برخورد با کسانی که در انتخابات فضای کشور را مسموم می‌کنند

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت: دستگاه‌های ذیربط باید با کسانی که در آستانه انتخابات سیاه‌نمایی و فضای کشور را مسموم می‌کنند، برخورد کنند.

تصویر برخورد با کسانی که در انتخابات فضای کشور را مسموم می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام علیرضا سلیمی با انتقاد از لجن‌پراکنی پروژه‌بگیرها و تلاش آنان برای سیاه‌نمایی چهره‌های نظام با هدف کاهش مشارکت در انتخابات، گفت: یکی از مسیرهای افزایش مشارکت این است که در آستانه انتخابات کسی به دنبال سیاه نمایی و تخریب دیگران نباشد.

وی بیان کرد: برخی از افراد گویا دچار یک بیماری شده‌اند و به جز تخریب، توهین، بداخلاقی و لجن پراکنی هنر دیگری ندارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از این افراد به اسم مطالبه‌گری، این گونه ادبیات را به کار می‌برند، اما مطالبه‌گری غیر از تخریب، سیاه‌نمایی و لجن‌پراکنی است. حتی در قرآن کریم هم آمده است که اگر خبری به شما رسید، خودتان بروید و درباره آن تحقیق کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما مخالف مطالبه‌گری نیستیم، اما مطالبه‌گری فاصله زیادی با مسموم کردن فضا دارد. زمانی که شما همه ارکان نظام و افراد را زیر سوال می‌برید، با این کار خود باعث کاهش مشارکت می‌شوید و این خود یکی از تأثیرات لجن‌پراکنی است.

سلیمی گفت: البته در قانون، کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی پیش‌بینی شده است و باید اعضای این کمیته به این موضوع ورود کرده و اجازه ندهند که این افراد این‌طور بی‌محابا با آبروی افراد بازی کنند.

عضو هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: لجن‌پراکنی باعث می‌شود که مردم دچار تردید شوند و نتوانند انتخاب درست را تشخیص دهند و این با حق عمومی ملت مغایرت دارد. عامه مردم به دنبال آن هستند که گزینه اصلح را انتخاب کنند، اما لجن‌پراکنی‌ها باعث می‌شود که مردم درست نتوانند تصمیم بگیرند و به سمت رأی تصادفی حرکت کنند.

وی بیان کرد: رأی تصادفی و بدون تحقیق و شناخت ثمره همان سیاه‌نمایی‌ها، لجن‌پراکنی‌ها و بد اخلاقی‌ها است که باید از آن اجتناب شود. علاوه بر این، انتظار آن است که دستگاه‌های ذیربط که مسئولیت دارند، با جدیت به این موضوع ورود کنند و با کسانی که در پازل دشمن بازی می‌کنند و با بداخلاقی و تخریب چهره‌های نظام یا لجن‌پراکنی منجر به کاهش مشارکت در انتخابات و مسموم کردن فضای کشور می‌شوند، برخورد کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

693426