دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه حاضر به دادن امتیازی خارج از چارچوب برجام نیستیم، گفت: به لحاظ فنی امکان رفع تحریم‌های ناقض برجام و احیای کامل این توافق در مدت زمان کوتاه وجود دارد.
نمایندگان مجلس درجلسه علنی امروز (سه شنبه) از پاسخ‌های فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به سوال نماینده تبریز در باره روند واگذاری‌ها قانع شدند.
«هر کسی می‌خواهد تقصیر را گردن دیگری بیندازد»، این سخن رئیس دولت‌ دوازدهم در واکنش به اختلافات در ستاد ملی مقابله با کرونا بود. البته دقایقی بعد، خودش تزلزل در تصمیم‌گیری برای ورود واکسن به کشور را گردن بقیه انداخت.
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حسین‌زاده حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این فرمانده جانباز و متعهد، کارنامه پرافتخاری به یادگار گذاشت.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره طرح گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها درباره حمایت رئیس جمهوری و دفتر وی از برخی کاندیداها از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری، تصریح کرد: تا کنون نه شخص آقای رئیس جمهوری و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند و اظهار نظری توسط آقای روحانی و اعضای دفتر ایشان در این زمینه در جایی مطرح نشده است.
هیئت وزیران نسبت به تعیین میزان و نحوه جریمه ایجاد محدودیت در دسترسی شهروندان و کاربران به خدمات فضای مجازی خارج از روال‌های تعیین شده قانونی توسط کارورها تصمیم گیری کرد.
وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز ارتش تاکید کرد: ارتش به عنوان یکی از ارکان توانمند و قدرتمند نیرو‌های مسلح انقلاب اسلامی از مظاهر متعالی اقتدار جامعه اسلامی می‌باشد که همواره در عرصه‌های مختلف مجاهدت و جانفشانی با هوشیاری و تواضع و رشادت به ایثارگری پرداخته است.
دبیر شورای امنیت کشور با تبریک روز ارتش، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اقتدار و توانمندی، در کنار مردم، سدی محکم و استوار در مقابل دشمنان بوده و همچنان در صحنه های دفاع، بازدارندگی و خدمت رسانی دوشادوش سایر نیروهای مسلح، درحال مجاهدت است.
معاون اول رییس جمهور ظهر امروز (یکشنبه) در تماسی تلفنی با استاندار بوشهر در جریان آخرین وضعیت مناطق زلزله زده بویژه بندر گناوه قرار گرفت و دستورات لازم برای رسیدگی‌های اولیه و فوری به آسیب دیدگان این حادثه را صادر کرد.
روحانی در دیدار وزیر امور خارجه صربستان تاکید کرد:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری با صربستان برای مبارزه با کرونا

رئیس جمهور با اشاره به روابط خوب و صمیمی ایران و صربستان و همچنین امضای یادداشت تفاهم همکاری میان وزیران امور خارجه دو کشور، بر تلاش برای توسعه و تعمیق مناسبات در زمینه‌های مختلف، سیاسی، اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
پیام رئیس جمهور به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ارتش بزرگتر از آن است که آن را به سیاست فرو بکاهیم

رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت ملی ایران در گرو حفظ تمامیت ارضی آن است و حفظ تمامیت ارضی تنها در پناه وحدت ملی ایران محقق می‌شود و وحدت ملی ایران فقط با مردم سالاری به دست می‌آید، تاکید کرد: امروز در امتداد تجربه جنگ تحمیلی و به عنوان میراث دفاع مقدس، نهادهای نظامی ایران از ارتش و سپاه، حرفه‌ای‌تر از همیشه مأموریت و مسئولیت خویش را می‌شناسند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با پرسون؛

حذف ۴ صفر، روند مبادلات پولی را افزایش می دهد/ تصویب طرح، به زودی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صرفه جویی در خصوص حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: اگر صفر ها از اسکناس ها حذف شود علاوه بر کمک به کاهش هزینه چاپ قطعا این فرآیند به تسهیل روند مبادلات پولی و مالی و کاهش حجم حمل اسکناس کمک خواهد کرد.
ارتش؛ نیرویی پرتوان با امدادهای غیبی و معنوی شیر دلان همیشگی صحنه های نبرد است؛ مردانی گمنام در لباس تقوا و عبودیت، که ترجیح میدهند برای همیشه در صفحات تاریخ مبارزه، گمنام بمانند.
عضو شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: آقای روحانی در سال 92 صریحاً در رسانه ملی اعلام کردند که شعار دولت تدبیر و امید نجات اقتصاد ایران است و حال باید از ایشان سوال کرد در این هشت سال با اقتصاد ایران چه کرده اید و به کدامیک از این 20 وعده اقتصادی تان عمل نموده‌اید.