احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با اشاره به ایجاد محدودیت برای نخبگان نوشت:محدود ساختن نخبگان توسط حکومت‌ها معمولاً تا زمانی است که آنان در قید حیات هستند و بعد از وفاتشان صاحبان قدرت تلاش می‌کنند به نحوی آنها را به نفع خود مصادره کنند و یا لااقل کاری به آنها نداشته باشند.

انتشار اخبار و تصاویر سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان می‌دهد او گرچه از سوی حامیانش، شاهزاده یا رضاشاه نامیده می‌شود، اما سطح استقبال و پذیرایی از او در تل آویو در حد یک شهروند عادی است و طبعاً تحقیرآمیز تعبیر می‌شود.
گفتنِ برخی مباحث، هم آب در هاون کوبیدن است هم از فهم پسر شاه مخلوع اما، پناه آوردن به رژیمی غاصب، کودک‌کش، منفور، ستمگر و اشغالگر؛ درک اسفل السافلین سقوط و تباهی است چه، ایرانی باشی و اسرائیل و نتانیاهو را نشناسی و رو در روی او بنشینی را در هیچ قاموسی حتی خیانت نیز نمی‌توان یافت.

وکیل و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره پلمب فروشگاه ها به خاطر بی حجابی:

نه قانون را رعایت می‌کنید نه شرع را، متحیریم!

وکیل و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در یک توییت به پلمب فروشگاه‌ها به دلیل خدمات دادن به زنان بدون حجاب واکنش نشان داد.
روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشت خود به انتقاد از سیاست‌های دولت ابراهیم رئیسی پرداخت و نوشت: انگار قطار پیشرفت فقط روی ریلِ افزایشِ قیمت‌ها حرکت می‌کند. آرزو می‌کنیم، دعا می‌کنیم، خواهش می‌کنیم، التماس می‌کنیم، این قطار را متوقف کنید.

اطلاعات نوشت:اخیراً مسائلی در افکار عمومی مطرح شد و برخی مدعیان علم و دانش، پای خود را به بازار مدیریت کلان کشور دراز کردند و از آنجا که حقیقت و دانشی در کار نبود، به سرعت دستشان رو شد.

کیهان نوشت:تغییرات انجام شده در دولت مردمی طی 20 ماه گذشته نشان می‌دهد، ملاک سید ابراهیم رئیسی برای انتخاب مدیران، شایسته‌سالاری و کارآمدی است و بنا ندارد منافع ملی را قربانی منافع جناحی کند.

اقتصاددان دولت‌گرا با شناخت این نوع از سیاستمداران و به‌ دلیل مانوس بودن طرز فکر خود با آنان به آنها می‌گوید نسخه‌ای دارد که آسیب‌پذیری اقتصاد در مقابله با استکبار جهانی را کم می‌کند.
یک عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی آنقدر قدرتمند و مقتدر است که می‌تواند بستری برای حضور همه سلایق در انتخابات فراهم کند البته منوط بر این‌که افراد به ساختار اعتقاد داشته باشند.

اعتراض روزنامه هم‌میهن به نشست رئیسی با «دانشمندان یک درصد برتر جهان»:

وقتی «خالی‌بندان» به عنوان دانشمند دعوت می‌شوند، مشکل ریشه‌ای‌تر است

وقتی کسانی تحت عنوان یک درصد برتر دانشمندان جهان دعوت می‌شوند و اصطلاحا خالی‌بند محسوب می‌شوند به این نتیجه می‌رسیم که مشکل و مسئله اصلی خیلی ریشه‌ای‌تر از آن است که ابتدا به ذهن می‌آید.

نماینده مجلس ششم نوشت: بپذیریم که هم بی حجابان و هم با حجاب ها اعضای همین جامعه و پرورش یافته مدارس و دانشگاه ها و نهادهای رسانه ای و فرهنگی همین کشورند.
صادق زیباکلام گفت: افرادی که دانش و تحصیلات‌‌شان به مراتب کمتر از مرحوم افروغ بود، در هرم قدرت اصولگرایان به جایگاه‌های بالایی رسیدند اما او به هیچ پست و سمت بالای حکومتی در هرم قدرت نرسید زیرا نه می‌خواست و نه اعتقاداتش را اسبابی برای رسیدن به قدرت می‌دانست.
محمدرضا عارف، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً گفته است: باید اعتراف کنیم که قدر مردم کشورمان را که خالصانه در سخت‌ترین شرایط در عرصه‌های مختلف حضور داشتند ندانستیم و تأسفبارتر آنکه برای این مردم نجیب خط و نشان هم می‌کشند!
امام جمعه موقت تهران گفت: مردمی‌سازی اقتصادی کشور از نگاه رهبری راه نجات اقتصاد و اعتلای کشور است. دولت باید مداخله خود را در این باره به حداقل برساند.