احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

روز گذشته، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه‌ای فوق العاده که به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون بانک مرکزی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس و دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی پیرامون بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور پرداخت.

وزیر اطلاعات با بیان این که دشمن در جنگ تحریم و به کارگیری انواع توطئه ها علیه ملت ایران شکست خورده است گفت: گسترش نارضایتی ها و نا امید سازی مردم از اهداف دشمن است و افزایش امید در جامعه با تلاش های جهادی دولتمردان موجب رضایت و همراهی مردم شده است.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هاشمی‌ رفسنجانی شکنجه‌های وحشیانه‌ای توسط ساواک می‌شد درباره اظهارات فائزه هاشمی درباره رژیم پهلوی گفت: خانم هاشمی باید شکنجه‌هایی که پدرش از ساواک تعریف می‌ کرد را به یاد بیاورد.
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: اگر دستگاه اجرایی مصوبه‌ای داشتند، اما حقوق مردم تضییع شود شورای نگهبان ورود می‌کند، اما این امر تبیین نشده است و از شورای نگهبان انتخابات را فقط دیده‌ایم.
نماینده سابق مجلس گفت: خارج شدن سپاه از اقتصاد و سیاست باید با اراده خود آنها انجام شود نه با فشار خارجی. آنها باید توصیه اکید امام خمینی (ره) را عمل کنند. نظر بسیاری از فرماندهان سپاه نیز همین است.
دکتر محمد صادق محفوظی در برشی به یک مقاله خود آورده است:

بیشترین انگیزه های انقلاب اخلاقی بود

دکتر محمد صادق محفوظی محقق، نویسنده، رئیس مرکز دایرة المعارف انسان شناسی، موزه ی آثار خطی، فرهنگی و هنری بخشی از یک مقاله خود را در اینستاگرام خود منتشر کرده اند و پرسون ضمن برداشت، مطالعه آن از سوی خوانندگان را خالی از لطف ندانسته و نسبت به درج آن همت گمارده است که در ادامه میخوانید:
یک فعال سیاسی که تا چندی پیش از نزدیکان احمدی نژاد محسوب می‌شد با اشاره به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان در سال ۱۳۹۹ در توئیتی نوشت: هنوز احمدی نژاد ملک ۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان را در تصرف دارد!
از سوی دبیرکل ائتلاف ملی زاگرس نشینان؛

فراخوان جایزه زاگرس اعلام شد

جایزه بزرگ زاگرس در نخستین سال برگزاری به عنوان یک حرکت جدی وسیع، سراسری و فراگیر در سطح ملی در راستای جریان سازی و مطالبه گر از حقوق مردم شریف 15 استان زاگرس نشین در شهریور ماه 1401 برگزار خواهد شد.
جهان قاعده‌مند آفریده شده است. هر ملتی که این قوانین را شناخت و پایبندی نشان داد، به ‌اندازه پایبندی‌اش، اقتدار پیدا می‌کند، اما اگر نشناسد یا ملتزم نباشد، نسخه ضعف خود را پیچیده است.
آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در واکنش به اظهارات زهره الهیان نماینده تهران نوشت: خدای متعال ایران را از سیاستگذاری مبتنی بر آمار‌های نادرست و تحلیلهای نادرست‌تر از آن در امان دارد.
حجت الاسلام مسیح مهاجری:

بهشتی امروز اگر میان ما بود، در حصر بود

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: بهشتی شخصیتی داشت که حتی در زمان رهبری امام نیز استقلال قوه قضاییه را حفظ کرد. استقلال مهم است. اگر رئیس قوه قضاییه استقلال نداشته باشد این قوه هیچ ندارد.