«انتخابات» در ایران یک صحنه نمایشی نیست

واقعیت این است که «انتخابات» در جمهوری اسلامی ایران، یک صحنه نمایشی نیست و مردم در میدانی بزرگ، دست به انتخاب می‌زنند و ثمره این کنشگری ملی، «تولید قدرت» است. برای همین، چون «انتخابات» واقعی است و برای کشور و نظام «سرمایه اجتماعی» می‌سازد؛ دشمن به موازات این بزنگاه سرنوشت ساز تلاش می‌کند بر انتخابات ایران تأثیر بگذارد.

تصویر «انتخابات» در ایران یک صحنه نمایشی نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، حسام الدین برومند در سرمقاله ایران نوشت: تجربه ۴۵ سال گذشته نشان می‌دهد دشمنان ایران کوشیده‌اند در هر دوره‌ای و به اقتضای شرایط، سناریوها و دسیسه‌هایی برای انتخابات ما تدارک ببینند.

از یکسو؛ در چند انتخابات اخیر، همه تلاش دشمن این بود که چالش در مشارکت را در میدان انتخابات پیگیری کند و رأی ندادن! را آدرس بدهد و از سوی دیگر، چون دهه ۹۰ یک دهه خسارت‌بار در عرصه اقتصاد و سیاست خارجی بود انگیزه مردم در رأی دادن ضربه خورد.

کار بزرگ دولت شهید رئیسی طی سه سال این بود که به موازات آواربرداری و ترمیم شاخص‌های اقتصادی(بخصوص ارتقای رشد اقتصادی از صفر درصد به ۵ درصد)، امید و اعتماد را به جامعه برگرداند. شهادت او و همراهانش در مسیر خدمت بی‌منت، با حماسه بزرگ مردم در مراسم تشییع میلیونی مصادف شد و اکنون این حماسه باعث شده تا انتخابات در شرایط فعلی بیش از گذشته موضوعیت یابد. همچنانکه رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «حماسه انتخابات پیش‌ رو تکمیل‌کننده حماسه بدرقه شهیدان خدمت است.»

اینجاست که دشمن، امروز دریافته است که مردم در انتخابات ۸ تیر حضور حداکثری خواهند داشت و در واقع تا همین جای کار هم مردم معادلات و محاسبات دشمن را بر هم زده‌اند. اکنون دشمن روی محور رأی ندادن تمرکز ندارد (هر چند که شاید برخی رسانه‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون علیه انتخابات هجمه می‌کنند و مردم را به رأی ندادن تشویق می‌کنند) بلکه تلاش می‌کند روی افکار عمومی کشورمان تأثیر بگذارد. ساخت برخی دوقطبی‌های کذایی و آدرس‌های انحرافی- خواسته یا ناخواسته- بازی در زمین دشمن است.

در این میان برخی جریان‌های مرموز سیاسی به صورت تدریجی و البته با لطایف الحیل به میدان آمده‌اند تا در بزنگاه انتخابات روی ذهن مردم عملیات کنند و فضا را به سمتی سوق بدهند که به جای پرداختن به برنامه‌ها و ارزیابی عملکردها، حواشی را بر متن غلبه بدهند و پروژه بزرگ خودشان یعنی کمرنگ کردن گفتمان انقلاب اسلامی را اجرایی نمایند.

گفتمان انقلاب اسلامی بر خدمت، عدالت و پیشرفت تأکید دارد و معتقد است می‌شود هم قدرتمند شد و هم استقلال و عزت کشور را حفظ کرد. مظهر بارز گفتمان انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای و دفاعی ایران است که شمّه کوچکی از آن در عملیات غرورآفرین«وعده صادق» و تأدیب و تنبیه رژیم صهیونیستی عیان و نمایان شد. این گفتمان قدرتمند این قابلیت را دارد که در عرصه‌های دیگر از جمله اقتصاد هم افتخارهای بزرگ بیافریند.

عجیب است که برخی جریان‌ها و رجال مسأله‌دار به میدان آمده‌اند تا گفتمان انقلاب را به زعم خود تعدیل کنند و این بیرون از فضای رقابت‌های سیاسی و حتی سلایق سیاسی است.

رسالت جبهه انقلاب، همه دلسوزان کشور و همه نامزدهای محترم ریاست جمهوری این است که نگذارند عده‌ای، جدول دشمن را پُر کنند و باید از میراث و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و میراث ارزشمند دولت شهید رئیسی حفاظت کرد. نباید گذاشت جماعتی سفسطه گر با مغالطه بازی دستاوردها را انکار کنند و کشور را به سمت تنش و حاشیه پیش ببرند.

البته مردم با بصیرت و مؤمن کشورمان هم نقشی بی‌بدیل و ممتاز در میدان انتخابات دارند و قطعاً نخواهند گذاشت گفتمان مستأصل و منفعلی که همه چیز را با اخم و لبخند دشمن تراز می‌کند در این شرایط حساس کشور رخ بنماید. «ایران قوی» در سمت درست تاریخ ایستاده و در حالی که تاریخ در حال ورق خوردن است، هر ایرانی باید با هوشیاری نقش آفرین باشد.

منبع: روزنامه ایران

693415