احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

همانطور که انتظار می‌رود، زمزمه‌های مربوط به تدارکات انتخاباتی قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم در اسفند امسال، به گوش می‌رسد؛ انتخاباتی که علاوه بر طیف قالیباف و حامیانش، برخی درباره‌اش اینطور گمانه‌زنی می‌کنند که یکی از اضلاع اصلی آن علی لاریجانی و یک طرفش هم تندروها خواهند بود. همین مساله، شایعه احتمال ائتلاف قالیباف و لاریجانی را برای برخی مطرح کرده است؛ گمانه‌ای که البته محتمل به نظر نمی‌رسد.
پیشنهاد عباس عبدی به مسئولان؛

افرادی را بین مردم بفرستید تا حقیقت را بفهید

اگر خود آقایان نمی‌توانند به صورت ناشناخته به درون مردم بروند، چند نفر فرد جاافتاده را به خدمت بگیرند و آنان صبح تا شب در اتوبوس، مترو، بازار، محل‌های خرید، تجمع و... بگردند و به عنوان یک فرد عادی با مردم صحبت کنند و شنونده خوبی باشند و همه را ضبط کنند و در اختیار مقامات محترم قرار دهند.
نماینده پیشین مجلس گفت: وقتی کسی حرفی می‌زند و نقد می‌کند، نقد او کینه‌توزانه، خشونت‌آمیز و براندازانه نیست بلکه دلسوزانه است، حساب او با حساب کسانی که مغرض هستند، فرق می‌کند. در برخی موارد به هرکس که حرف می‌زند سریع برچسب می‌زنند که شما ضدانقلاب و نظام و برانداز هستید.
بامداد دیروز (شنبه ۱۷ تیر) دو نفر از عاملان حمله تروریستی شاهچراغ اعدام شدند. اپوزیسیونی که تا کنون مدعی بود عملیات تروریستی کار جمهوری اسلامی است، حالا بعد از اعدام دو عامل تروریستی، عزادار شده است!
مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره فعالیت سیاسی آذرمنصوری گفت: استعلام قبلی ایشان برای دبیرکلی حزب اتحاد ملت مبنی بر محرومیت از فعالیت های حزبی بود. دوباره استعلام کرده ایم تا مشخص شود که این محرومیت تداوم دارد یا خیر؟
محمدحسن قدیری ابیانه گفت: برخلاف دولت روحانی که دولتِ دزدبازار بود، به طوریکه برار رئیس جمهور و معاون اول و داماد و عروس و فرزندان برخی از وزرا سوءاستفاده گر بودند، اما در این دولت هم شخص رئیسی هم آدم سالمی است و هم سعی کرده آدم های سالم را انتخاب کند
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با کنایه به فیلتر شدن تردز خطاب به مخاطبان نوشت: «دو سالی هست که دولت روحانی پایان یافته ... خداییش دیگه برای فیلتر تردز به ما خیرات نرسونید»
تندروی‌های امثال حجاریان در گذشته، باعث شده تا بارها اصلاح‌طلبان رادیکال، بی منطق و حامی اردوکشی‌های خیابانی خشن شناخته شوند. او سال‌هاست از انتخابات عبور کرده و آن را بی ثمر می‌داند. حالا هم با پیشنهادی بازگشته که نشان می‌دهد باز هم از مسیر تندروی دنبال کار سیاسی است.
ادبیات شاذ و توهین‌آمیز از سوی روحانی و دولتمردانش در مدح برجام از همان زمان مذاکرات برای به نتیجه رسیدن برجام شروع شد و تمام هم نمی‌شود! آن‌ها مثل آدمیزاد زندگی کردن را زندگی کردن در سایه کدخدا می‌دانستند و لاغیر!
پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای از دستاوردهای ملموس و محسوس دولت سیزدهم در سیاست خارجی‌اش بوده است؛ دستاوردی که همه‌ی دولت‌های قبل آرزوی داشتن آن را در کارنامه‌شان داشته‌اند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

پیگیری قضایی ترک فعل مسئولان در ماجرای آلودگی هوا

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت آلودگی هوا بر سلامت شهروندان، خواستار برخورد قضایی با ترک فعل مسئولان در موضوع آلودگی هوا شد.
جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن برای سال ۱۴۰۲ مساله بی‌ثبات‌سازی در داخل و انزوا در خارج از کشور را پیش‌بینی کرده است اما موفق نخواهد شد.
تیم علی باقری حدود دو سال است که بی‌وقفه تلاش می‌کند تا راهی برای رفع تحریم‌ها و تامین منافع ایران بیابد و به نظر می‌رسد این‌بار در آستانه یک توافق نانوشته هستند.