احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دولت چهاردهم گفت: دکتر پزشکیان اهل تعامل و گفتگو است و تاکید دارند که از نظر کارشناسان و متخصصان استفاده کنند.
سید عطاءالله مهاجرانی وزیر پیشین فرهنگ نوشت: برخی چنین مقتضیاتی در زندگی پیدا می کنند که حلقه وصل یا پل پیوند باشند. مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب به شکل طبیعی و یا از حُسن تقدیر چنین موقعیتی دارد.

آذری جهرمی در یادداشتی با کنایه به سهم خواهی از دولت چهاردهم نوشت: میانه نبرد پیرمردهای پرحاشیه سیاست برای اخذ سهم از دولت، امیدوارم توجه ویژه ای از سوی رئیس جمهور منتخب به برنامه ریزی برای خدمت رسانی به زوار اربعین صورت پذیرد.
رئیس جبهه اصلاحات ایران با تأکید بر اینکه نباید از پزشکیان انتظار داشت که معجزه کند، گفت: من پیشنهادم به دکتر پزشکیان این است که قبل از هر اقدامی وضعیت موجود را با مردم در میان بگذارند تا مشخص شود که این اسب زین کرده‌ای که می گویند نه یال و کوپال و دمی دارد و نه رمقی برای راه رفتن! بنابراین دکتر پزشکیان با وضعیت بسیار دشواری رو به روست. در گام اول باید بتواند از فقیرتر شدن بیشتر مردم جلوگیری کند؛ تحریم‌ها را رفع و موضوع fatf را حل کند، اینها قفل های اقتصاد ایران است که باید ابتدا باز شود.
آیا هدف از ارسال یا تکوین دین این بوده که در “انتخابات” نقش اول را بازی کند؟ نهاد انتخابات، پدیده‌ای غربی است که ۱۹۸ سال قبل وارد حیات سیاسی ایرانیان شد. قبل از آن، دین هیچ کس در انتخابات موثر نبود چراکه اساسا انتخاباتی در این کشور و در سایر بلاد اسلامی برگزار نمی‌شد.
آقای پزشکیان! آیا ریاست جمهوری را به آقای ظریف اجاره داده‌اید؟! پاسخ اگر خدای نخواسته مثبت باشد! باید خاضعانه به جناب پزشکیان گفت: آقای ظریف مستأجر خوبی نیست؛ ریاست جمهوری را از ایشان پس بگیرید!
نزدیک به دو ماه از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور فقید می‌گذرد؛ اتفاقی که فضای سیاسی کشور را کاملاً تحت تأثیر قرار داد و تغییرات گسترده‌ای را در پی داشت.
از دیروز تا حالا که برخی علیه ظریف شعار دادند و ویدئو آن در فضای مجازی دست به دست شد؛ شاهد انتقادات و واکنش‌های بسیاری بودیم.
آقای پزشکیان می‌خواهد فضای اقتصادی کشور را بهبود بخشد اما افرادی که به دور ایشان حلقه زده‌اند با ارائه تحلیل‌های غلط و سوگیرانه مانع از فهم دقیق مسائل از جمله مسئله تحریم توسط ایشان می‌شوند و در نتیجه آقای پزشکیان نمی‌تواند در عمل به خواسته‌اش برسد. میان آنچه آقای پزشکیان می‌خواهد با آنچه می‌تواند انجام دهد فاصله‌ای به اندازه مشاوران و اطرافیان متعصب، بدسابقه و ناآگاه است.
پزشکیان با تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی نظام و تصریح به تبعیت از ولایت فقیه و ولی فقیه، در واقع رییس‌جمهوری است که درصدد همدلی و همراهی با ارکان نظام است و نمی‌خواهد آهنگ دوگانگی ساز کند. او با این صراحت خط روشن تمایزی با ساختارشکنان ترسیم کرده است.
علی عبدالملکی صاحبنظر و از مدیران موفق کشوری نوشت:

خانه ای برای دکتر پزشکیان

نگارنده معتقد است خانه ی فکر، تصمیم ساز، اندیشه ورز و سیاست گذار دولت چهاردهم به جای دولت های سایه و پر از ابهام ادوار گذشته می تواند از رجال، شخصیت های آزمون پس داده وکار آمد زیر تشکیل شود.
عیسی زارع پور در دیدار با پزشکیان:

عامل اصلی کاهش سرعت اینترنت فیلترشکن هاست

وزیر ارتباطات در دیدار با رییس جمهوری منتخب با اشاره به حوزه‌های کاری این وزارتخانه به تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت شهید جمهور در بخش‌های شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی و اقتصاد دیجیتال پرداخت.

اخیراً رئیس‌جمهور منتخب ایران مقاله‌ای تحت عنوان «پیام من به جهان جدید» در روزنامه داخلی و انگلیسی‌زبان تهران‌تایمز منتشر کرد. در این مقاله دکتر پزشکیان به صورت صریح و روشن، بدون هر گونه واسطه‌ای که موجب تحریف کلام شود، پیامش را به جهان مخابره کرد. او در این مقاله ضمن ذکر مواضع خود و بیان نکات کلیدی تغییردهنده سیاست خارجی ایران در سال‌های آینده، جهانی را به همکاری با ایران دعوت کرد.

آیا در دوره تصدی دولت چهاردهم، خواهیم توانست علاوه بر حفظ همین ۵٠ درصد مردم در صحنه، حدود ۵۰ درصد دیگر جمعیت خاموش و قهر با انتخابات را، بار دیگر با حاکمیت و صندوق‌های رای آشتی دهیم و آنان را مجدداً به صحنه سیاسی کشور بازگردانیم؟!

فعال اصولگرا در یادداشتی برای صادق زیباکلام نوشت: کاش هیچ فعال سیاسی هرگز اسیر زندان نشود . به خصوص از نوع زیباکلام که از جنس آدمهای دلسوز و البته صریح و بی‌ملاحظه است.