احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

مدتی است اصلاح‌طلبان مجبور به حمایت از کاندیدای نیابتی شده‌اند و گاهی کاندیداهای نیابتی را با عناوینی مانند «اصلاح‌طلب بدلی»، «فرصت‌طلب»، «منفعت‌جو» و حتی «فاسد» نواخته‌اند.
مسئولان دولتی تاکنون به دفعات از خالی بودن صندوق های بازنشستگی و تعدد آن ها ابراز نگرانی و از ارائه طرح افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه به عنوان یکی از اهداف رفع این مشکل یاد کرده است؛ غافل از این که بر فرض صحت این موضوع هم نمی توان این مساله را بهانه افزایش سنوات خدمتی برای بازنشستگی قرار داد بلکه باید با اقدامات لازم و تدابیر کارشناسی، به دنبال رفع این نقیصه رفت.
در شرایط کنونی با دولت سیزدهم روحیه «ما می‌توانیم» در حال تحقق است. تلاش برای حل مشکلات درونی کشور از طریق نگاه به داخل و فعال‌‌سازی رویکرد مقاومت فعال در برابر توطئه‌های دشمن و... از جمله موضوعاتی است که جایگزین نگاه به بیرون برای حل مشکلات درونی شده است.
با اینکه طی سال‌های قبل تلاش شده است تا سیاست‌های کلان اصول‌گرایی در صداوسیما اجرا شود، اما به نظر می‌رسد تحولات ایجادشده و روند جاری در سازمان صداوسیما که همراه با سیل حضور دانش‌آموخته‌های دانشگاه امام صادق و فعالان جشنواره عمار بوده است، مطلوب اصول‌گرایان نیست و کار به جایی رسیده که آنها روند انتقاد را از پستوها و گعده‌های داخلی فراتر برده و رسماً مجبور به فریاد شده‌اند.
حمید ابوطالبی، مشاور سابق روحانی در واکنش به بیانیه روسیه و کشورهای شورای همکاری درباره جزایر سه‌گانه:

با ترفند‌های روسیه هم در برجام باختیم؛ هم در دام جنگ اوکراین افتادیم، هم آن‌ها را از تنهایی تحریم جهانی رهاندیم و حالا ضربه‌ای دیگر به حاکمیت ملی ما

پس از ضربه‌ای که سال گذشته چین به حاکمیت ملی ایران زد، و پاداش آن میانجیگری میان تهران و ریاض و ضمانت روابط بود، از مسکو چنین موضعی بعید نبود / با ترفند‌های روسیه هم در برجام باختیم؛ هم در دام جنگ اوکراین افتادیم، هم آن‌ها را از تنهایی تحریم جهانی رهاندیم و حالا ضربه‌ای دیگر به حاکمیت ملی ما / سیاست خارجیِ بی‌هدف و شرق‌گرای کشور دچار سردرگمی استراتژیک شده
اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: نمی‌شود کشوری بگوید مسئله اصلی ما توسعه است، اما به نقش زن و مشارکتش در توسعه نپردازد. یکی از مشکلات ایران حداقل در دروان بعد از انقلاب، نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که به دنبال حل مسائل کشور به صورت پایدار نیست. وی تصریح کرد: امروز همان حرف‌هایی را راجع به برخی مسائل کشور می‌شنوید که ۲۰ سال پیش یا ۴۰ پیش شنیده می‌شد. اگر موضوعی مثل زنان از موضوعات اصلی بوده چطور بعد از پنج دهه همچنان روی میز تصمیم‌گیری است و درباره آن تصمیم جدی گرفته نشده است.
در این گزارش بهانه ها و شکایت های عجیبی علیه جمهوری اسلامی مطالعه می‌کنید که نشان میدهد برخی از عناصر معاند با هدف رسیدن به مبالغ نجومی از جیب مردم ایران، چه پرونده های دروغینی علیه نظام مطرح می کنند.
یکی از عناصر غربگرا که در سال ۱۳۹۲ خواستار «امتیاز دادن و نخواستن امتیاز از آمریکا» برای پا گرفتن توافق شده بود، اکنون ادعا می‌کند آمریکا چیزهایی را که در برجام۲ می‌خواست بدون دادن امتیاز به دست آورد.
محمد مهاجری در مطلبی در روزنامه اعتماد نوشت: شاید اگر مسئولان دولتی برخلاف توصیه رییس‌جمهور، حرف نزنند، وعده ندهند، توجیه نکنند، سکوت پیشه سازند و کمتر روی اعصاب مردم یورتمه بروند، اینقدر از چشم خلق نیفتند.
خوشبختانه هشیاری و همدلی پیروان مذاهب مختلف همراه با هدایت و روشنگریهای روحانیون آگاه و دلسوز، توطئه‌های یاد شده را خنثی و مکر دشمنان را به خودشان برگردانده‌اند. ارسال انواع سلاح‌ها با مهمات فراوان و تغذیه مالی آشوبگران از سوی بعضی از همسایگان نیز نتوانست اتحاد و وحدت مردم ادیان مختلف را به آشوب بکشد.
عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسأله حجاب را به جایی رسانده اند که حل کردن آن سخت شده است. فقط راه‌های ظریف، برخوردهای ملایم فرهنگی می‌تواند اثرگذار باشد. حجاب را با زور نمی توان تزریق کرد. رئیسی اقتصاددان‌های درجه اول را رها کرده است.
عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور گفت: انتخاب خانم منصوری به عنوان عضو شورای مرکزی و یا رئیس یا دبیرکل یک حزب سیاسی خلاف قانون، دهن کجی به قانون و تظاهر به قانون شکنی است.
«آقای لاریجانی تصمیم برای ورود به انتخابات مجلس ندارد. افرادی که می‌گویند ایشان به انتخابات ورود می‌کند، بهتر است دلایل خود را نیز مطرح کنند. آقای لاریجانی صراحتا اعلام کرده بود که قصد ورود به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ندارد. چند ماه پیش من در مصاحبه‌ای این موضوع را اعلام کردم و از ایشان نقل قول کردم و خود آقای لاریجانی نیز سخن من را تایید کرد.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور: «اگر طرح اصلاح قانون انتخابات نهایی و به قانون تبدیل شود، از ۱۶ مرداد ثبت نام اولیه از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.» با نزدیک شدن به این بازه‌های زمانی مهم، پرسش‌هایی پیرامون حضور یا عدم حضور «علی لاریجانی» مطرح شده است.
«در ماجرای تجمع روز شنبه (۱۷ تیر) جانبازان درباره مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، تعدادی از جانبازان پس از تجمع در خیابان فلسطین به طرح خواسته‌های خود پرداختند اما با تحریک افرادی که ارتباطی با خانواده ایثارگران نداشتند، فضا متشنج شد.»
همایش «نقش احزاب در انتخابات » از سوی خانه احزاب ایران و با حضور دبیران کل احزاب و دست اندرکاران انتخابات برگزار می‌شود.