این تذهبون

آقای متکی این تذهبون! این چه سخنی است که ایشان اخیرا مطرح کردند که «اگر بیایند و بگویند انتخابات تحریم است، با اصل فلسفه جذب خود تعارض پیدا می کنند. زیرا این خط ضد انقلاب در خارج از کشور است که روی تحریم انتخابات کار می کند» زمانی بخشی از اصلاح طلبان به صورت جدی برای حضور مردم در انتخابات فعالیت خواهند کرد که کاندیدا داشته باشند و از سوی دیگر زمانی مردم در انتخابات شرکت می کنند که کاندیداهایی با سلایق گوناگون درانتخابات حضور داشته باشند.
تصویر این تذهبون

به گزارش سایت خبری پرسون، على محمد نمازی عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگى در یادداشتی نوشت: « اصلاح طلبان در مقاطعی مورد اقبال مردم قرار گرفتند و دولت تشکیل دادند ، لذا اگر بیایند و بگویند انتخابات تحریم است، با اصل فلسفه جذب خود تعارض پیدا می کنند. زیرا این خط ضد انقلاب در خارج از کشور است که روی تحریم انتخابات کار می کند» این جملات روز گذشته منوچهر متکی در جایگاه رئیس خانه احزاب است که اصلاح طلبان را تخطئه می کند. وابستگان تئوری حاکمیت یکدست و برخی اصولگرایان باید توجه داشته باشند هر اقدامی برای اجرای صحیح به سازو کار خاص و مکانیزم لازم نیاز دارد. اگر ابزار چرخش قدرت، صندوق رای است و مردم با مراجعه به صندوق رای و بر اساس اراده ای که دارند، در سرنوشت شان سهیم می شوند، این صندوق رای باید دارای چند ویژگی باشد تا نقش واقعی خود را ایفا کند.

نخست آنکه تمامی افرادی که دارای شرایط کلی کاندیداتوری و دارای حسن شهرت هستند، باید بتوانند خود را در معرض رای مردم قرار دهند و مانعی در این مسیر نباشد. تحقق این امر نیازمند توجه به موضوعاتی است از جمله قانون انتخابات. قانون انتخابات فعلی با تغییراتی که در سال های گذشته انجام شد، با قانون انتخابات زمان حیات امام(ره) که سه انتخابات مجلس بر اساس آن برگزار شد، تفاوت های زیادی دارد به عنوان نمونه، هیات های اجرایی، معتمدین خاص مردم بودند. در آن زمان برای تایید صلاحیت در هر حوزه انتخابیه به سراغ معتمدین می رفتند، ۳۰ نفر دعوت می شدند و در نهایت برای برگزاری و تایید صلاحیت ها برنامه ریزی می شد. در حال حاضر آن ۳۰ نفر به تایید هیات نظارت می رسند و این هیات از ابتدای تشکیل هیات اجرایی در انتخاب معتمدین دخالت دارد.

البته در برخی موارد دولت ها تلاش می کنند که در انتخاب این هیات ها دخالت کرده و افراد مستقل را به هیات های اجرایی وارد کنند. اکنون هم هیات اجرایی در انتخابات اسفند ماه بطور کامل دراختیار اصولگرایان است و هیات های نظارت و هیات های اجرایی یک خاستگاه و جایگاه دارند. آقای متکی این تذهبون! این چه سخنی است که ایشان اخیرا مطرح کردند که «اگر بیایند و بگویند انتخابات تحریم است، با اصل فلسفه جذب خود تعارض پیدا می کنند. زیرا این خط ضد انقلاب در خارج از کشور است که روی تحریم انتخابات کار می کند» زمانی بخشی از اصلاح طلبان به صورت جدی برای حضور مردم در انتخابات فعالیت خواهند کرد که کاندیدا داشته باشند و از سوی دیگر زمانی مردم در انتخابات شرکت می کنند که کاندیداهایی با سلایق گوناگون درانتخابات حضور داشته باشند.

اینکه فقط افراد خاصی تایید شوند، کم اهمیت دانستن انتخابات است و نباید خواست و اراده مردم را کم اهمیت دانست. اظهارات آقای متکی بدان معناست که اگر کسی در انتخابات فعال نشود، با دشمنان و ضد انقلاب هماهنگ است. اگر قصد هم داریم مشارکت در انتخابات را بالا ببریم، از این روش ها استفاده نکنیم چرا که اگر اصلاح طلبان در انتخابات نامزد داشته باشند برای حضور آنها ولو حداقلی در مجلس تلاش خواهند کرد. از سوی دیگر مردم هم برای اینکه در میان نامزدها سلایق آنها نیز وجود دارد پای صندوق حاضر خواهند شد.

منبع: آرمان ملی

509774