احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

استاد حوزه علمیه گفت: وظیفه حوزه علمیه تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی بر اساس آیات و روایات است؛ مثلا در همین بحث حقوق های نجومی امیرالمومنین(ع) تعبیر می کنند که اگر کارگزاران حکومت اسلامی مانند مردم عادی زندگی کنند، این فقر کمر مردم را نمی شکند.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم، آقای خاتمی رهبری معنوی اصلاح‌طلبان و بسیار از گروه‌های دیگر را دارند. این قابل استعفا نیست.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرامیش نوشت: دوستان و متصدیان باید با عزمی راسخ در همه حوزه ها سعی در بالا بردن سطح ایمنی سفرها داشته باشند. و بستر لازم را برای نوسازی و بهسازی شبکه حمل و نقل کشور آماده کنند.
از قضا سرکنگبین صفرا فزود!

مروری بر سخنان جنجالی احمد خاتمی

آیت‌الله سیداحمد خاتمی از جمله معممانی است که سخنانش معمولاً با استقبال رسانه‌های داخلی و خارجی مواجه می‌شود.
قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران درباره این‌که در بحث ریزش ساختمان متروپل آبادان مطرح می‌شود که آیا افرادی که جان خودشان را در این حادثه از دست داده‌اند شهید محسوب می‌شوند یا خیر، گفت: مطابق قوانین فعلی خیر این افراد شهید محسوب نمی‌شوند چراکه قوانین فعلی دارای شرایط خاصی است.
معاون تبیین و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید گفت: اصلاح طلبان به خط امام نگاه کاسب کارانه دارند تا هروقت بخواهند به قدرت برگردند از آن استفاده کنند، اگر جز این بود در بزنگاه هایی که برخی اصلاح طلبان از خط امام عبور کردند باید واکنش نشان می دادند اما سکوت کردند.

یادگار امام در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) گفت: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد و مردم را در برابر جنایاتی که حکومت های گذشته کرده بودند و از دوره قاجار صدر تا ذیل کشور در اختیار دیگران تعریف می شد، توانست به یک آزادی، استقلال و عزت رهنمون شود.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت:باید مراقب باشیم براساس موازین دینی و شرعی و قرآنی و واجبات و محرمات حرکت کنیم و این مسیر، مسیر عزت و سعادت است یعنی دغدغه اصلاح خویش را داشتن.
آیت‌الله نوری‌همدانی:

متأسفانه تذکرات ما پخش نمی‌شود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: متاسفانه مردم از نظر معیشت و گرانی در مضیقه هستند و انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است. مردم بدانند که حوزه علمیه قم و ما طلبه ها با این مردم هستیم.
امام جمعه موقت تهران مطرح کرد:

دو ویژگی مهم امام خمینی(ره)

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: امام راحل دو ویژگی خیلی بارز و مهم داشتند؛ اول معرفت نفس و دوم معرفت خداوند و عبودیت. ایشان با دارا بودن همین ویژگی‌ها که در کمتر انسانی پیدا می‎شود توانستند یک شخصیت تاریخ‌ساز، تحول‌آفرین و برجسته شوند.
سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق وزیر و کارکنان وزارت خارجه با آرمانهای امام؛

کار بزرگ انقلاب، وارد کردن «رای مردم» به حکومت است

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: نخستین کار بسیار بزرگ انقلاب اسلامی، وارد کردن «رای مردم» به حکومت است.
زینب سلیمانی فرزند سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی در واکنش به اتفاقات آبادان نوشت: آبادان و خرمشهر و تمام خوزستان برای حاج قاسم مظهر ماندن و استقامت بود؛ مردم خون‌گرمش را چو جان دوست ‌داشت و برای دردها و رنج هایشان اشک می‌ریخت و به یاری‌شان می‌شتافت.
مقدم تاکید کرد: اصلاح‌طلبان مسبب اوضاع فعلی هستند ولی روحانی را مقصر اصلی جلوه دادند ... اصلاح‌طلبی از یک گفتمان متعین حداکثری به یک گفتمان ائتلافی تقلیل پیدا کرده است، به طوری‌که برای جذب اقبال عمومی به هر جریانی حتی جریان‌های برانداز متوسل می‌شوند.
عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه از زمان روی کار آمدنِ دولت آیت الله رئیسی یکسال هم نگذشته است افزود: 8 سال به آقای روحانی زمان داده شد؛ نه تنها در این مدت اتفاق مثبتی رخ نداد بلکه اوضاع بدتر شد، یک سال هم به دولت آیت الله رئیسی فرصت بدهیم.

جبهه پایداری بعد از اینکه در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی توانست بخش زیادی از نیروهای خود را مستقر کند و پس از اطمینانی که از دولت پیدا کرد در سال سوم مجلس شورای اسلامی برای تصاحب ریاست مجلس خیز بلندی برداشت.