دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مطمئن شوید او و مشاورانش می‌دانند که درآمد ملی و رشد اقتصادی تغذیه‌کننده همه حوزه‌های حکمرانی است تا بعد از دوره‌اش نگوید که «در حوزه‌های «اجتماعی» و «سیاست خارجی و داخلی» و «فرهنگی» خوب بودیم؛ اما فقط در اقتصاد خیلی موفق نبودیم»؛ چون حکمرانی مطلوب در هیچ یک از آن زمینه‌ها بدون افزایش «درآمد ملی» ممکن نیست.
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور تأکید کرد؛

تغییری در مرز چهارمحال ، لرستان و اصفهان نداریم

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور تأکید کرد که بر خلاف ادعاهای منتشره برای تشویش اذهان عمومی، هیچ تغییری در حدود تقسیماتی و مرز مشترک استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان و اصفهان وجود ندارد.
زمانی که آمار دقیق، شفاف و بهنگام ازسوی «سازمان برنامه و بودجه» اعلام نمی‌شود حرکت و تصمیم‌گیری مدیران ارشد به‌مثابه رانندگی در جاده مه‌آلود تصور می‌شود که هر چقدر غلظت این مه بیشتر باشد، امکان اندازه‌گیری احتمال تصادف هم کاهش می‌یابد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: ‏‏یک‌ ماه پیش که به دولت پیشنهاد دادم برای رفع تحریم‌ها، غنی سازی ۶۰ درصدی را انجام دهد، می‌دانستم عده‌ای ایران مقتدر را برنمی‌تابند.
سخنگوی دولت در یادداشتی نوشت: متاسفانه در سالیان اخیر عده‌ای با برساختن دوگانه و دوقطبی عجیب و در نوع خود تازه، کوشیدند که مقاومت و مذاکره را به دو سر طیفی منتسب کنند که الزاماً یکی، دیگری را نقض می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

نگرانی ایران از حوادث عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی شدید از حوادث چند روز گذشته در عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و هر اقدامی که این اصول خدشه ناپذیر را مورد تهدید قرار دهد، قویا مردود می‌داند.
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

کارشکنی در پروژه‌های مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توقف تعدادی از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در برخی شهرها به دلیل کارشکنی شهرداری گفت: امروز در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که دیگر گفتن این موضوعات سودی ندارد.

رییس جمهور گفت: با همه تلاش‌های انجام شده قاعدتا تا پیش از تابستان واکسن ایرانی به دست ما نخواهد رسید و لذا تامین واکسن با مساعدت بخش خصوصی در دستور کار دولت و در اولویت نخست قرار گرفته است.
نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی؛

بر اساس مصوبه دولت حق کارگران تضییع شده است

علی خضریان گفت: طی جلسه‌ای با رؤسا و مدیران عالی وزارت صمت، سازمان ایمیدرو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بازرسی کل کشور و معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ضمن بحث و گفتگو پیرامون اتفاقی که برای این کارگران رخ داده اجماع بر این شد که مصوبه دولت غیرکارشناسی و غیرحقوقی بوده و در واقع حق کارگران تضییع شده است.
در جلسه امروز هیأت دولت، ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات، شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ۲۵ درصد افزایش می یابد.
­ رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر خارجه روسیه با اشاره به پاسخ ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به نامه رهبر معظم انقلاب، اراده رهبران عالی دو کشور را بر ارتقای روابط دوجانبه دانست.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه همکاری های اقتصادی و تجاری،گفت: تهران و بغداد می توانند با توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای، نقش مهمی در تحولات منطقه ایفا کرده و تاثیرگذار باشند.
عضو هیات رئییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمپین ملی و انقلابی دعوت از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری تشکیل شود، گفت: مردم امروز کذب بودن تبلیغات تخریبی 4 سال قبل علیه آیت الله ‌رئیسی را درک کرده‌اند.
دییس جمهوری با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند از زمان این دولت ۱۱۰ روز باقی‌مانده است، حالا ۱۰۰ روز یا ۱۰روز، یا یک ساعت مانده است، ما همانطور که در ماه اول عمل کردیم در ماه آخر هم عمل می‌کنیم.
رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا با توسعه همکاری‌های منطقه‌ای گفت: باز کردن پای رژیم صهیونیستی به عنوان یک عنصر بی ثبات کننده و تنش زا، در منطقه خلیج فارس، اقدامی خطرناک است.