دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور پس از گزارش کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا از روند واکسیناسیون در کشور تاکید کرد که با ورود محموله جدید واکسن، تلاش شود روند واکسینه کردن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفر کادر بهداشت و درمان و همچنین افراد سالمند آسیب پذیر یا دارای بیماری زمینه‌ای، تا پایان امسال تکمیل شود.
معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، با اشاره به رفتارهای موهن عده‌ای موتور سوار و سردادن شعارهایی مخرب و غیراخلاقی علیه دکتر روحانی در آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب گفت : با اقدام قاطع سوء استفاده مخالفان کشور و نظام مرتفع می‌گردد.
رییس جمهوری از مردم برای شرکت در جشن سالگرد پیروزی انقلاب قدردانی کرد و گفت: حضور متفاوت اما با شکوه و امیدآفرین ملت قدرشناس ایران در جشن ۲۲ بهمن، صحنه‌های ماندگاری از انسجام، همبستگی و هوشیاری ملت را به نمایش گذاشت.
درباره علت عدم لغو پرواز از اروپا به ایران در بحران کرونا:

تذکر جدی الهیان به روحانی

نماینده تهران در مجلس تذکر کتبی به رئیس جمهور درباره علت عدم لغو پرواز از کشورهای اروپایی به ایران در بحران کرونا و در زمان شیوع کرونا به انگلیسی داده و آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد.
انگار، هر چه بیشتر، بزرگان، برخی را به وحدت و یکپارچگی و اتحاد و همبستگی فرا می خوانند، این برخی، کمتر، اهتمام دارند که گوشِ جان بسپارند.
رئیس جمهوری به‌درستی در آخرین سخنرانی خود در راهپیمایی 22 بهمن، دستاوردهای 8 ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم و همین‌طور شرایط کشور در طول سال‌های 92 تا کنون را تشریح کرد و توضیح داد. پیش از هر چیز این حق رأی‌دهندگان به او و کل شهروندان کشور است تا از اقدامات این دولت کسب اطلاع کنند.
رئیس‌جمهور گفت: اگر در این هفت سال و نیم در اداره کشور آنچنان که شایسته ملت بزرگ ایران نبوده عمل کرده ایم، از مردم بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می کنم.

اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جلسه اخیر این حزب مصوب کردند تا حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد معرفی کند.
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از اقدامات ضد بشریت، نه‌تنها طرْفی نخواهد بست بلکه ملت ایران را بیش از پیش در راه آرمان‌های امام راحل، رهبری و انقلاب اسلامی ثابت قدم‌تر می کند.
افتتاح طرح‌های ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» با حضور ویدیو کنفرانسی حسن روحانی، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد.
وزیر اطلاعات با بیان این که ایران نیازی به بازگشت آمریکا به برجام ندارد و منتظر او هم نیست، گفت: آن‌ها در برابر کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و آغاز غنی سازی ۲۰ درصد هر کاری توانستند انجام دادند، اما نتیجه‌ای نگرفتند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد و تاکیدکرد که بر اساس این مصوبه افرادی که قبل از سال ۹۷ در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شده‌اند بدون تشریفات اداری در قالب رسمی و پیمانی استخدام خواهند شد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه برخی از گزارش­‌هایی که می رسد این است که در مهدکودک­ هایی دارد سند 2030 اجرا می شود که مدیریت آن با آموزش و پرورش نیست، هیچ بخش آموزش و پرورش درصدد اجرای سند 2030 نیست.