ادعای کذب قاضی زاده هاشمی درباره روحانی روی آنتن تلویزیون

تحریف یک اتفاق آنهم بعد از ۹ سال؟!

برای این ادعا باید به تاریخ سفرها برگشت؛ طبق خبری که خبرگزاری ایرنا، سی‌ام دی ماه ۱۳۹۴ منتشر کرد، «شی جین پینگ رئیس جمهوری چین دوم و سوم بهمن ماه سال جاری در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌کند. این سفر در پاسخ به سفر رسمی سال گذشته حسن روحانی به چین انجام می‌گیرد.»
تصویر تحریف یک اتفاق آنهم بعد از ۹ سال؟!

به گزارش سایت خبری پرسون، انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، به محلی برای طرح ادعاهای نادرست و خلاف واقع گویی از سوی برهی نامزدها تبدیل شده است. البته که این اولین بار نیست که چنین رویکردی از سوی برخی اتخاذ می‌شود. آنها با توسل به مطالب خلاف واقع سعی در تخریب چهره‌ها و جریاناتی دارند که با آنها زاویه فکری دارند.

در یکی از جدیدترین نمونه‌ها، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر چهارشنبه در میزگرد سیاسی، ادعاهای عجیبی درباره سفر رئیس جمهوری چین به تهران مطرح کرد.

او در این برنامه گفت: «نگاه دولت قبل دوستی برای ما باقی نگذاشت. در گذشته رئیس‌ جمهور یا نخست وزیر چین مهمان کشور ما شده بود اما رئیس‌جمهور ایران برای دیدار با رئیس‌جمهور یا نخست وزیر فرانسه کشور را ترک کرد. این برخوردها کشورهای همسایه و منطقه را از ما دور کرد. برخی رفته بودند با کدخدا به نتیجه برسند اما هم خدا را از دست دادند و هم اهالی ده را.»

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بیان واقعه‌ای که می‌خواهد توضیح دهد، چنان نامطمئن است که در جایگاه مقامات منظور در روایتش شک و تردید دارد.

منظور او سفر «شی جی پینگ» رئیس چین به تهران است که دوم بهمن ماه ۱۳۹۴ انجام شد. این نخستین سفر «شی جی پینگ» به تهران بود و پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی.

برای بررسی این ادعا باید به تاریخ سفرها برگشت؛ طبق خبری که خبرگزاری ایرنا، سی‌ام دی ماه ۱۳۹۴ منتشر کرد، «شی جین پینگ رئیس جمهوری چین دوم و سوم بهمن ماه سال جاری در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌کند. این سفر در پاسخ به سفر رسمی سال گذشته حسن روحانی به چین انجام می‌گیرد.»

شامگاه دوم بهمن ماه ۹۴ نیز رئیس‌جمهوری چین وارد تهران شد؛ از او طبق پروتکل در کاخ سعدآباد استقبال رسمی برگزار شد؛ با حسن روحانی رئیس‌جمهوری وقت دیدار و گفت‌وگو کرد؛ چندین تفاهم‌نامه در این سفر امضا و در پایانش نیز بیانیه مشترکی صادر شد و نهایتا سوم بهمن ۹۴ رئیس‌جمهوری چین تهران را به مقصد پکن ترک کرد و بامداد پنجم بهمن هم حسن روحانی از تهران عازم اروپا شد.

اینگونه سخن گفتن، این سوال را در ذهن مردم می‌آورد که این نامزدها وقتی وقایع ۹ سال پیش را چنین تحریف می‌کنند و از آنتن زنده صدا و سیما رسما دروغ می‌گویند، اگر به قدرت برسند با وعده‌هایشان چه می‌کنند!

منبع: خبرآنلاین

693377