دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس گفتمان مقام معظم رهبری، هدف نهایی، «خنثی سازی تحریم ها» و هدف عملیاتی «رفع تحریم ها» است، افزود: این گفتمان و هدف گذاری کاملاً واقعی است، اما برخی تلاش می کنند با دوگانه سازی های کاذب، از این دو مساله اهداف دیگری را دنبال کنند.
رییس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن میلاد عیسی‌بن مریم (ع) به رهبر کاتولیک‌های جهان، نوشت: بکارگیری سلوک زندگی آن حضرت که همواره با شفقت و مهرورزی عجیبن بود، می‌تواند راهگشای چالش‌های اجتماعی و فرهنگی بشر، مرهمی بر آلام آن و دریچه نجاتی برای رهایی از مشکلات باشد.
رییس جمهوری سالمندان، بیماران زمینه‌ای و صعب‌ العلاج و کادر درمان را در اولویت دریافت واکسن کرونا اعلام کرد و گفت: وزارت بهداشت مکلف شد واکسن مورد تایید و نیاز را در اسرع وقت تأمین کند.
نماینده گرمسار در مجلس گفت: متأسفانه بعضی از مسئولین ما چشم‌ و امیدشان به خارج از کشور است. این آقایان به دلیل اینکه فرزندان‌شان ملک و سرمایه‌ای در کشورهای خارجی دارند و فرزندان‌شان امروز در آنجا هستند در این ماجراها به دنبال فرزندان و سرمایه‌ها و زندگی خودشان هستند.
رئیس‌جمهور گفت: افتتاح‌های اخیر ضربه بزرگی به استکبار جهانی است که می‌خواستند ایران را تعطیل کنند.آنها در تصورات خامشان می‌خواستند مردم را در صف‌های طولانی گرفتن نان قرار دهند.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه بنای دولت درباره بودجه، بر تعامل و همکاری است، گفت: تغییرات در لایحه تا جایی می‌تواند به وجود بیاید که شاکله بودجه‌ای که در ۱۰ ماه گذشته بر روی آن کار شده و در زمان مقرر هم تقدیم مجلس شده، به هم نخورد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: با گذشت بیش از ۶ سال از مطالبات ۱۲۳ میلیون دلاری طلب شرکت پتروشیمی جم نه تنها پرداخت نشده است، بلکه پتروشیمی جم نیز اقدام حقوقی و قضایی علیه طرف تجاری و ضامن در خصوص تعیین تکلیف بدهی‌ها انجام نداده است.
دبیر شورای نگهبان گفت: من در تعجبم چرا در این شرایط که به دلیل سوء تدبیری‌های برخی مسئولان مردم با مشکلاتی همچون گرانی و تورم مواجهه هستند، آقای رئیس جمهور اظهارت خلاف قانون اساسی علیه شورای نگهبان مطرح می‌کنند.
رییس جمهوری با بیان اینکه در زمینه کرونا هیچ نگرانی برای تولید و تهیه واکسن نداریم، گفت: هم بانک مرکزی و هم وزارت بهداشت درمان همه توان خود را به کار گرفتند و برنامه‌ریزی کردند هم واکسن از داخل و خارج در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هم امیدواریم واکسن داخلی در ماه‌های آینده به تولید برسد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجا که ارز ۴۲۰۰ تومانی خیری برای مردم نداشت باید با اخذ سازوکاری مناسب، به جای تخصیص ارز دولتی، از این اعتبار برای افزایش یارانه مردم استفاده کرد.
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت: مشکل ایران در واردات واکسن کرونا، به دلیل نپیوستن به FATF نیست؛ بلکه دلیل آن، تبعیت سازوکارهای بین‌المللی مانند کواکس و حتی FATF از تحریم‌های آمریکاست.
کنایه عضو مجمع تشخیص مصلحت به ادعای ربیعی،

لطفا فردا مرغ و تخم‌مرغ را هم به fatf نچسبانید!

عضو مجمع تشخیص مصلحت در واکنش به ادعای اخیر سخنگوی دولت گفت: FATF ربطی به واکسن کرونا ندارد؛ فردا مرغ و تخم‌مرغ را هم به این موضوع نچسبانید.
نایب رئیس مجلس گفت: باید معیارهای رجال سیاسی و مذهبی در انتخابات ریاست جمهوری به صورت دقیق مشخص شود و این موضوع منجر به دقیق شدن رد کاندیداهای ریاست جمهوری می‌شود.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دولت و مجلس می توانند با تعامل و همکاری سازنده مشکلات را حل و فصل کنند،‌ گفت: با وجود همه گرفتاری‌ها، مشکلات و فشارها، آنچه بقای کشور را تضمین می‌کند تا بتوانیم با سربلندی از مشکلات عبور کنیم، فرهنگ و روحیه ایثارگری است.
امروز دو وزیر کابینه دوازدهم توانستند با توضیحات خود از سد سوال نمایندگان گذشته و بدون دریافت کارت زرد از مجلس خارج شوند؛ البته مشروط بر اینکه به تعهداتشان پایبند بوده و وعده هایشان را اجرایی و عملیاتی کنند.