احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

در خصوص بازگشت محدودیت‌های میرحسین موسوی گزارش های به دست آمده از بیانیه‌های اخیر وی نشان میدهد اردشیر امیرارجمند از مشاوران موسوی در انتخابات ۱۳۸۸ که ارتباطات گسترده ای با جریان نفاق دارد از نویسندگان اصلی این متن بوده است.
عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: معمولا مردم در انتخابات افراد و ائتلاف‌های جدیدتری را می‌خواهند و از کسانی که امتحان پس دادند و موفق نبودند، از جمله از لیست روحانی استقبال نخواهند کرد.
متأسفانه این روزها شاهد حاشیه سازی‌ها یا قطبی سازی ‌های آگاهانه یا غافلانه با موضوع حجاب، رفراندوم و امثال آن هستیم؛ موضوعاتی که می‌تواند به انسجام و همبستگی جامعه آسیب برساند و موجب تقابل‌های خسارت ‌بار شود.
فرشاد طولابی پاسداری که بدنبال ترور خاتمی بود؛

قصد ترور خاتمی در فرانسه را نداشتم، دروغ محض است

به دنبال انتشار مصاحبه فرشاد طولابی پاسداری که پس از رئیس جمهورشدن خاتمی بدنبال ترور او بود بگومگوهایی در رسانه ها مطرح شد، از جمله اینکه حسین شریعتمداری مدعی شد که او طرح ترور خاتمی را به مسئولان اطلاع داده و پاسدار یادشده دستگیر شده است.
در شب قدر، استاد شیخ حسین انصاریان واعظ صاحب سخن و صاحب سبک، از جمله درباره شیوه سخن گفتن با بانوان یا دخترانی که حجاب را مراعات نمی‌کنند و بی‌حجابند، مطالبی را گفت که با واکنش‌های گوناگونی روبه‌رو شد.
ساده‌اش این است که می‌خواهند سفت بگیرند تا وضعیت پوشش برخی ازخانم‌ها از این هم که هست ضعیف‌تر نشود و این معنا درنگاه اول منطقی به نظر می‌رسد ولی در و دیوار و تاریخ و علوم انسانی و اجتماعی گواهی می‌دهند که موضوع ساده نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: یک ماه از سال گذشته است. بنده از تریبون نماز جمعه پیشنهاد می‌کنم که همه ارگان‌های کشور و همه نهادهای مسئول همچون دولت، مجلس و قوه قضاییه مکلف شوند تا در برابر مردم بنشینند و توضیح دهند که عملکرد آن‌ها برای مهار تورم و رشد تولید چه بوده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

خدامحوری اصل ایمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کسی می‌تواند مؤمن زندگی کند که در زندگی‌اش خدامحور باشد، گفت: خدامحوری اصل ایمان است.
دولت آیت الله رئیسی در بسیاری از حوزه‌ها، هنوز آن تحول مورد انتظار را رقم نزده و اغلب مسائل اقتصادی از ارزش پول ملی و تورم گرفته تا نرخ بیکاری و نظام بانکی، هنوز با چالش‌های اساسی مواجهند.
به‌نظر می‌رسد محمود احمدی نژاد از حضور اعضای دولتش در کابینه ابراهیم رئیسی رضایت دارد. این در حالی است که هرگونه اعتراض به وضعیت موجود اقتصادی و معیشتی مردم، تقابل با کادرهای احمدی‌نژادی حاضر در دولت خواهد بود.
سال‌هاست رسانه‌های جهان سلطه و اربابانشان بر طبل رفراندوم یا همه پرسی در جمهوری اسلامی می‌کوبند، در حالی که نظام اسلامی ایران، در طول تاریخ، تنها نظام منبعث از یک انقلاب به شمار می رود که با همه‌پرسی یا رفراندوم و کسب بیش از 98 درصد از آرای ملت تاسیس شد.
مراسم هفتمین روز درگذشت دکتر عماد افروغ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از اساتید فلسفه و جامعه‌شناسی در تالار تمدن این پژوهشگاه برگزار شد.
هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال ۱۳۹۳ نوشت: سردار گرجی‌زاده و اطلاعات سپاه از حفاظت و... آمدند و گزارش کامل بازداشت فردی که دوبار دفتر منشی‌های دفتر مجمع را به آتش کشیده، دادند و گفتند که او گفته منظورش قتل رهبری بوده و از عالم غیب مطلع شده که «شاه» می‌شود.