دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت از دستور رییس جمهوری به وزارت اطلاعات برای شناسایی عوامل انتشار فایل صوتی گفت و گوی وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: این ربایش اسناد توطئه‌ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان‌ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ماست.
در نامه شهریاری به روحانی مطرح شد:

فورا مرزهای سه گانه کشور را مسدود کنید

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار شد که در راستای ممانعت از ورود بیماری با سویه جهش یافته هندی مرزهای سه گانه کشور فورا مسدود و یا به نحوی کنترل شود تا از طریق مسافر یا بار، این انتقال مرگبار صورت نگیرد.
هر پروژه انتخاباتی اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست‌جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر و روستا به ‌لحاظ فرآیند اجرایی بیش از ۲۰ مرحله دارد که یکی از این مراحل، مرحله تبلیغات انتخاباتی است‌.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سالروز استقلال جمهوری متحده تانزانیا به دولت و مردم این کشور، ابراز امیدواری کرد مناسبات و همکاری های فیمابین در تمامی زمینه ها و در راستای منافع دوملت بیش از پیش توسعه و تحکیم یابد.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گفتاردرمانی در وضعیت فعلی پاسخگو نیست و الان زمان رفتارگرایی است. روحانی به دنبال ایجاد یک دستاورد در پایان دولت‌اش است. چنانچه برجام نتیجه ای نداشته باشد؛ وی به سراغ ایجاد دوقطبی کاذب در آستانه انتخابات می‌رود.
معان اول رئیس جمهور گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها به جای قدردانی از عملکرد دستگاه‌های ذیربط در تامین و توزیع مناسب میوه در ایام پایانی سال و شب عید، اقدامات نادرست دیگران را به نام دولت ثبت می‌کنند.
بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی، با تشریح وضعیت و شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تبیین شاخص‌های رئیس قوه مجریه مطلوب آینده، از وی برای حضور و نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: هرگز سند یا اسنادی دال بر سوءاستفاده اعضاء و کارکنان نهاد شورای نگهبان وجود نداشته و ندارد و مشخص شده افرادی به اسم شورای نگهبان کلاهبرداری می‌کنند.
روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

سیاست اصولی دولت؛ حمایت از بازار سرمایه است

دویست و بیستمین جلسه ستاد هماهنکی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه، گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه از سوی ریییس سازمان بورس کشور ارایه شد و راهکارهای پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اصلاح علی‌الحساب بودن نرخ فعلی و فرآیند پرداخت مابه‌التفاوت، تصریح کرد:‌ اقدامات عاجل جهت تصویب و ابلاغ سود بازرگانی و حقوق ورودی بر مبنای قانون بودجه 1400 و اجرای کامل قانون بودجه در سال جاری صورت پذیرد.
معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به لغو تمام پروازهای هند و پاکستان گفت: باید با تمامی ظرفیت های ممکن و استفاده از تجارب ۱۴ ماهه گذشته تلاش کنیم که با سرعت از پیک موجود عبور کرده و اجازه ورود ویروس جهش یافته هندی را به کشور ندهیم.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا:

تا اطلاع ثانوی؛ ممنوعیت تردد مسافر و کالا به کشور هندوستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، هرگونه تردد مستقیم یا غیرمستقیم مسافر و کالا به هندوستان را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.
کمتر از دو ماه دیگر به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری مانده است و اگر چه بحث‌ها و رویدادها پیرامون آن در میان سیاسیون روز به روز داغ‌تر می‌شود ولی در اتفاقی کم‌سابقه از سوی جامعه رغبت چندانی مشاهده نمی‌شود تا جایی که طی یک نظرسنجی چنین برآورد شده است که درصد قابل توجهی از مردم حتی اطلاعی از زمان برگزاری انتخابات ندارند.
روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا

حساسیت دو هفته آینده/ دولت و مردم باید باهم پیش روند

رییس جمهور گفت: دو هفته آینده حساس است و امکانات بهداشتی و درمانی ما نامحدود نیست و محدودیت دارد. نیروی انسانی ما هم توان مشخصی دارد و سطح تحمل مردم نیز سطح خاصی است.
همزمان با انجام مذاکرات احیای برجام که بعد از اعتراف امریکا به شکست سیاست فشار حداکثری و اعلام آمادگی برای بازگشت به توافق آغاز شده، دو جریان کینه‌توز بدخواه ایران دچار نگرانی و وحشت شدند و حتی دست به اقدامات فیزیکی زدند.