دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره تغییرات دیگر در بین استانداران کشور، پس از تغییر در استانداری خوزستان، گفت: شرایط اضطراری شاید صورت بگیرد و به غیر از موضوع ارتقای استانداران، تغییر دیگری نخواهیم داشت.
از سوی رییس‌جمهوری صورت گرفت؛

ابلاغ یک قانون مصوب مجلس برای اجرا

رییس‌جمهوری قانون الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده) مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به قوه قضائیه و وزارت دادگستری ابلاغ کرد.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مطرح کرد؛

حمایت از تجهیز فضا برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

ستاری گفت: برای گسترش فضای اختصاص یافته به فعالان زیست‌بوم نوآوری، به هر میزان که فضا اختصاص داده شود، آماده‌ایم از تجهیز و اختصاصی سازی این فضا‌ها حمایت کنیم.

وزیر نفت دولت دهم گفت: باید اجازه داد تا در روزهای اینده و نزدیک تر  به انتخابات ریاست جمهوری تصمیم نهائی را گرفته و به طور صریح  نظرم را اعلام کنم بنابراین الان برای طرح هر حرفی در خصوص انتخابات زود است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که خارج شدن از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در چارچوب برجام انجام می شود، البته طرف های برجام تا ۵ اسفند فرصت دارند تا تحریم ها را لغو کرده و به تعهداتشان عمل کنند.
به منظور بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی صورت می گیرد:

سفر جهانگیری به استان کردستان

معاون اول رییس جمهوری به منظور بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی روز شنبه به استان کردستان سفر می‌کند.
نماینده و سفیر دائمی کشورمان در سازمان های بین المللی در وین اقداماتی که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در اجرای پروتکل الحاقی از پنچم اسفند ماه متوقف خواهند شد را تشریح کرد.
روحانی در جلسه هیئت دولت:

به عهدی که در NPT بستیم پایبند هستیم

رئیس‌جمهور گفت: ما نمی‌خواهیم فعالیت مخفی هسته‌ای داشته‌ باشیم نه دیروز، نه امروز نه فردا، آمریکا بخواهد یا نخواهد، اروپا بخواهد یا نخواهد، نظر ما نظری است که مقام معظم رهبری به عنوان فتوا اعلام کردند، همان عهدی که ما در NPT بستیم و بر آن پایبند خواهیم بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر چند 53 هزار میلیارد تومان مصارف را برای تبصره 4 در ارتباط با تقویت بنیه دفاعی افزایش دادیم اما 40 هزار میلیارد تومان صرفه جویی در سایر هزینه ها انجام شد.
آخرین تحولات در منطقه خاورمیانه در یک نگاه؛

از جزئیات حمله راکتی به اربیل عراق تا نامه ایران به آژانس

جزئیات حمله راکتی به نیرو‌های آمریکایی در اربیل عراق، رایزنی وزرای خارجه آلمان و فرانسه درخصوص حفظ برجام، حمله راکتی مقاومت عراق به یک پایگاه نظامی ترکیه، نامه ایرانه به آژانس برای توقف اجرای اقدامات داوطلبانه و توقیف یک کشتی حامل سوخت یمنی از سوی عربستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: نمایندگان در نشست غیرعلنی خود تصمیم گرفتند تا در صورت تصویب کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال 1400، این لایحه اصلاحی برای رسیدگی به کمیسیون تلفیق ارسال شود.
در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت؛

بررسی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰

بررسی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ از صبح امروز سه شنبه با حضور محمد باقر نوبخت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.