احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

روزنامه شرق با اشاره به اینکه درسال 1384 از تخلفات انتخاباتی احمدی نژاد غفلت شد ، امسال از تخلفات سعید جلیلی خواست که موضوع استفاده از اموال عمومی برای تبلیغات بررسی شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، ضمن دیدار با پزشکیان گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های صنعتی، تولیدی، معدنی و تجاری کشور ارائه کرد.

رئیس‌جمهور منتخب ایران در تماس تلفنی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن از تصمیم شجاعانه رهبر انصارالله و مردم یمن برای حمایت از ملت فلسطین قدردانی کرد.

رئیس جمهوری منتخب مردم گفت: نتیجه اختلافات و ناسازگاری‌ها، فاصله گرفتن عامه مردم از دین خواهد بود، از این رو چاره و راهکار پیشبرد امور و تحقق اهداف ما تقویت وحدت، انسجام و رواداری است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در یادداشتی با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: با تدابیری که اندیشیده شد در کمترین فرصت و در زمان مقتضی به آرای مردم مراجعه شد و مردم نیز با حضور در صحنه، سرنوشت خودشان را رقم زدند.

سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان گفت: یادداشت اخیر پزشکیان راهبرد سیاست خارجی دولت چهاردهم محسوب می‌شود که عزتمندانه، واقع‌گرایانه، متوازن و راه حل‌محور به حساب می‌آید.

مردم و گروه‌هایی از فعالان اجتماعی و سیاسی، در غیاب کارکرد درست نهادهای سیاسی رسمی، خودشان فعالانه وارد سیاست شده‌اند تا مانع از انتخاب آدم‌های ناشایست شوند.

رئیس جبهه اصلاحات در توییتی اعلام کرد که جبهه اصلاحات دخالتی در تصمیم‌گیری‌های رئیس‌جمهور منتخب ندارد، اما یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب که در کارگروه‌های تعیین وزرای دولت جدید حضور دارد، ادعای او را تکذیب کرد. همین موضوع باعث شد بحث‌هایی در میان فعالان مجازی اصلاح‌طلب به دفاع از یکی از طرفین شکل بگیرد.
سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی نوشت: تدبیری که نویسندگان قانون اساسی ۴۵ سال پیش اندیشیده بودند، موجب شد تا ثبات، استحکام و اقتدار نظام بیش از پیش به چشم جهانیان بیاید و مورد اعتراف بسیاری از آن‌ها نیز قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: من نظری در مورد هفت ساله شدن شورا ندارم اما چون یکبار این راه را رفته‌ایم مسیر را می‌دانیم. من تمایلی ندارم و می‌خواهم این دوره زودتر تمام شود. با تماس‌های مکرری که از شهرها داشتیم می‌گفتند شورای سه ساله بی معنی است و من نه این موضوع را تایید می کنم و نه رد.
رئیس شورای انتقالی دولت چهاردهم گفت: ما یک بازوی مشورتی برای رئیس‌جمهور محسوب می‌شویم. ۶۰ درصد از افراد پیشنهاد شده به رئیس‌جمهور برای بار اول است که در مقام وزیر وارد دولت خواهند شد.