احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

با مشخص شدن ترکیب کلی مجلس دوازدهم، از هم اکنون رقابت و لابی های پشت پرده برای تعیین رئیس مجلس آینده آغاز شده است. چه کسانی گزینه های ریاست مجلس هستند؟
اگرچه هنوز تغییر اعمال‌شده در لایحه عفاف و حجاب به تصویب شورای نگهبان نرسیده، اما یکی از موضوعاتی که در اصلاحات اعمال‌شده در طرح مورد توجه قرار دارد، امکان برداشت از حساب فرد است؛ امری که مشخصا نقض حقوق شهروندی افراد است و بیش از آنکه بازدارنده باشد، منجر به افزایش نارضایتی عمومی خواهد شد.
«احتمالا این‌ها در مورد میزان حرمت اقداماتی، چون فساد موسوم به چای دبش نظری ندارند، چون سوال یا تحقیقی در این مورد نکردند چه برسد به وضع قانون! با این سبک از حکمرانی، مظلومتر از «دین» سراغ دارید؟»
اردوگاه‌های سازمان تروریستی منافقین از جمله بزرگترین زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های جهان به شمار می‌روند که زنان در این اردوگاه‌ها به طور روزانه تحقیر و مورد شکنجه روحی و روانی و ... قرار می‌گیرند.
«رای باطله همواره در انتخابات وجود داشته است. تفاوت این دوره با دوره‌های قبل، نسبت رای باطله با مشارکت و همچنین نسبت رای باطله با بالاترین آرای کسب شده برای حضور در مجلس است. یعنی در گذشته اگر رای باطله حتی به همین اندازه هم داشتیم، نسبت تعیین‌کنندگی زیادی با تعداد مشارکت‌کنندگان نداشت، اما این‌بار، رای باطله نشان‌دهنده نوعی نگرش رفتار رای‌دهندگان به شرایط سیاسی است که میزان رای باطله را قابل تامل می‌کند.»
نکته قابل توجه، کمترین میزان مشارکت در ادوار انتخابات مجلس در نخستین دولت‌های روسای جمهوری است که اول به ابراهیم رئیسی رسیده سپس محمود احمدی نژاد. از سویی در همین ۲ دوره شاهد حضور چهره‌های نزدیک به دولت در مجلس شورای اسلامی هستیم تا جاییکه نگرانی‌ها از حضور تندرو‌ها اینبار بیش از پیش شدت گرفته است.
مجبورم تکرار کنم، هیچ برنامه‌ای ندارید، هیچ. نه شما و نه رقبای‌تان. ممکن است برای کاری اجرایی و البته با هزینه بسیار زیاد مفید باشید ولی اداره کشور فراتر از امور اجرایی است. لطفا وقت مردم را تلف نکنید.
برداشت خود من این است که یکی از آسیب‌هایی که در شانا ایجاد شد این بود که بعضاً به فرایندهایی که خود به وجود آورده بود استوار نبود و فرایندهای انتخاباتی خود را کنار گذاشت و از آن‌ها عدول کرد. این امر باعث شد که یک نگرانی و اختلاف در درون جریان شورای ائتلاف به وجود بیاید
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم، در واکنش به ادعای بداخلاقی‌های انتخاباتی و پول‌پاشی از طرف برخی کاندیداها که انتقاد تعدادی از نمایندگان را در صحن علنی روز گذشته به همراه داشت، در گفت‌وگو با «شرق» گفت: «این شائبه از آنجایی رخ داد که احراز هویت افراد برای رأی‌گیری صرفا با کارت شناسایی و کد ملی انجام شده است.»
فعال سیاسی اصولگرا گفت: رقم رأی باطله همان رقم ۱۰ تا ۱۵ درصد است که آمار آن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ درصد بود که به نظر می‌رسد در انتخابات امسال تاحدود ۲۰ درصد پیش رفته است.