احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اصلاح‌طلبان از دوم‌خرداد سال 1376 بدین‌سو مبنای نظری هماورد خود با رقیب را براساس دوگانه‌هایی نظیر دموکراسی و اقتدارگرایی، مشروعیت مردمی و مشروعیت دینی، جامعه مدنی و جامعه توده‌ای و... شکل داده‌اند.
امجد امینی که به نظر می‌آمد پس از برملا شدن تک تک دروغهایش در مورد ادعای نحوه فوت دخترش، شرمنده شده و دست از ادعاهای واهی اش برداشته، در کمال تعجب با تحریک عده‌ای، مجدد دروغهایش را تکرار کرد!
آیت الله فاضل لنکرانی گفت: صدا و سیما حجاب را به صورت شعاری در قالب سرود پخش می‌کند اما سرود ریشه‌دار نیست و همین دختری که الان این سرود را می‌خواند پس فردا که مورد هجمه قرار گیرد، چادر را کنار می‌گذارد.
سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: برخی اوقات پروژه امنیتی‌سازی علیه یک کشور اجرا می شود بعد به گونه‌ای ادراک نخبگان مسئولان و مردم دستکاری می شود که خود شما در تله امنیتی‌سازی می‌افتید؛ خودتان کاری می‌کنید که در جهت اهداف امنیتی‌سازان باشد.
آیت الله فاضل لنکرانی گفت: الآن صدا و سیما حجاب را به صورت شعاری در قالب سرود پخش می کند، من هم موافقم . سرود خیلی خوب است، ولی ریشه‌دار نیست! همین دختری که الآن این سرود را می‌خواند پس فردا که مورد هجمه قرار گیرد که حجاب برای اعتبار تو ضرر دارد ، چادر را کنار می‌گذارد، نه در صدا و سیما کار علمی اساسی دیدیم نه در حوزه و نه در دولت.
مرعشی گفت: از نظر من در دو انتخابات اخیر مجلس ۹۸ و ریاست جمهوری و شوراهای ۱۴۰۰، اصلاح‌طلبان در همان زمینی بازی کردند که شورای نگهبان، نهادهای حاکمیتی و نظام می‌پسندید. یعنی آنها علاقه‌مند بودند تا اصلاح‌طلبان در نهادهای قدرت نباشند و به دنبال دولت و حکومت یکپارچه و یکدست بودند. اصلاح‌طلبان هم از این موضوع استقبال کردند.
تنزل احزاب و کارکرد آن به انتخابات سبب می شود مردم نگرش مثبت خود به احزاب را از دست دهند زیرا کارکرد آن ها را فقط انتخاباتی قلمداد می کنند. شــوربختانه باید اذعان کرد که احزاب جز در موارد خاص، کارکردی جز کارکرد انتخاباتی از خود بروز نمی دهند و حتی گاهی کار به جایی می رســد که عده ای وانمــود می کنند که احــزاب در انتخابات آسپیراسیون می کنند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اشکال برخی از ما اصولگرایان این است که رقبای خود را به رسمیت نمی‌شناسیم و همین موضوع باعث می‌شود مشارکت کاهش پیدا کند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: هیچ مجلسی نتوانسته قانون جامع انتخابات را تنظیم کند و قانون دهه ۶۰ پاسخگوی نیازهای انتخاباتی ما در سال ۱۴۰۲ نیست.
چهره نزدیک به علی لاریجانی می‌گوید: اصلا لاریجانی به اسکاتلند نرفته است در حقیقت آخرین باری که او به خارج از کشور رفته مربوط به مراسم اربعین سال گذشته است که به کربلا رفت و امسال هم قصد دارد در مراسم اربعین شرکت کند.
رئیس مرکز اسناد انقلاب گفت: نمی‌توانیم بگوییم کسی حرف نزند، کسی فیلم نسازد، کسی برداشتی خلاف برداشت ما نداشته باشد؛ این‌ رویکردها غلط است و معمولاً هم به ضد خودش تبدیل می‌شود.
در صورت اصلاح قانون انتخابات در روزهای آینده صورت می گیرد:

پیش‌‌ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس از مرداد ماه

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در صورتی که اصلاح قانون انتخابات در روزهای آینده به تصویب برسد، اجرای مرحله پیش‌ ثبت‌نام برای نخستین ‌بار باید از مرداد ماه آغاز شود.
تفاهم نانوشته میان ایران آمریکا هنوز در ابهام قرار دارد. اما برخی منابع خبری غیرایرانی مدعی اجرای این تفاهم هستند. اگرچه به جز سکوت خبری در سیاست خارجی و آرامش نسبی، نشانه دیگری از تفاهم نانوشته و به نوعی توقف در برابر توقف وجود ندارد.