احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رئیس دولت بهار گفت: من خودم را کوچک ملت، در خدمت ملت و فدایی ملت می دانم و چه بهتر اینکه انسان در حال خدمت به یک ملت بزرگ و خدمت به انسانها جانش را تقدیم کند، اما برای جامعه و کشور نگران هستم که عده ای می خواهند با این روش ها، موانع را از پیش پای سلطه گری خودشان بردارند و بر سرنوشت ملت حاکم شوند.
شاید همین یک جمله که گفتند« تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های سیاسی به سمت موسسات خیریه سرازیر شوند و حالا می‌بینیم صد‌ها نهاد خیریه در کشور مشغول به فعالیت هستند که شناسنامه آن‌ها به نام برخی مقامات مزین شده است! این در حالی است که حالا اسنادی از بروز فسادهای مالی در برخی خیریه‌ها منتشر شده اما متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست!
البته تغییر بسیار سخت و اغلب ناشدنی است. آدم‌ها کند وکم می‌توانند خود را تغییر دهند، جامعه‌ها و حکومت‌ها سخت‌تر و دیرتر تن به تغییر می‌دهند. اما تغییر و تحول در انسان‌ها و جوابع نشانه سرزندگی و بالندگی و حرکت و تکامل است.
خاتمی نرود اما احمدی‌نژاد برود و هرچه می‌تواند برای خودش و کشورش حاشیه درست کند. همگان آگاه هستند که جایگاه خاتمی درعرصه بین‌المللی به مراتب بالاتر از محمود احمدی‌نژاد است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را حقیقتی برخاسته از سنت الهی و استوار بر پایه محکم ولایت استوار دانست.
یک فایل صوتی قدیمی که درباره نحوه و چرایی انتشار آن در رسانه ضدانقلاب «رادیو فردا» حرف و حدیث بسیار وجود دارد، این روزها واکنش‌برانگیز شده است؛ فایلی مربوط به گفت‌وگوی سردار جعفری، فرمانده پیشین سپاه و صادق ذوالقدرنیا، معاون وقت اقتصادی سپاه که در آن ادعاهایی مطرح شده که در دستگاه قضایی هم مورد بررسی قرار گرفته‌ است. موضوعات مطروحه به‌صورت مفصل چند سال قبل هم در دادگاه مورد بررسی قرار گرفته و تکلیفش روشن شده است.
یک فعال مطبوعاتی گفت: نمایندگان در ماه های پایانی منتهی به انتخابات مجلس آینده به طرح یکسری انتقاد شروع خواهند کرد اما آنها شمشیر نظارت استصوابی شورای نگهبان را بالای سر خود حس می کنند.
غلامرضا ظریفیان گفت: یکی از مسائلی که در پی این سخن یعنی کناره‌گیری از سیاست رسمی برای این باشد که قدری خود را از فضای سیاست‌های کوتاه‌مدت دور کند.
یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر به بحث و تحلیل گروه‌های اصلاح‌طلبی وارد شده، موضوع جایگاه سیاسی رییس دولت اصلاحات در میان اصلاح‌طلبان است. با وجود تظاهر اصلاح‌طلبان به محوریت خاتمی، همواره صداهایی مبنی‌بر زیر سوال رفتن این محوریت از اردوگاه اصلاحات بیرون آمده است. مضاف بر این تعارض‌ها، چندی پیش یکی از فعالان مطرح اصلاح‌طلب در اظهاراتی اعلام کرد که خاتمی دیگر وارد فاز عملیاتی سیاست نخواهد شد. این اظهارنظر جدید، به چه معناست و اصلاح‌طلبان را دائر مدار چه فرد بدیلی خواهد کرد. از سوی دیگر، دوری خاتمی از کنشگری عملی چه نسبتی با پوست‌اندازی اصلاحات و جایگزینی ژنرال‌ها با نسل جوان اصلاح‌طلب دارد.
22 بهمن 57 یک روز خاص در تمام تاریخ ایران است؛ در تمام تاریخ چندهزارساله‌اش. 22 بهمن روز یک پیروزی قاطعانه است؛ پیروزی قاطع اراده ملت.
یادگار امام گفت: در هر فضایی بیشترین هجمه روی امام است، چون می دانند اگر او را زدند پایه های مشروعیت، معرفت و ارزش جامعه ما را می توانند بزنند و در این میانه یک عده هم هستند که خودزنی می کنند و مسائل فرعی و اصلی را اشتباه می کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مردم توسط مسئولان، بزرگنمایی کاستی‌ها و نواقص را کفران نعمت الهی دانست و گفت: در ارزیابی دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، نباید گرفتار توهماتی شویم که دشمن سعی در القای آن دارد.
حضرت آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی به حساب شمسی ۱۰۳ سال و به حساب قمری ۱۰۶ سال عمر با برکت داشتند و تا آخرین روز هم از هوش و حواس و حافظه کامل برخوردار بودند و مطالعه فراوان داشتند و با این کهنسالی روزی ده تا پانزده روزنامه را تورق و مطالعه می کردند و مرتباً از احوال کشور و جهان با خبر بودند و آیات و احادیث و اشعار فراوان در حافظه داشتند و برای بسیاری شناخت رمز این عمر با کیفیت و برکت قابل توجه است.
جریان اصلاحات برای خروج از وضعیت ورشکسته کنونی خود، از هر ابزاری بهره‌برداری می‌کند. یکی از این ابزارها که در نوع خود تکراری و نخ‌نما شده، تخریب محمدباقر قالیباف و شهرداری تهران در دوران مدیریت اوست. در آخرین اقدام دبیرکل حزب تندروی اتحادملت در نامه‌ای مغالطه‌آمیز به رییس دستگاه قضا، خواستار رسیدگی قوه‌قضاییه به تخلفات ادعایی او در دوران مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران شد. نکته مهم درباره نامه دبیرکل اتحادملت آن است که طی روزهای گذشته، موج سیاسی جدیدی علیه قالیباف به راه افتاده است؛ موجی که بخشی از نیروهای نزدیک به اعتدال‌گرایان نیز در آن شریک و سهیم هستند.
توییت رائفی پور درباره یک نقاشی

میرحسین موسوی فراماسونر است؟

رائفی‌پور که مشهور به تحلیل های متفاوت و جنجالی است، در توییتر به تحلیلی درباره یک نقاشی پرداخته و به اسنادی درباره میرحسین موسوی اشاره کرده است.
یادگار امام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هرچه هست متعلق به مردم است و «همه» باید دخیل باشند.