دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در امر برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور فراهم شده است؛ گفت: امید داریم با روند رو به جلوی موجود بتوانیم در آینده ای نزدیک، همه انتخابات کشور را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.
شهریاری در نامه‌ای به روحانی:

آقای رئیس جمهور؛ اشتباهات گذشته را تکرار نکنید

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری تاکید کرد که با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر تدابیری برای جلوگیری از سفرها اتخاذ شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه‌ای خطاب به محمّدجواد ظریف وزیر امور خارجه با طرح ۲۰ سؤال، خواستار پاسخ وی به این سؤالات شد.
رئیس جمهور با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در مورد سال ۱۳۹۹، اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ سال بسیار سختی بوده است. آن‌هایی که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت به نفت در بودجه فقط ۲ درصد بوده است.
علی ربیعی با تاکید بر اینکه دیپلماسی و سیاست دفاعی، ‌دو بال سیاست خارجی هستند و نه تنها هیچ تعارضی با هم ندارند، گفت: همه رسانه ها، مسئولان و نخبگان باید مراقب نتایج سخنان ناخواسته خود باشیم.
معاون اول رییس جمهوری در پیامی درگذشت سید محمد هادی نژادحسینیان وزیر اسبق راه، وزیر اسبق صنایع سنگین و نماینده پیشین جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و سازمان اوپک را تسلیت گفت.
دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس؛

توزیع رایگان واکسن کرونا مورد تاکید دولت و مجلس است

دبیرکمیسیون بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با بیان این که توزیع رایگان واکسن کرونا، مورد تاکید دولت و مجلس است، گفت: نظارت بر توزیع واکسن کرونا مطابق اولویت بندی با حضور وزیر در کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس تاکید شده است.
عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۸ سال است که شهر به مافیا واگذار شده و رد پای مافیای جهانگیری در واگذاری‌های غیرقانونی سازمان خصوصی‌سازی مشهود است.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه اختیارات اجرایی رئیس‌جمهور از رهبری‌ هم بالاتر است، گفت: مشکلات کشور ناشی از فرافکنی، سیاسی‌کاری، بی‌عرضگی افراد در استفاده بهینه از اختیاراتشان است.
نماینده خمین در مجلس با بیان اینکه وضعیت معیشتی و اقتصادی و سفره مردم نشانگر دستاوردهای دولت است و جهانگیری و روحانی باید پاسخگوی عملکردشان باشند گفت: مشکل دولت آن است که زبانش دراز است اما دستش در کار و عملکرد کوتاه است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: خیلی‌ها ذوق‌زده نشوند که مسئولیت کارهایی که توسط دیپلمات‌هایمان انجام می‌شود را نظام برعهده می‌گیرد، مسئول اصلی این توافق با این چارچوب‌ها بر عهده رئیس دولت است.

بسیاری از فعالان فضای مجازی معتقدند ویژگی اساسی اسحاق جهانگیری در سخنرانی‌های خود، جسارت در بهم زدن اصل سوال و فرار از پاسخگویی به وعده‌های خود است. وعده‌هایی که نه تنها هیچکدام محقق نشد بلکه بسیاری از آن‌ها مقدمه‌ای برای ایجاد مشکلات در این ۸ سال گذشته شده است.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اکنون نمی‌خواهم بگویم که حکومت‌کنندگان می‌توانند مثل آن امام عمل کنند یا باید انتظاری در این سطح از آنان داشت، ولی آیا نباید انتظار داشته باشیم که حداقل گامی به سوی بهبودی ‌برداریم و نه گام‌های بزرگ در جهت مخالف آن؟
در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی انجام شد؛

تقدیر دولت از کارگران و معلمان کشور

در جلسه هیأت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹ و عملکرد اقتصاد در این زمینه به هیأت وزیران ارایه داد.
مقتدایی در نامه ای به جهانگیری و شریعتمداری؛

تامین امنیت شغلی کارگران وظیفه دولت است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توجه بیشتر به موضوع امنیت شغلی کارگران شد و گفت که دولت در ماه های باقی مانده از عمرش زمینه رضایتمندی بیشتر جامعه کارگری را فراهم کند.
دویست و بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در ابتدای جلسه اقدامات انجام شده برای تامین اعتبار ریالی و ارزی تامین و خرید واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.