کلیدیسم‌ها

امیر عطاران، عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس طی یادداشتی اختصاصی نوشت: کلیدیسم‌ها که کلیدِ سیاست خود را در بازار اندیشه‌های لیبرالیسم خریده بودند، نوید می‌دادند که با گشودن درب‌های جامعه و در آغوش گرفتن کدخدا می‌توان سر یک سفره به گفتگو نشست.
تصویر کلیدیسم‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر عطاران، عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس و دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی طی یادداشتی نوشت: از زمانی که کلید وارد عرصه سیاست شد، مکتب کلیدیسم هم به عنوان یکی از کلیدی‌ترین مکاتب سیاسی شکل گرفت.

مدعیان این مکتب چنین وانمود می‌کردند که کلید حل تمام مشکلات جامعه به دست آنان است و تمام قفل‌های سیاسی و اقتصادی به دست اعجازگونه آنان باز خواهد شد.

کلیدیسم‌ها که کلیدِ سیاست خود را در بازار اندیشه‌های لیبرالیسم خریده بودند، چنین نوید می‌دادند که با گشودن درب‌های جامعه و در آغوش گرفتن کدخدا می‌توان با لبخند و تلخند با سردمداران نظام سرمایه‌داری (کاپیتالیسم) بر سر یک سفره به گفتگو نشست.

برخی از فریفتگان خوشحال و سرحال منتظرِ اعجاز کلید، چشم به آن سوی مرزها چشم دوختند تا خبرهای خوش فرا رسد.

اما همچنان بعد از سال‌های سال انتظار... و اینک در یک رقابت سیاسی آن کلید به وارثان خود رسیده و باز همان شعارها و خیال‌ها و اصرار بر اعجاز خیالی مکتب پوشالی کلیدیسم را تکرار می‌کنند و این در حالی است که هنوز هم برخی ساده‌لوحان در انتظار اعجاز کلید هستند.

واقعیت آن است که کلیدیسم در میان تمام مکاتب سیاسی از نهیلیسم‌ترین مکاتب ساختگی بشر شده و در بازار سیاست با همه قیل و قالش دیگر کسی نه خریدار آن است و نه اعتماد و اطمینانی به صاحبان آن دارد.

کلیدیسم درس عبرتی شد تا بیاموزیم تنها راه حل مشکلات به جای وابستگی، ایستادگی و به جای دلدادگی به کدخدا، روی پای خود ایستادن است.

منبع: تیتر یک

694227