دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید مجدد بر اینکه موضوع توقیف کشتی کره‌ای یک موضوع کاملاً فنی است، اعلام کرد که رفتار دولت کره‌جنوبی در این زمینه قابل درک نیست و مردود است.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در حال حاضر هر ساعت ۱۷ تا ۲۰ گرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید می کنیم، ‌گفت: ماهانه ۸ تا ۹ کیلوگرم توان تولید داریم تا به ۱۲۰ کیلو پیش بینی شده در قانون برسیم.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح شد؛

روحانی: در بورس و بازار ارز سیاه نمایی می شود

رییس جمهوری گفت: سیاه‌نمایی و عملیات روانی تخریبی در بخش اقتصاد از جمله در بازار بورس و نوسانات ارزی را با هدف دلسردی و انفعال بخشی از جامعه سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی است.
رئیس جمهوری قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص اخذ مالیات از خانه‌های خالی را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق؛

ارز ۴۲۰۰ تومانی از محاسبات بودجه حذف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این کمیسیون خبر داد و گفت: مردم مطمئن باشند تفاوت نرخ ارز در سلامت، معیشت، آموزش و تولید لحاظ خواهد شد.
سخنگوی دولت از دستور رییس جمهوری برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شده و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اقدامات، تحرکات و برخی شیطنت‌های ایالات متحده از چشم ما پنهان نیست، گفت: پیام‌های لازم از مجاری مختلف با صراحت و شفافیت به واشنگتن داده شده است. به کشورهای منطقه هم گفته شده، در دام این شیطنت‌ها نیفتند.
محمدجواد ظریف با تاکید براینکه حاج قاسم سلیمانی در صحنه دیپلماتیک هیچ وقت کم نمی‌آورد، گفت: چون حوزه کاری من همیشه حوزه صلح و مذاکره بوده، من واقعا او را نه تنها قهرمان مبارزه با تروریست ها بلکه قهرمان تلاش برای صلح می دانم.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در تلاش است سلامت انتخابات و سلامت مردم را مدنظر قرار بدهد و با وزارت کشور مشغول رایزنی‌هایی هستیم تا تدابیری از جمله افزایش صندوق‌های رأی و افزایش صندوق‌های سیار را داشته باشیم.
وزیر کشور با بیان اینکه استانداران براساس اولویت‌های خود درباره آلودگی هوا برنامه‌ریزی کنند، گفت: هر استان متناسب با شرایط و مقتضیات داخلی روش‌های متفاوتی را می‌تواند اعمال کند البته باید وزارت نفت، نیرو و محیط زیست برنامه‌های خود را ابلاغ کنند.
رییس جمهوری گفت: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته در هفته‌های آینده با خرید واکسن و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت‌بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید کمیسیون صنایع به موضوع گرانی بی‌ضابطه مواد شوینده ورود کرده و با برگزاری جلسه با تولیدکنندگان مواد شوینده و بازدید از این واحدها میزان افزایش هزینه‌های تولید آنها را بررسی می‌کند.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تردد گسترده خودروها و ماشین های سنگینی که از عمر مفید آن ها گذشته و موتورسیکلت های دیزلی از یک سو و تجمع کارخانجات در سطح کلانشهرها و اعطای مجوز ساخت ساختمان های بلند مرتبه از جمله مهم ترین دلایل تشدید معضل آلودگی هوای کلانشهرها است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

با کلیات طرح بازنشستگی پیش از موعد مخالفیم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد از دستور کار این کمیسیون خارج نشده، اما به دلیل مخالفت اعضا امکان دارد کلیات آن رای نیاورد.