پزشکیان به مردم امید دهد

آقای پزشکیان و ستادش باید موضع خود را صریحا اعلام کنند و اگر می خواهند مردم بیدار شوند و تکان بخورند باید به مردم امید بدهند. لازم نیست که به کسی توهین شود بلکه صرفا بگوید که من شرایط موجود را قبول ندارم و آمده ام تغییر ایجاد کنم.
تصویر پزشکیان به مردم امید دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، رسول منتجب نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در یادداشتی نوشت: واقعیت انکار ناپذیری است که هنوز یخ جامعه آب نشده و به عبارت دیگر فضای جامعه انتخاباتی نشده است. مردم دلخور بودند و احساس می کردند که نقشی در سرنوشت خود ندارند و حا کمیت آنها را به بازی نمی گیرد. حال چکار باید کرد که این اعتماد آسیب دیده ترمیم شود و به این مساله امیدوار شوند. در همین راستا شخصیت آقای دکتر پزشکیان شخصیتی است که می تواند نظر مردم را جلب کند و امید هم وجود دارد که بتواند در صورت پیروزی بخش زیادی از خواسته های مردم را برآورده کند.

اما مردم همگی شناخت ندارند و وانگهی آن دلسردی چیزی نیست که یکی دو روزه به وجود آمده باشد. سال هاست که مردم احساس کرده اند که به بازی گرفته نمی شوند و لذا تصمیم گرفتند که در انتخابات های قبل به خصوص انتخابات مجلس دوازدهم مشارکت بسیار کمتری داشته باشند. در حال حاضر آقای پزشکیان و ستادهای وی فعال هستند؛ اما باید چه کنیم؟ اولا خود آقای پزشکیان باید در سخنرانی ها و به ویژه در مناظره ها کاری کنند که اعتماد مردم به وجود آمده و بازگردد. البته کار دشواری است و اگر این کار نشود نمی توان نتیجه گرفت. در مناظره ها باید روی نبض مردم دست بگذارند و چیزهایی که مردم روی آن حساس هستند آن را مطرح کنند. لذا نباید رودربایستی وجود داشته باشد یا اینکه از ترس تظاهر و ریا مطلبی کتمان شود.

واقعیت همه مطالب باید گفته شود که شما چنین بودید و چنان هستید و با شما چنان معامله شده است و راضی به این وضعی که به وجود آمده نیستیم. آقای پزشکیان باید بگویند که من می خواهم تحول ایجاد کنم. اینکه بخواهیم همان وضع گذشته را ادامه دهیم همان دلسردی را به دنبال دارد. باید رسما و صریحا به مردم گفته شود که ما هم مثل شما از وضعیت موجود ناراضی هستیم و در صورت موفقیت می خواهم در اقتصاد، معیشت، فرهنگ و اجتماعیات و مسائل سیاست داخلی و خارجی شما تحول ایجاد کنیم. مردم منتظر تغییر و تحول هستند. حال عده اندکی ممکن است که اساس را قبول نداشته باشند، اما اکثریت مورد توجه هستند و نظرشان بر این است که باید در سیاست ها تغییر و تحول ایجاد شود.

در دولت گذشته این مساله مطر ح شده بود که می گفتند آنهایی که در به وجود آمدن وضع موجود دخیل هستند به کار گرفته نشدند. یعنی آنهایی که در دولت روحانی بودند در اوضاع فعلی دخیل بودند باید مورد استفاده قرار نگیرند و کسانی بیایند که در به وجود آمدن شرایط موجود دخالتی نداشته باشند حال اینکه این شعار درست بود یا نه بحث دیگری است. اما آقای پزشکیان و ستادش باید موضع خود را صریحا اعلام کنند و اگر می خواهند مردم بیدار شوند و تکان بخورند باید به مردم امید بدهند. لازم نیست که به کسی توهین شود بلکه صرفا بگوید که من شرایط موجود را قبول ندارم و آمده ام تغییر ایجاد کنم، معیشت شما را از فلاکت نجات دهم، گرانی و تورم را به حداقل برسانم و کرامت و بزرگواری شما را که خدشه دار شده به شما برگردانم. اینها نکاتی است که آقای پزشکیان باید به آن ها اشاره کند.

منبع: آرمان ملی

682930