احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دشمنی آمریکا با مردم ایران محدود به دوران گذشته و اقداماتی نظیر استعمار غیرمستقیم کشور در کودتای ۲۸ مرداد، حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، اعمال تحریم‌های ظالمانه، حمایت، سازماندهی و هدایت مخالفان نظام، استقرار پایگاه‌های نظامی در کشورهای دست نشانده منطقه به منظور آمادگی برای حمله به ایران، تحریک و همکاری با نیروی بعث در جنگ تحمیلی و بسیج امکانات لجستیکی متعدد علیه ملت ایران نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به مسئله حضور بانوان در ورزشگاه ‌ها گفت: جایگاه ویژه ‌ای در هر ورزشگاه برای بانوان ایجاد شود تا زنان بتوانند آزادانه در آن حضور پیدا کنند، در حرکت ‌های هیجانی به شادی بپردازند و تیم موردعلاقه خود را تشویق کنند.
ماجرای اعتراض یک خانم بی‌حجاب به عکس‌برداری یک طلبه جوان از او در یکی از درمانگاه‌های قم که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت، گوشه‌ای از عوارض منفی قصور حوزه علمیه قم در زمینه برخورد با کجروی‌هائی است که به نام روحانیت صورت می‌گیرد.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تحلیل برخی آن است که جریان میانه رو این شانس را دارد از 48 کرسی دور دوم انتخابات تعداد قابل توجهی را از آن خود کند اما واقعیت چیز دیگری است چون قرار نیست هر کس در لیست افراطی ها نبود، میانه رو محسوب شود.
سید احمد خاتمی با کنایه به رئیس دولت اصلاحات گفت: برخی مشکلات کنونی کشور در مدیریت برخی آقایان رخ داده ‌که در انتخابات مشارکت نکردند و خود را معترض قلمداد کردند.
روایت متفاوت کیهان از ماجرای درمانگاه قم

طلبه عکس نگرفته اما کتکش زدند و عمامه‌اش افتاد!

ماجرای درگیری یک زن با یک طلبه در درمانگاهی در قم به به موضوع جنجالی این روزها بدل شده است؛ موضوعی که علاوه بر بازتاب گسترده داخلی و خارجی، حالا روایت‌های جدیدی از آن رو می‌شود که یکی از این دست روایت‌ها را روزنامه کیهان مطرح کرده است.
در شرایطی که واکنش‌ها به ماجرای جر و بحث زن قانون‌شکن با یک روحانی در درمانگاهی در قم در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد و مقام‌های قضایی نیز دستورهای لازم را برای رسیدگی به این حادثه صادر کرده‌اند، جریان‌های ضدانقلاب در واکنش به این ماجرا اقدام به‌خودزنی کرده و کمپین «من سلیطه ام» به راه انداختند.
فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: اگر قرار باشد مدیریت مجلس در دست افراد دعواساز قرار بگیرد، چنین مجلسی نمی‌تواند اداره شود چرا که ریاست مجلس باید بتواند اعتدال ایجاد کند و آن را اداره کند .
آیت‌الله علم‌‌الهدی خطاب به طلبه‌ها؛

برای جلب توجه سخن نگویید!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برادران بزرگوار، این را از یک طلبه ۸۰ ساله با ۶۵ سال سابقه تبلیغ بشنوید. طلبه نوکر امام زمان(عج) است تا مردم را متوجه حضرت کند نه اینکه توجهات را به سمت خود جلب کند.
پیش از انتخابات اخیر و پس از مشخص شدن میزان رد صلاحیت ها از یک سو و اعلام کاهش شدید مشارکت توسط مراکز نظرسنجی از سوی دیگر، گروهی بر آن شدند تا با طرح نظریه "رای اعتراضی"، مردم را تشویق کرده تا در این انتخابات شرکت کنند. ولی نتایج، نشان داد که این نظریه توفیق چندانی بدست نیاورده است. اما چرا "رای اعتراضی" با اقبال مردم مواجه نشد؟
منوچهر متکی گفت: ۹۰ نفر از نامزدهایی که مورد حمایت شورای وحدت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودند در دور اول توانستند به مجلس راه پیدا کنند و ۶۰ نفر از این ۹۰ نفر نامزدهای اختصاصی شورای وحدت هستند.
زد و خورد زودهنگام اصولگرایان بر سر «یک صندلی» در پارلمان دوازدهم

امدادهای غیبی و لابی‌ها به کمک قالیباف می آیند؟

چیدمان سیاسی مجلس آینده هر طوری که باشد، به نظر نمی‌رسد امدادهای غیبی قالیباف را در این دوره مجلس نیز تنها بگذارند و اجازه دهند تا عنان مجلس دست طیف و طایفه‌ای باشد که هر روز در عالم سیاست اصولگرایان، یک دعوا و جنجال به پا می‌کنند.
هنوز نمی‌توان ارزیابی دقیقی از ترکیب مجلس دوازدهم به دلیل مشخص‌نبودن بخشی از کرسی‌های تهران و برخی از کرسی‌های شهرستان داشت، اما به نظر می رسد تعداد نمایندگان مستقل، معتدل و اصلاح‌طلب نسبت به مجلس یازدهم کمتر نیست.