دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

صالحی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درسخنرانی تلویزیونی ۱۹دی ماه گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند:«ما هیچ اصراری نداریم، هیچ عجله‌ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد؛ مطالبه‌ی منطقی و عقلانی ما رفع تحریم ها است».ما برای رفع تحریم ها هیچ شرط و شروط دیگری را نمیپذیریم.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: علت افت فشار گاز به دلیل تکمیل نشدن فاز‌های پارس جنوبی است که با توتال بسته شده بود و این شرکت فرانسوی با بدعهدی خود دست کشور را در پوست گردو گذاشته است و باعث شد کشور با کمبود برق مواجهه شود.
اگر جامعه بین الملل همچان از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت می کنند، باید بدانند که بر اساس قطعنامه مذکور نه تنها اعضای برجام و شورای امنیت بلکه تمامی اعضای سازمان ملل نسبت به اجرای این قطعنامه ملزم هستند و در همین چارچوب اجرای برجام الزام است از این رو نه تنها تمامی تحریم های هسته ای، بلکه تمامی تحریم هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام اتفاق افتاده باید رفع شوند.
علی ربیعی در یادداشتی عنوان کرد؛

فشار حداکثری، حمایت حداقلی

امنیت ملی به رغم همه پیچیدگی‌هایی که از آن برخوردار است با ترکیبی از سیاست داخلی و سیاست خارجی حاصل می‌شود. و این موضوعی است که علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی به این مسدله پرداخته است.
بر اساس ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر دانش‌بنیان‌ کردن نظام اداری، در راستای اجرای بند ۱۶ سیاست‌های کلی نظام اداری سه تصویب ‌نامه‌ جدید شورای ‌عالی اداری از سوی رئیس جمهوری و رئیس این شورا ابلاغ شد.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه درخصوص کاندیدای غیرحزبی نیز تصمیم‌گیری صورت گرفته است، گفت: «کاندیدای غیرحزبی» حزب ندا نیز مشخص شده است که پس از طی فرآیند‌های درونی و در قالب یک نشست خبری آن را اعلام خواهیم کرد.
محسن هاشمی در کنگره حزب ندای ایرانیان گفت: ما در یک دو راهی هستیم؛ یک مسیر ونزوئلا شدن است که تداوم عدم سرمایه گذاری و تورم رکودی ادامه دار است و راه دوم آغاز یک مسیر سازندگی و رونق شبیه اتفاقی که پس از جنگ هشت ساله رخ داد با این تفاوت که در این مسیر خطر کاهش قیمت نفت نیز وجود ندارد و می توان برای یک دهه رونق اقتصادی را تجربه کرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آنهایی که ادعا می‌کردند سایه جنگ را از سر ملت کنار می‌زنند، موفق نشدند و تهدیدات آمریکا علیه ملت ما بعد از لبخندهای دیپلماتیک بیشتر شده است.
قاضی‌زاده هاشمی در نامه‌ای به رییس‌جمهور؛

از ورود انواع جهش یافته ویروس کرونا به کشور جلوگیری شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ازجمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد.
روحانی در آیین افتتاح ۶۱ طرح در مناطق آزاد تجاری:

لزوم حضور ویژه بخش خصوصی در صحنه / باید به وعده هایمان عمل کنیم

رئیس جمهور گفت: سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال ۹۸، ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است که معنای آن شکست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی است و نتوانستند جلوی ما را بگیرند.
۶۱ طرح مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در استان‌های هرمزگان، گیلان، بوشهر، قم، ‌ آذربایجان شرقی و مرکزی به ارزش ۹۲۰۰ میلیارد تومان به‌شکل ویدیوکنفرانسی از سوی رییس جمهوری در چهل و یکمین هفته از افتتاح‌ طرح‌های ملی به بهره برداری رسید.
طرح توانمند سازی و پایداری سازمان تامین اجتماعی در حالی با امضای 34 نماینده تقدیم هیات رئیسه شده که بر همین اساس دولت مکلف است نسبت به ساماندهی و اصلاح سهم (درصد) پرداخت‌های حق بیمه از محل منابع عمومی اقدام کند.