احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی از بررسی کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان در جلسه علنی فردا مجلس خبر داد و تاکید کرد که کلیات این لایحه قابل دفاع بوده اما برخی از بندها بر اساس موازینئ شرعی و انقلابی اصلاح خواهد شد.

چرا ناظران بر رسانه‌ها، به این موارد حساس نمی‌شوند، اما با موارد سیاسی به مراتب کمتر از این، سریع واکنش نشان می‌دهند؟ چون تجربه می‌گوید به امور سیاسی، بسیار بیش از امور فرهنگی و اجتماعی حساس هستند. اولویت را بر سیاست گذاشته‌اند و روان جامعه را رها کرده‌اند.

برخی از زنان و مردان ایرانی به واسطه عقاید سفت و سخت دینی که دارند مستقل از اینکه حکومت چه می‌گوید و چه نمی‌گوید، خودشان راسا و شخصا احساس تکلیف می‌کنند و می‌خواهند در برابر بی‌حجابی بایستند
برنامه ریزی برای برون سپاری فرهنگ و ارتقای سرمایه اجتماعی می‌تواند از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصیل‌ترین بازوان فرهنگی استفاده کند
رئیس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره ظرفیت های عظیم چین و نیز مهیا بودن شرایط برای ایجاد تحول بزرگ در روابط همه جانبه دو کشور تاکید کرد: به فرض اینکه توافق برجام به نتیجه برسد و روابط ما با اروپایی ها هم عادی شود، باید بدانیم که اروپایی ها پولی برای سرمایه گذاری های کلان در ایران ندارند اما چینی ها این توانمندی و اراده را دارند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این ملت سزاوار هر خدمتی هستند و ان شاءالله مسئولان می بایست برای گشایش امور، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
رفیعی چهارمین دلیل صلح امام حسن (ع) را حب دنیا و پول پرستی مردم و خواص دانست و اضافه کرد: معاویه پول‌های زیادی را در میان افراد تأثیرگذار توزیع کرد و بسیاری از افراد را خرید تا اطراف امام حسن (ع) را خالی کنند.
عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا:

صف‌بندی در جامعه بسیار خطرناک شده است

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و فعال سیاسی اصولگرا گفت: صف‌بندی در جامعه بسیار خطرناک شده است.
محمدباقر قالیباف و طیف متبوع او نیز بدنه اجتماعی‌شان با بدنه اجتماعی پایداری‌ها هم‌پوشانی دارد اما طیفی هم در بدنه اجتماعی‌شان وجود دارد که منتقد افکار پایداری‌ها هستند اما در همان قشر مذهبی قرار می‌گیرند.

اینک یقین حاصل شده است که به دلایل متعدد شعار امسال هم سرنوشت شعارهای سال‌های گذشته را پیدا کند. همچنان که برنامه ششم توسعه سرنوشت سایر برنامه‌های گذشته را پیدا کرد و اگر برنامه هفتمی هم با شعار سال جدید نوشته شود، جز برای چاپ و نگهداری در قفسه‌های وزارتخانه‌ها جایگاهی نخواهد داشت.
حسن روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه یادآور شد: تحول با شفاف کردن جمهوریت نظام اتفاق می‌افتد. جمهوریت نظام ده‌ها شاخصه دارد که یکی از آن‌ها انتخابات آزاد و رقابتی و سالم است.

عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی در انتقاد به مصوبه اخیر مبنی بر مولدسازی گفت: این ایده سرپوشی برای انتقال رانت های بسیار بسیار بزرگ به نهادهای خاص است.
به نظر می‌رسد تجدید نظر در سیاست‌های مربوط به فضای مجازی و گشایش آن یک ضرورت بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی -روانی اجتناب‌ناپذیر است. این اصلاح سیاست می‌تواند در سال ۱۴۰۲ آثار مثبتی بر جامعه داشته باشد.
یکی از اقدامات موثری که می تواند ما را از این بحران ها بیرون آورده و کشور را در یک شرایط بهتر قرار دهد انتخابات رقابتی تر و اجماع ملی و حضور همه بخش ها در سرنوشت کشــور اســت.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:نمی‌خواهیم بگوئیم مناسک دینی و حجاب مهم نیستند. مناسک برای تعالی روحی و معنوی لازمند و حجاب واجب شرعی است و یک نظام حکومتی اسلامی باید برای تشویق کردن دختران و زنان به رعایت حجاب تلاش کند.

نماینده سابق مجلس گفت: امیدوارم زنجیره تقویت قوه مجریه که اصلی‌ترین ویترین کارآمدی نظام محسوب می‌شود به استفاده از نظرات کارشناسی همه کسانی که به دنبال توسعه و پیشرفت کشور هستند، منجر شود.