احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

«به نام سعادت ملت ایران و به منظور تامین صلح جهان امضا کنندگان ذیل پیشنهاد می‌کنند صنایع نفتی ایران در تمام مناطق کشور بدون استثنا ملی شود، یعنی تمام عملیات اکتشاف استخراج و بهره‌برداری در دست دولت قرار گیرد.»
معاون اول روحانی در مورد احیای برجام نوشت: باید در شرایط دشوار کنونی، انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی به صورت ژنتیکی با برجام مخالفت می‌کنند. حالا ممکن است میان آن‌ها کاسبان برجام هم وجود داشته باشد، برخی نیز مخالف ایدئولوژیک برجام هستند. این گروه فکر می‌کنند هرگونه ارتباط با غرب، قراردادهایی که با غربی‌ها بسته می‌شود، بدون آنکه بدانند مفاد آن قرارداد چیست به ضرر کشور است.
در شرایطی که از مدت‌ها پیش اقدامات تسهیل‌گرانه‌ای برای حصر در نظر گرفته شده بود، امّا به‌نظر می‌رسد آنها که ادامه حصر موسوی را ابزار بهتری برای خود می‌بینند بار دیگر او را در مسیری قرار دادند که نتیجه آن از پیش مشخص است.
عباس عبدی خطاب به کیهان نوشت: کافی است به یاد بیاورید که در زمان روحانی مجموعه رسانه‌های حاکم با شدت هر چه تمام‌تر چه تبلیغات راست و دروغی را با خیال راحت علیه او انجام می‌دادند.
تولیت آستان بنیانگذار جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اضمحلال ستم در مکتب پیامبر(ص) و اهل بیت مکرمش جز از مسیر سرخ عاشورا ممکن نیست.
جای برنامه‌های عزاداری و سینه‌زنی دو هیئت بزرگ و معروف یزدی (فهادان و بعثت) در عزاداری‌های امسال خالی‌ست ...گفته می‌شود یکی از شعرهای نوحه این هیئت‌ها که توسط شاعر تحسین شده در دیدارهای شاعران با رهبر انقلاب، سعید بیابانکی سروده شده به تایید نرسیده.
خطیب معروف گفت: وقتی من از شفافیت می‌گویم یک طلبه‌ هستم و از مردم هستم. حتی با افرادی که مسئولیت دارند نشست و برخواست کمی دارم، اما آن فرد حزبی که پشت‌ درهای بسته فکر می‌کند و تمام‌ تصمیمات را مخفیانه میگیرد، و در خصوص حزبشان هیچ چیز شفاف نیست وقتی از شفافیت حرف می‌زنند انسان یاد صحیفه‌ ملعونه می‌افتد.
آقای کاظم انبارلویی تحلیل گر سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که یکی از احزاب اصلی اصولگراست و تاکنون حامی دولت و مجلس فعلی بوده است؛
پاسخ تند فریدون عباسی به حسن روحانی

اگر مسئله حل کن بودی، 8 سال کشور در دستت بود

فریدون عباسی درباره مذاکرات احیای برجام گفت: اخبار آن طرف را نگاه می کنیم که می گوید مذاکرات در خصوص بازگشت به برجام در حال انجام است. اخبار ما نیز می گوید مذاکرات رفع تحریم صورت می گیرد. یعنی عنوان مذاکرات هم مشخص نیست. آیا مذاکرات رفع تحریم است یا مذاکرات بازگشت به برجام است؟
محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا:

آقای ذوالنور! خودکرده را تدبیر نیست

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: آقای ذوالنور! از قدیم گفته اند خودکرده را تدبیر نیست. آن روز که به اتفاق دویست نماینده به رئیس جمهور کنونی نامه نوشتید و از او خواستید وارد انتخابات شود، باید فکر امروز را می کردید. آن روز جیک جیک مستان تان بود و یاد زمستان تان نبود.
مهدی نصیری از اظهارات احمد خاتمی درباره حجاب انتقاد کرد و نوشت: به نظرم این گونه خلاف واقع گویی های برخی اهالی انقلابی گری را که نمونه فراوانی دارد مانند دروغگویی شنیعِ دو سه روزه در باب فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی، باید در چارچوب اندیشه خطرناک و ضد دینی "وجوب حفظ نظام به هر قیمتی" ارزیابی کرد که در آینده می تواند منشأ فجایع سهمگین تری شود.