دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی بر استان خوزستان؛

قالیباف: دنبال مچ‌گیری نیستیم/ نظارت ما از نوع نظارتی که در تهران بنشینیم نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی از راه اندازی سایتی خبر داد که در آن اطلاعات مربوط به نظارت میدانی خوزستان قرار خواهد گرفت تا در معرض مشاهده و رصد مردم قرار گیرد. وی همچنین تاکید کرد که مسائل و مشکلات خوزستان از ۴۰ روز قبل در جلسات متعدد با وزارتخانه های مختلف، استانداری، مجمع نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس بررسی شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تلاش ‫آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریم‌ها را چماقی بر سر خود آنها دانست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بابیان‌اینکه کنش‌گری‌های دولت و آموزش و پرورش در مورد زمان آغاز سال تحصیلی جدید در شرایط پیک دوم شیوع کرونا مورد تایید نمایندگان مجلس نیست از تصمیم بر احضار وزیر آموزش و پرورش به مجلس خبر داد.
رییس کل بانک مرکزی گفت: اکنون باید از ساختار سنتی سیاست‌گذاری پولی که ۶۰ سال براساس آن فعالیت شده، فاصله بگیریم و برای تحقق این هدف، پژوهشکده نقش موثری می‌تواند ایفا کند و سیاست‌گذاری نوین پولی را آغاز کرده‌ایم و در اندیشه طراحی مسیری قرار داریم که به واسطه آن بتوان تورم را کنترل و هدف گذاری کرد.
رئیس‌جمهور گفت: همان‌طور که در ماه‌های گذشته ثابت کردیم دوگانۀ «نان و جان» و دوگانۀ «سلامت و دیانت» ناصحیح است؛ امروز نیز همۀ ما و دانش‌آموزان و معلمان ثابت می‌کنیم که دوگانگی «سلامت و آموزش» و دوگانگی «خانه و مدرسه» نادرست است.
وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: وزارت امور خارجه با دیپلماسی فعال و مبتکرانه حتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را همچون خاری در چشمان آمریکا و اذنابش نشانده است.
در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد":

منادی: هزینه اینترنت دانشجویان هم رایگان شود

در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد" رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خواستار رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان شد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات امنای پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: وظیفه نظام اسلامی حمایت و پشتیبانی مالی، جانی، آبرویی از گزارشگران فساد است، به گونه‌ای که آنها متحمل ضرر و زیانی نشوند.
وزیر نفت با بیان اینکه صنعت برق عراق با گاز ایران فعال است، ادامه داد: استفاده از گاز ایران برای عراق هم بسیار صرفه اقتصادی دارد، زیرا گاز طبیعی، جایگزین گازوییل می‌شود که قیمت آن بیش از دو برابر قیمت گازی است که ایران به آنها می‌فروشد.
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: نامزدهای انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، ستاد تبلیغاتی نخواهند داشت ولی می توانند مرکزی برای رتق و فتق امورات اجرایی و ساماندهی نمایندگان خود در شعب اخذ رای داشته باشند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اولویت اول ما آموزش حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: بدون مشارکت خانواده‌ها، رعایت پروتکل‌ها در مدارس امکان پذیر نیست.
شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، دیروز (سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹) به ریاست مشترک «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین تشکیل شد و بر حفظ برجام و خروج آمریکا از آن و مردود بودن اقدام‌های واشنگتن در اعاده تحریم‌های سازمان ملل تأکید کرد.
کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه کشورهای ایران و ۱+۴ امروز (سه‌شنبه) در هتل کوبورگ وین آغاز به کار کرد.
روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت؛

لایحه بودجه را مطابق واقعیات پیش رو به مجلس ارائه می‌کنیم

رییس جمهوری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تکانه‌های اقتصادی چون تحریم یا تنگناهای کرونایی آهنگ توسعه کشور را کند کرده و به اقتصاد خانوار و معیشت و رفاه مردم ضربه بزند، گفت: دولت تلاش کرده در دو حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد خانوار سیاست‌ها و برنامه‌های دقیقی در این زمینه تدوین و اجرایی کند.
سخنگوی دولت گفت: با توجه به فصل سرما و پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز افزایش می‌یابد و ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کارهایی که تاثیری بر معیشت خانوار ندارند را به حداقل برسانیم.
معاون امنیتی وزارت کشور در انتقاد شدید به رییس جمهور؛

با سند میگوییم مطلع بودید؛ صبح جمعه فهمیدید؟!

معاون امنیتی وزارت کشور با انتقاد از اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه صبح جمعه از موضوع گرانی بنزین مطلع شده اند، گفت: من با سند می‌گویم کِی و چه ساعتی و توسط چه کسی از موضوع با خبر شده‌اند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید پول‌هایی که وارد بازار بورس می‌شود، برای حمایت از تولید یا تأمین نقدینگی جاری شرکت‌ها صرف شود.