شهیدان مظلوم رئیسی و بهشتی

مجتبی لشکربلوکی در یادداشتی نوشت: آیت‌الله رئیسی هم بسیار تهمت شنید، افترا خورد و صبر کرد و چیزی نگفت تا جایی که رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره) پس از شهادتش گفت که «من دلم سوخت» به حال رئیس‌جمهور شهید دلم سوخت.
تصویر شهیدان مظلوم رئیسی و بهشتی

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی لشکربلوکی مدرس دانشگاه در یادداشتی با عنوان «شهید مظلوم بهشتی، شهید مظلوم رئیسی» نوشت: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی از سال ۱۳۴۰ با دعوت امام خمینی(ره) به تشکیل نیرو در شهر قم جهت مبارزه با طاغوت و پیوستن به نهضت انقلاب اسلامی اقدام نمود.

ایشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های عملی، اجتماعی، سیاسی چون: تحصیل در دانشگاه و به موازات آن در حوزه علمیه، فراگیری زبان انگلیسی و آلمانی، عضویت در شورای انقلاب اسلامی ایران، حضور و فعالیت در اعتصاب‌ها، راهپیمایی‌ها، نوشتن اعلامیه‌ها، جبهه‌گیری‌ها و برخوردها، صاحب‌نظر، قطب ارشاد، مرجع و تصمیم‌گیرنده کارهای انقلابی و اداره مرکز اسلامی هامبورگ آلمان را داشتند.

شهید بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور مؤثر داشتند: شورای انقلاب اسلامی و سعی بسیار جهت جلوگیری از انحراف این شورا توسط غرب‌زده‌ها، مدیریت مجلس خبرگان قانون اساسی، تنظیم قانون اساسی جمهوری اسلامی خصوصاً تلاش برای گنجاندن اصل ولایت فقیه، تلاش پیگیر برای پایه‌ریزی یک دستگاه قضائی اسلامی، سعی بسیار جهت آموزش علوم دینی و تربیتی با سبک جدید با تأسیس مدرسه علمیه حقانی و دبیرستان دین و دانش، نظارت بر هیئت‌های مؤتلفه اسلامی از سوی امام خمینی(ره)، همکاری در ایجاد تشکلی به نام جامعه روحانیت مبارز تهران، تشکیل و مدیریت حزب جمهوری اسلامی و ریاست دیوان عالی کشور.

امام خمینی(ره) درباره ایشان فرمودند: «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مُرد و خار چشم دشمنان بود» (صحیفه امام، ج۱۵، ص ۳)

در برابر این دشمنی‌ها و تهمت‌ها، بهشتی عزیز چه کرد؟ صبر و خدا او را برد پیش خودش، چند منافق دو بمب بزرگ به بزرگی «دروغ» و «تهمت»؛ هفتم تیر ۱۳۶۰ جانش را و قلب صبورش را و زبان حق‌گو را و سر و دست و پا را، همه را تقدیم کرد به خدا، در راه خدا و جَست و رَست و شهید شد.

آیت‌الله رئیسی هم بسیار تهمت شنید، افترا خورد و صبر کرد و چیزی نگفت تا جایی که رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره) پس از شهادتش گفت که «من دلم سوخت» به حال رئیس جمهور شهید، و خدا که نخواست تا سال بعد، ایام انتخابات ریاست جمهوری، او زنده بماند و تهمت و افترا بیشتر خورد، او را پیش خود بُرد و رئیسی عزیز، شهید جمهور شد.

هفتم تیر سالروز شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی است و هشتم تیر «نوبت انتخاب» به جای شهید مظلوم آیت‌الله رئیسی است، ان‌شاءالله همگان با مشکارت حداکثری و انتخاب اصلح در پیش خدا و در مقابل شهدا رو سفید شویم.

منبع: گلستان ما

694228