دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس جمهوری گفت: با افتتاح فاز اول، بار ترافیکی بزرگی از روی کرج برداشته شد، برای اینکه همه می‌خواستند از آنجا عبور کنند البته آزادراه غدیر هم به کرج و تهران بسیار کمک خواهد کرد.

در دیدار با سفیران جدید پنج کشور مطرح شد؛

روحانی: شرایط برای همکاری‌های بین المللی ایران تغییر کرده است

رییس جمهوری امروز در جریان دریافت استوارنامه سفیران پنج کشور در ایران، با تاکید بر اینکه شرایط برای همکاری‌های بین المللی ایران با گذشته تغییر کرده است، بر اهتمام ایران برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای مختلف تاکید کرد.
کنایه نایب رئیس مجلس به برخی وزرا:

به جای توئیت به کارکرد خودتان عنایت داشته باشید

نایب رئیس مجلس با اشاره به پیام های توئیتی برخی وزرا در حمایت از مردم و ارزانی گفت: دغدغه مجلس تحقق فرامین رهبری و ارزانی اجناس مورد نیاز مردم است، وزرا به جای توئیت کردن به کارکرد خودشان عنایت داشته باشند.
در هفتمین نشست علنی بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش درآمدی تبصره های ۷، ۸ و ۹ مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت که به مطالبی چون عوارض و حقوق ورودی گمرکی کالاها از جمله موبایل های گران قیمت پرداخته شد.
تأکید معاون اول رییس جمهور در نشست شورای‌ عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی:

بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد

معاون اول رییس جمهور در بیست و دومین نشست شورای‌عالی اجرای سیاست‎های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی اظهار داشت: مهم ترین پیام سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی این است که بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد.
قالیباف در پاسخ به تذکر جلال زاده مبنی بر این که روحانی قوانین مجلس را کوچک می شمارد؛

از اجرای قانون عقب نشینی نمی کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه رئیس جمهور قانون را کوچک شمرده و مجلس را تهدید می کند، گفت: اجرای فرامین حضرت آقا و رهنمودهای ایشان مبنی بر تفاهم و وحدت هم جزو وظایف ماست و مجلس هم حتماً از قانون عقب نشینی نخواهد کرد.
از ماجرای چالش آفرینی وزیر برای مدیریت پالایشگاه تا فضای خاکستری کرسنت؛

زنگنه بجای حمله، پشت پرده ها را توضیح دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی گفت: زنگنه باید بجای حمله به پالایشگاه ستاره خلیج فارس درباره پروژه‌های سیراف، قرارداد کرسنت، قطع ارتباط با ترکمنستان، قرارداد با توتال، لغو قرارداد با پاکستان و افت گاز در پارس جنوبی توضیح دهد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ قوه ای نمی‌تواند در امر قوای دیگر دخالت کند، گفت: اصل ۱۱۳ کامل روشن و از بدیهیات است واضحات تفسیر ندارد کاملا روشن است که رییس جمهور مسوول اجرای قانون اساسی است نه ناظر.
رئیس کمیسیون صنایع گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی هزینه هایی برای دولت آینده تراشیده شده است که منابع تامین درآمد آن مشخص نیست، چرا باید دولت همه چیز را به دولت بعد حواله کند؟

اقتصاد ایران که از سال ۱۳۹۷، به دنبال خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها، با کاهش شدید درآمدهای نفتی و دشواری فزاینده تجارت خارجی مواجه شده بود، با شیوع ویروس کرونا ضربه سخت دیگری را متحمل شده است. پیش از شیوع ویروس کرونا نیز جامعه ایرانی با کاهش سطح رفاه دست و پنجه نرم می‌کرد. براساس گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (۱۳۹۹) مصرف خانوارهای شهری و روستایی در سال ۱۳۹۸ در پایین‌ترین سطح در طول ۱۵ سال گذشته بوده و شیوع کرونا شرایط زندگی را دشوارتر کرده است.
بگذار به صراحت بگوییم سفر معاون اول، معاونت‌های دیگر و وزرای دولت دوازدهم، مردم کردستان را خوشحال نمی‌کند و حتی به آن‌ها حس بد سواستفاده از احساسات پاکشان را می‌دهد، ظاهراً می‌خواهید در آستانه‌ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یکبار دیگر تکرارش کنید.

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

هر اقدامی که به آرامش اقتصادی لطمه بزند، خیانت است

رییس جمهوری گفت: هر نوع تنش و درگیری و هر اقدامی که به ثبات و استحکام و آرامش اقتصادی لطمه بزند، خیانت با هدف آسیب زدن به زندگی مردم و اقتصاد کشور است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت لایحه اصلاح شده را دوباره به مجلس آورد که حدود ۹ کار مثبت در درون آن انجام شده بود مانند شفاف سازی در بحث نفت، کاهش وابستگی به اوراق فروش و... بود که این حرکت دولت جای امید داشت.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه حمله صدام به ایران نقض قوانین‌آمره بین المللی است، گفت: این تجاوز با هدف توسعه طلبی بوده نه با هدف دفع یک مشکل و این تجاوز بعنوان یک حرکت در شرایط ویژه منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور گرفتن امتیاز صورت گرفته و طبق هر طبق هر تعریفی تجاوز محسوب می‌شود.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس خبر داد:

تشکیل تیم راستی آزمایی برای رصد توقف پروتکل الحاقی

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به توافق دولت و آژانس و تصمیم مجلس، گفت: کمیسیون امنیت ملی در همین راستا جلسه‌ای را برگزار کرد و مقرر شد تا تیم راستی آزمایی برای نظارت بر روند اجرای کامل قانون لغو تحریم ها تشکیل شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه تحریم های بانکی و مالی ایران اصلا مربوط به FATF نیست، گفت: دلیل اصلی مشکلات بانکی کشور، تحریم های ثانویه امریکا است. اینکه می گویند اگر به FATF نپیوندیم هزینه تراکنش های بانکی افزایش می باید غیر کارشناسی است.