دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

بی تردید کشوری با وجود برخورداری از دریایی از منابع انرژی، معدنی، موقعیت راهبردی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و قطبیت و ام القری حقیقی حقیقت اسلام، قطبیت بیداری و مقاومت در منطقه و جهان اسلام و جهان مستضعفین و طالبین حقیقت و بر هم زننده هیمنه و برنامه درازمدت سلطه استکبار بر منطقه و جهان و موقعیت راهبردی جغرافیای سرزمینی و ترابری، سرمایه انسانی جوان، سرمایه اجتماعی چون ولایت پذیری، مشارکت و اعتماد و دین باوری و سرمایه فیزیکی و فناوری ای که از نقطه صفر سال 1357 با یک نرخ رشد انفجاری بیش از 11 برابر جهانی به رتبه های 1 تا 10 جهانی در بسیاری از زمینه ها صعود کرده و... چرا باید با مشکلات تحقیرآمیز و مسخره ای چون قیمت مرغ و تخم مرغ، ماهی و گوشت قرمز و نهاده های دامی و... و خلاصه تورم و رکود، بیکاری، تعطیلی تولید و دیپلماسی التماس از آمریکا و اروپا مواجه باشد؟
نماینده مردم نطنز در گفتگو با پرسون:

در برابر زورگویی های آمریکا ایستادگی خواهیم کرد

فیروزی پور گفت: به زورگویی های آنها توجه نخواهیم کرد و اگر آن ها به قواعد بازی عمل کنند که مشکلی نخواهیم داشت، ولی اگر قواعد بازی را برهم زند با قاطعیت در مقابل آنان ایستادگی خواهیم کرد.
همزمان با افزایش حساسیت‌ها در مذاکرات وین، گروهی با تهیه مستندهایی سراسر تهمت و توهین به تیم مذاکره کننده گرچه صحنه‌ای برای اعلام پایان بازی تدارک دیده‌اند اما به خوبی می‌دانند که چنین مستندهایی می‌تواند آغاز بازی باشد که برای سومین بار مسیر رسیدن آن‌ها به پاستور را مسدود کند.
معاون دفتر رئیس جمهوری نگرانی از ‎رفع تحریم و احیای ‎برجام به این دلیل که گشایش‌ احتمالی، امید شهروندان را زنده می‌کند، مشارکت در ‎انتخابات را بالا می‌برد و نهایتا سناریوی پیروزی قطعی برخی را بر هم می‌زند را اختلالی سیستماتیک و خطرناک در فهم ‎امنیت ملی عنوان کرد.
روحانی تقریبا در هشت سال گذشته به بهانه‌های مختلف مدعی بسته بودن دستانش و یا فقدان اختیارات بوده است، اما بررسی‌‌ها نشان می‌دهد رئیس دولت تدبیر و امید با بهره‌گیری از مشکلاتی چون تحریم و کرونا به خوبی توانسته برای خود اختیار سازی کند.
رئیس جمهور گفت: امیدواریم دست ظالمین و تحریم به روی مردم ما قطع شود. یکی از اهداف ما از افتتاح طرح‌های بزرگ این است که به دنیا بفهمانیم تحریم و فشار نمی‌تواند ملت ایران را در مسیر رشد و توسعه متوقف کند.
معاون اول رئیس جمهوری در واکنش به افزایش حمله‌های سیاسی علیه تیم مذاکره کننده و وزیر امور خارجه، تاکید کرد:حمله به تیم مذاکره کننده و دکتر ظریف در شرایطی که در حال مذاکراتی تا این حد حساس هستیم، مثال شلیک به پای خود است.
روحانی در دیدار با شاه محمود قریشی:

دغدغه مشترک ایران و پاکستان" امنیت" است

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تامین صلح و ثبات در منطقه با محوریت سازوکارهای منطقه‌ای، بر ضروت تامین امنیت مرزهای دو کشور همسایه، ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت: امنیت، دغدغه مشترک دو کشور است و تقویت همکاری‌ها در این زمینه لازم و ضروی است .
یکی از بحث‌هایی که با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد، صرف‌نظر از مجادله بر سر شرکت‌کردن یا شرکت‌ نکردن در آن، بحث ضرورت شکل‌گیری دولت و رئیس‌جمهور مقتدر است. ورود نظامیان به انتخابات نیز از همین زاویه مطرح می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در مجلس کلید خورد، گفت: بررسی عملکرد برادر حسن روحانی، اقدامات مدیران نهاد ریاست جمهوری در وقایع مهم کشور، رشد چشمگیر بودجه آن بخشی از اهداف این تفحص است.