احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

در حالی که خبرگزاری تسنیم مدعی شده است حسن روحانی و اطرافیانش قصد ارائه لیست در انتخابات مجلس را دارند، پیگیری ها از برخی اطرافیان رئیس جمهور سابق نشان میدهد که با توجه به شرایط کشور و نبود چشم انداز برای تغییر الگوی حکمرانی در سال جاری و عدم تغییر روند بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، ارائه هرگونه لیست انتخاباتی از سوی حسن روحانی منتفی است.
مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) گفت: به امیرالمؤمنین قسم در قیامت حتماً یقه کسانی که نیامدند فلسفه و ضرورت حجاب و حیا را به جوانان بگویند، می‌گیریم، زیرا بسیاری‌ از این جوانان نمی‌دانند.
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات‌ نوشت: دو نهاد علم و دین، نهادهای اصلی قوام ملت‌ها هستند. انتشار حرف‌های سست و غیر عقلانی از روحانیون و دانشگاهیان فروپاشی سرمایه اجتماعی را در پی خواهد داشت.
در پی انتشار اخبار و عکس‌هایی در مورد وخامت حال عمومی حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی در فضای مجازی، مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز ضمن تکذیب این موضوع گفت: عکس‌های منتشر شده همگی مربوط به زمان بستری ایشان در سال‌های قبل است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: یکی از راه های مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، جهاد تبیین است که امروز جهاد تبیین یک فریضه است و هر فردی در این راستا تلاش کند مشمول اجر و پاداش الهی خواهد شد.

هادی خانیکی نوشت: باید به هر نگاه و صدای متفاوتی احترام گذاشت و هر فرد و گروه و نسل و صنفی را آن‌قدر به رسمیت شناخت که سخن‌ها و فهم‌شان موجب بازاندیشیدن و اصلاح دیدگاه‌های جزمی و متصلب شود.
طرفداران بی حجابی یا حجاب اختیاری به گونه ای سخن می گفتند که گویی صرفا با روسری مکل دارند ولی بعد از آزادی نسبی که به آنها داده شد معلوم شد که  بسیاری ازآنها به دنبال اندامنمایی وحتی نیمه عریانی و بیبند و باری هستند و این چیزی است که جامعه ما حتی بسیاری از حامیان حجاب اختیاری نمی پذیرند و از حکومت می خواهند که مانع رشد این پدیده شود.
حقیقت دین به حاشیه رفته و ظواهر  و اطلاعات فقهی جایگزین واقعیت دین شد
تحلیلگر مسائل اقتصادی هشدار داد: مسئولان باید این نکته مهم را در نظر بگیرند که مردم ما قانع هستند و شرایط را درک می‌کنند اما اگر جامعه به این نتیجه برسد که عده‌ای خودی و عده‌ای غیرخودی هستند، بی‌شک صدای اعتراض‌شان را بلند خواهند کرد.
به نظر می‌رسد اگر دولت و سایر قوا و دستگاه‌های نظام اراده‌ای برای تحقق اهداف نامگذاری دارند، باید تجدیدنظر اساسی در رویکردها و عملکردهای خود داشته باشند
احمد زیدآبادی، فعال سیاسی نوشت: اگر به ادعای عده‌ای، "حجاب" همه چیز اسلام است و بدون آن، اثری از اسلام و دیانت باقی نمی‌ماند، پس نظرشان در بارۀ دینداری حزب‌الله لبنان و رهبران آن چیست.
تریبون‌های رسانه‌ملی یا نهادها و مراکز دیگر بسیار ارزان و آسان در اختیار افراد قرار می‌گیرد، یا آن را حق خود و نشانه شایستگی خود می‌دانند و دیگر تلاشی برای آنکه در هر سخنرانی یا خطبه یک اثر فاخر از خود به جا بگذارند نمی‌کنند.
مبانی جمهوری اسلامی هیچ شخص یا گروه و جناح سیاسی حق ندارد سلیقه و نظر شخصی و جناحی خویش را بر مردم اعمال کند با این وصف آنچه از مفهوم و مفاد ضرورت اصلاح قانون اساسی در سال ۶۸ استخراج می شود توجه به خواست ملت است.
معصومه ابتکار به اعتماد گفت: وقتی حق انتخاب، حق تشخیص و حق انتخاب سبک زندگی از جوان ایرانی گرفته می‌شود، او هم داده‌های فکری خود را از جای دیگری می‌گیرد و سبک زندگی مورد نظر دیگران را انتخاب می‌کند.
یک عضو فراکسیون زنان مجلس لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی و ارتقای امنیت زنان در برابر سوءرفتار را تکمیل کننده قانون حمایت از خانواده دانست و گفت: یکی از مطالبات پرتکرار رهبری مساله مقابله با ظلم علیه زنان است. شاید اگر تاکیدات ایشان وجود نداشت هیچگاه چنین لایحه‌ای در دستور قوه قضائییه و دولت قرار نمی‌گرفت و به مجلس نمی‌رسید. امروز هم مجلس به پشتوانه همین نگاه فکری است که به دنبال تصویب این لایحه است.