دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افت محبوبیت روحانی و جهانگیری به زیر 2 درصد رسیده است گفت: رانت و مافیا در این دولت افزایش داشته و سفره مردم و معیشت آنان افت شدیدی داشته و آنها باید به قوه قضائیه پاسخگو باشند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

بودجه ۱۴۰۰ با اصل محرومیت زدایی بسته شده است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۰ با رویکرد مردمی و محرومیت زدایی تنظیم و بسته شده است.
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: سردار شهید سلیمانی یک چهره ماندگار تاریخی است و چنین شخصیتی را نمی‌توان ترور کرد، چون خلوص، ایمان و تدبیر داشت.
سخنگوی دولت در یادداشتی تاکید کرد که دوقطبی جعلی و ویرانگر میدان و دیپلماسی که ساخته و پرداخته رسانه‌های خارجی است نه تنها در جوهره صحبت‌های ظریف نبود بلکه حتی با مبانی علمی در ساختار وظایف و شیوه‌های تصمیم‌گیری در نظام ما هم ناسازگار است.

ابوترابی گفت: دولت بداند که اگر مصوبات مجلس را رعایت نکند، از شخص رئیس جمهور تا تمام کسانی که همراه او بودند کوتاه نخواهیم آمد و مجازات قانون ۲۵ حبس سال است.
رئیس پیشین مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با ارائه توضیحاتی درباره حواشی ایجاد شده پیرامون انتشار فایل صوتی محرمانه گفت‌وگوی وزیر امور خارجه، اظهار کرد: امیدوارم مسئولان ذی‌ربط به جای دراز کردن حکیم‌باشی، حداقل یک مسیر نفوذ را شناسایی کنند؛ تا مشخص شود رئیس جمهور برای کاوش دقیق، شفاف و بدون ملاحظه درباره چگونگی دست‌اندازی به این میراث ملی هیچ خط قرمزی ندارد.
در پی اتفاقات اخیر در خصوص سرقت یک فایل صوتی و استعفای حسام الدین آشنا به دلیل این موضوع، رئیس جمهور طی حکمی علی ربیعی را به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرد.
رییس جمهوری گفت: همه ما امسال باید بیش از سال‌های گذشته در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم زیرا بسیاری از ظرفیت سدهای ما امروز خالی است و در بخش برق، نیروگاه‌های برق‌آبی ما دچار مشکلاتی می شوند.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مسئولین مربوطه در مورد مذاکرات وین گزارش خلاف واقع به مردم ندهند و در حالیکه پیشرفت‌ها در حد تعیین ساختار مذاکرات بوده به مردم نگویند که برای رفع تحریم‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار شد:

«ساکتین کرونا» مشخص شوند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری علنی مذاکرات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا را خواستار شد تا برای مردم مشخص شود ساکتین کرونا که خرد جمعی را نادیده می گیرند چه کسانی هستند.
وزیر اسبق اقتصاد و نماینده مجلس شورای اسلامی، با شرح سابقه و فرایند تصویب دو قانون ملی در کشورمان برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، به پشت پرده فعالیت گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اشاره کرد و گفت: FATF یک نهاد کاملا امنیتی است که با اهداف سیاسی فعالیت می‌کند.
بیست و هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه به ریاست محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از طریق ویدئوکنفرانس به میزبانی تهران، برگزار شد.
اگر آزادی بیان و امنیت رسانه‌ای در کشور به‌درستی مراعات می‌شد، همه محتوای این فایل می‌توانست به‌سادگی در رسانه‌های داخلی هم بیان شود؛ اما نه وزیر و نه روزنامه‌نگار از عواقب گفتن و انتشار این حرف‌ها در رسانه‌های داخلی احساس امنیت ندارند و ناگزیر از آن می‌شوند که مصاحبه‌ای کنند که «قرار نبوده منتشر شود» و سپس عده دیگری هم با ماهی‌گیری از آب گل‌آلود این مصاحبه را افشا کنند.
اگر ظریف دغدغه منافع ملی نداشت حتما محافظه کاری می‌کرد و با خودسانسوری سخن را در هزار لفافه مصنوعی می‌پیچاند تا در صورت انتشار یا درز این گفتگو انتقادی متوجه او نشود.
دویست و بیست و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در ادامه مباحث جلسات قبلی این ستاد به بحث و بررسی وضعیت بازار سرمایه اختصاص داشت و پیشنهادهای مطرح شده برای ابزارهای حمایتی از سهامداران خرد بررسی و تصمیمات مهمی به منظور حمایت از بازار سرمایه و توسعه بسترهای سرمایه گذاری در بورس و پشتیبانی از تامین مالی طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری در بنگاه های اقتصادی کشور اتخاذ شد.