احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

غلامرضا مصباحی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی به بیان نکاتی درباره عملکرد مجمع تشخیص و  هیئت عالی نظارت آن، تغییر اعضای مجمع و ... نکاتی را بیان کرده است. مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید. 

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پوپولیسم احمدی نژاد یک روز می گفت یارانه پول امام زمان است و یک روز دیگر چفیه به گردن منشور کورش می بست، پوپولیسم امروز هم با سیل، عکس یادگاری می گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت وقوع سیل های اخیر کشور، بر توجه به سند آمایش سرزمین و رعایت مفاد آن در برنامه ریزی ها، حرکت در چارچوب وظایف سازمانی و پرهیز از تداخل وظایف نهادهای درگیر در موضوع مربوط به سیل و پرهیز جدی از مچ گیری و تسویه حسابهای گروهی در زمان وقوع بحران تاکید کرد.
محمد تقی فاضل میبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در انتقاد به سخنان رئیس جمهور بیان کرد: تحریم‌ها وگرانی‌ها کمر مردم را شکسته است.
فعال سیاسی گفت: بدرفتاری با مردم و هتک حیثیت‌شان گناهی بزرگ و آثار منفی روی ارزش‌های اسلامی می‌گذارد، بخصوص بر نسل جوانی که آگاهی آنچنانی ندارند ممکن است برخی این را به اشتباه به پای اسلام تلقی کنند.
نظرسنجی‌های همان زمان نشان می‌داد حتی حضور و حمایت شاخص‌ترین افراد جناح اصلاح‌طلب مانند محمد خاتمی و حسن روحانی تأثیر عکس داشته و به عدم اقبال مردم به نامزد حمایت شده ختم می‌شد.
سید محمد خاتمی در پیامی درگذشت حبیب الله صادقی هنرمند پیشکسوت را تسلیت گفت.
عبدالله گنجی در واکنش به بازداشت تاج زاده در توئیتی نوشت: وی نگاه بخشی از جریان اصلاحات را نمایندگی و سامان می دهد و از مواضع اش لذت می برند.
حجت الاسلام سیداحمد خاتمی روز سه‌شنبه در مجمع مبلغان ماه محرم در گلستان شهدای اصفهان گفت: انقلاب اسلامی برابر لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق، مردم‌سالاری دینی را به جهان ارائه کرد و لذا بغض این انقلاب را دارند و دست از سر ما برنخواهند داشت مگر اینکه قدرتمند باشیم و بدانند زورشان به ما نمی‌رسد.
روزنامه اعتماد با اشاره به حمله دیروز قالیباف به سوپرانقلابی ها نوشت: بر خلاف برخی تصورات این نوع انتقادات قالیباف به ماه‌های اخیر و موضوعات جاری کشور ارتباطی ندارد و سال‌هاست، شهردار اسبق تهران و رییس مجلس فعلی با یک چنین ادبیاتی نسبت به آنچه رکود در گفتمان اصولگرایی عنوان می‌شود، انتقادات جدی دارد.
فرزند آقای کروبی به این سوال که «اخیرا آقای کروبی درباره‌ی حجاب موضعی داشتند که باعث به وجود آمدن بحث‌هایی شد. نظرتان را درباره‌ی بحث‌هایی که در این ارتباط مطرح شده چیست؟ و دیدگاه آقای کروبی به طور مشخص درباره‌ی موضوع حجاب و برخوردهای اخیر چه بوده است؟» پاسخ داد.
نامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به خواهران و دختران با موضوع گوهر پاکی و پاکدامنی منتشر شد.
معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نقش بسیار مهم رهبر انقلاب در رشد علمی کشور، گفت: نقش مقام معظم رهبری در رشد علمی و فناوری کشور بسیار برجسته است و عمده این پیشرفت‌ها با حمایت‌ها و دخالت‌های مستقیم ایشان صورت گرفته است.
همزمان با عید سعید غدیر خم، حجت الاسلام سید محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق با حضور در خانه دکتر سید عباس پاک نژاد آزاده ی سرفراز و از چهره های مطرح استان یزد، با وی و خانواده اش دیدار کرد.
قیام ۳۰ تیر ۱۳۳۱ قیامی بود که پس از استعفای محمد مصدق از نخست‌وزیری و در زمان نخست‌وزیری احمد قوام و با حکم جهاد سید ابوالقاسم کاشانی و همراهی احزاب سیاسی مختلف در سراسر ایران رخ داد.