دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم منصوره صدر؛ خواهر مکرمه امام موسی صدر به خانواده بزرگوار آن مرحومه به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.
سفارت ایران در فرانسه از جامعه جهانی و نهادهای بین المللی خواست با کنار گذاشتن استانداردهای دوگانه، نقاب از چهره خشونت گرا و افراطی دولت آمریکا بردارند و مسئولیت کیفری آمران، معاونان و مباشران شهادت شهید سردار سلیمانی را مشخص کنند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا خبر داد و گفت: قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووکس منعقد شده است و در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز واکسن از چین هستیم.
رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود، ان شاالله همیشه ادامه پیدا می‌کند ضمن آنکه قطعا از ترور سردار سلیمانی حتما ضرر خواهد کرد.
دستکاری تبلیغاتی برای کشاندن مردم به بورس و موج جدید هیجانات؛

آیا دولت دست در جیب مردم می کند؟

یادداشت/ دولت در لایحه بودجه سال 1400 پیش‌بینی کرده مالیات بر نقل و انتقال سهام در مقایسه با رقم مصوب سال 1399، 6.2 برابر شود؛ یعنی دوباره یک موج شدید از هیجانات در بورس به راه خواهد افتاد که به گفته کارشناسان محوریت سوداگری‌ها با حضور و نقش‌آفرینی بانک‌ها در این موج شدید هیجان به چشم می‌خورد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مطرح کرد:

جزئیات نامه رئیس جمهور به مجلس برای اصلاح لایحه بودجه + متن نامه

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: رئیس جمهور، امروز طی نامه‌ای به دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعلام کرد، تراز منابع و مصارف لایحه بودجه اصلاح شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: توصیه رئیس جمهور این است که دولت با حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی، تلفیق و صحن مجلس بتواند نظرات دولت و مجلس را درباره بودجه به هم نزدیک کند.
در برنامه ششم توسعه به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های محروم و جنگ‌زده، ‌بندی تحت عنوان ماده ۱۱۲ گنجانده شد و در این بند آمده است، کسانی که در مناطق جنگی خدمت می‌کنند باید از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند شوند.

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی‌کشور و شوراها با پیشنهاد میر تاج الدینی مبنی بر اضافه کردن شرایطی برای مدیر و مدبر بودن داوطلبان ریاست جمهوری مخالفت کردند.
رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: شما دست سردار ما را قطع کردید و باید پای شما را از این منطقه قطع کنیم، تا پایتان را از منطقه قطع نشود ما انتقام نهایی را نگرفتیم.
دولت ندبیر دولت اعتدال نیست بلکه همان دولت اصلاحات است؛

کدام هم‌تیمی‌های میرحسین وارد دولت روحانی شدند؟

آیا به فرض اگر موسوی می‌توانست پیروز رقابت‌های انتخاباتی سال 88 شود، چه نتیجه‌ای غیر از همین که دولتمردان روحانی چهار و هفت سال بعد گرفته‌اند، می‌گرفت؟ هدف از این ادعا که موسوی در صورت انتخاب شق‌القمر می‌کرد، چیست؟
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دوشنبه در پنجاه و یکمین جلسه این کمیته تاکید کرد که منع ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح به جهت تاثیر مثبت در کنترل بیماری ادامه خواهد داشت.
قالیباف در صحن علنی مجلس:

در سایه خصوصی‌سازی فساد نباید کرد

رئیس مجلس گفت: نباید در سایه خصوصی‌سازی کار‌های خلاف مقررات و قوانین صورت گیرد و اینجاست که مجلس به این موضوعات حساسیت نشان می‌دهد.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه) پاسخ‌های فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به سوال احمد نادری نماینده تهران در باره واگذاری هفت تپه را قانع کننده تشخیص نداده و به وی کارت زرد نشان دادند.