و نمادشان که اسرائیل بود در هم شکسته است.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه گفت: تمام تجهیزات دنیا در باریکه غزه جمع شده و دشمنان هیچ‌یک از مقاصد و هدف‌های خود نرسیدند و به جای اینکه اهدافشان را در میدان نبرد دنبال کنند، در پی آزار رساندن به مردم مظلوم و زنان و کودکان هستند اما در نهایت اسرائیل شکست خواهد خورد و مردم فلسطین آزادی خود را به دست می‌آورند.

مخبر تصریح کرد: مقام معظم رهبری یکی از برجسته‌ترین شاگردان مکتب امام خمینی (ره) است که سکانداری را بعد از رحلت امام خمینی (ره) با همان بصیرت، صلابت و مسیر ادامه داد و در واقع راهی را که امام آغاز کرد مقام معظم رهبری به بهترین وجه ادامه داد.

وی تأکید کرد: امروز تقریباً تمام قدرت‌هلی بلامنازع جهان گیر امام و رهبری افتادند و جمهوری اسلامی به جایی رسیده که در منطقه هیچ‌ تصمیمی بدون لحاظ کردن نظر جمهوری اسلامی ایران گرفته نمی‌شود و نمی‌توانند موفق باشند.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه گفت: مکتب امام خمینی (ره) کاربرد، کارکرد و زایش دارد و چیزی که غربی‌ها را از ایران می‌ترساند، اصل همدلی است.

وی ادامه داد: کشور ما امروز از نظر نظامی مقتدر است و به نقطه‌ای رسیده که فکر درگیری نظامی با ایران در ذهن هیچ‌کس نیست. پیش از این گزینه جنگ از مواردی بود که از سوی رییس جمهور آمریکا و معاونش مطرح می‌شد اما امروز همچین موضوعاتی مطرح نمی‌شود.

مخبر بیان کرد: این مسیری که امام از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ... تبیین کرد، امروز مقام معظم رهبری با درایت پیش می‌برد و شما ابعاد زیادی از این موفقیت ها را می‌بینید.

سرپرست ریاست جمهوری ابراز داشت: نکته مهمی که وجود دارد این است که امروز نظم جهان و معادلات قدرت در جهان تغییر کرده و آن معاملاتی که یک نفر در یک کشور تصمیم می‌گرفت و‌ کل کشورهای دنیا موظف به اجرای آن بودند تمام شده است.

مخبر با بیان اینکه عضویت در شانگهای کار ساده ای نبود، اظهار داشت: معادلات قدرت با جمهوری اسلامی و همکاری با سایر کشورها کاملا تغییر کرده است و کار بزرگی که شهید رئیسی کرد شامل ساماندهی ارتباطات بین‌المللی با کشورهای همسایه و در ادامه آن کشورهای همسو، کشورهای همراه است که وضعیت را به طور کلی تغییر داد.

وی ادامه داد: ارتباطاتی که با کشورهای منطقه داریم کاملا متحول شده و باعث شد که معادلات بهم بریزد امزوز یک‌جانبه گرایی جمع شده و ریشه این موفقیت‌ها در مبارزات امام است‌.

مخبر تأکید کرد: هیچ موفقیتی در جمهوری اسلامی ایران به دست نیامده است جز اینکه ریشه در تفکر، تدبیر و مبارزات امام خمینی (ره) دارد و امیدواریم موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی با پیروی از مکتب امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری همچنان تداوم یابد.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری، تصریح کرد: حضور مردم در صحنه از مؤلفه‌های قدرت نظام است و تکیه تمامی اقدامات و تصمیمات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر مردم است و در تمامی اتفاقات و حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه 8 سال دفاع مقدس با مدیریت مردم تمامی مسایل حل شده است.

منبع: تسنیم

681147