معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین:

اجرای قانون جوانی جمعیت، اقدام موفق دولت سیزدهم است

کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد: علی‌رغم اینکه در گذشته ساختار برخی از وزارتخانه‌ها، قوانین و آیین‌نامه‌ها بر مسئله کنترل جمیعت استوار بود، دولت سیزدهم گام بلندی در حوزه جمعیت برداشت که قابل تقدیر است.
تصویر اجرای قانون جوانی جمعیت، اقدام موفق دولت سیزدهم است

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در مراسم تقدیر از رابطین جمعیت دستگاه‌های اجرایی استان که با حضور کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در گذشته ساختار برخی از وزارتخانه‌ها، قوانین و آیین‌نامه‌ها بر مسئله کنترل جمیعت استوار بود، دولت سیزدهم گام بلندی در حوزه جمعیت برداشت که قابل تقدیر است.

وی افزود: قوانین مختلفی در حوزه کنترل جمعیت وجود داشت که بیرون آمدن از آن آسان نبود؛ در حال حاضر نیز سایه برخی قوانین را در حوزه جمعیت می‌بینیم که میراث دهه ۷٠ و ۸٠ است، با اینکه با بحران جدی جمعیت روبه‌رو هستیم هنوز مقاومت‌هایی وجود دارد اما با این حال مجلس گام بلندی برداشت و قانون حمایت از جوانی جمعیت را تصویب کرد و دولت سیزدهم نیز در اجرای آن تمام توان خود را به کار بست.
معاون استاندار بیان کرد: ابرچالش ما مسئله جمعیت است، ۳٠ سال قوانین ما در حوزه کنترل جمعیت بود و اجرای قانون جوانی جمعیت نیاز به منابع و ظرفیت مالی بالایی داشت بنابراین اجرای این قانون نیاز به نگاه جهادی و عمیقی داشت که این برنامه را به مرحله اجرا و انجام برساند.
وی افزود: رئیسی عزیز در حالی ریاست جمهوری را برعهده گرفت که کشور در حوزه اقتصادی در شرایط بسیار بدی قرار داشت برخی اقتصاددانان تورم 3 رقمی را پیش‌بینی می‌کردند، در این شرایط تصویب و اجرای قانون جوانی جمعیت بسیار هزینه بر بود اما دولت این مسئله مهم را درک کرده و قانون را علی رغم تمام هزینه هایش اجرا کرد.
کاظمی تاکید کرد: می توان به جرئت گفت یکی از مهمترین تصمیم و اقدامات دولت سیزدهم اجرای همین قانون بود، در این شرایط رفتن به سمت یک قانون پرهزینه نشان از باور و اعتقاد عمیق دارد، در دولت سیزدهم در حوزه جمعیت اقدامات خوبی صورت گرفته که اگر تداوم داشته باشد سال های آینده آثار آن را خواهیم دید.
وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: مراسم تشییع شهید رئیسی بی نظیر بود، یک شخصیت سیاسی در بدترین شرایط جنگ شناختی مسئولیت می گیرد و بعد از دهه ۹٠ که دهه عبرت نام دارد شخصی رئیس جمعور می‌شود و طی سه سال سنگین ترین عملیات رسانه ای علیه او صورت می‌گیرد با این حال با اعتقاد به کارش ادامه داد.
وی افزود: از جامعه نخبگانی و خواص انتظار می رود با تبیین این ویژگی ها بتوانند کار ماندگاری را در انتخابات مهم پیش رو به نمایش بگذارند، نیاز است انتخابات ریاست جمهوری با حضور و مشارکت بالای مردم مسیر برای تداوم خدمت را بیش از پیش هموار کند.

681577