دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور درباره روند مذاکرات کمیسیون مشترک برجام گفت: پیشرفت در مذاکرات وین قابل ملاحظه است. در مسائل اساسی با ۱+۵ به توافق رسیدیم. برخی موارد باقی مانده است. آن اصولی که رهبری مطرح کرد مدنظر ماست.
در حالی حسن روحانی از موفقیت دولت خود در سه سال اخیر در مدیریت اقتصاد کشور در شرایط تحریمی سخن گفته که آمارها بیانگر مدیریت به شدت خسارت‌ بار دولت است که فشار تورمی آن به ملت وارد آمده است.
شرایط امروز مقصران زیادی دارد اما یکی از مهم‌ترین آنها حسن روحانی است. امروز اگر کار به درستی انجام می‌شد، بدون دردستر تفکر اعتدال و عقلانیت می‌توانست تداوم پیدا کند.
رئیس جمهور در پیامی به دولت و مردم لبنان با تبریک فرارسیدن عید مقاومت و سالروز آزادسازی جنوب این کشور از وجود نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: ماهیت رژیم صهیونیستی که منبعث از خوی تجاوزگری است نشان داد که تنها راه مقابله با متجاوزین ایستادگی و مقاومت ملت است.
مثالی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند شهید سلیمانی بود و ایشان فرمودند که اگرچه شهید سلیمانی سن‌شان بالا بود اما مصداق بارز فردی توانمند و امیدوار به آینده بود و این مسئله را ایشان به عنوان مصداق بیان کردند که تبیینی نسبت به این موضوع باشد.
دفتر معاون اول رییس جمهور در بیانیه‌ای ضمن تکذیب مطلب غیراخلاقی و کذب مطرح شده از سوی نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اتهام کذب و بی اساس محکومیت جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور در دیوان محاسبات کشور برای نخستین بار نیست که مطرح می‌شود و حق هرگونه اقدام قانونی و حقوقی به دلیل اتهام زنی و نشر اکاذیب در مراجع قضایی محفوظ است.
وزیر کشور از نامزدها، ستادهای تبلیعاتی آنان و مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و گفت: جشن سیاسی انتخابات را بی‌مبالاتی به یک موضوع غم انگیز تبدیل نکنیم و موجب تسری بیشتر و شیوع کرونا نشویم.
روحانی درجلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

تا توافق نهایی به مذاکرات در وین ادامه خواهیم داد

دویست و بیست و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت صنعت خودرو در کشور ارائه کرد.
معاون اول رییس جمهوری در توییتی نوشت: دولت اصلاحات تهدیدهای جدی بین‌المللی و منطقه‌ای را از ایران دور کرد و فرصت‌های نو برای توسعه ایران و گشایش در زندگی مردم به وجود آورد. کشور باز هم به اصلاحات افق‌گشا و واقعی نیاز دارد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری:

منتظر تایید یک زن در میان نامزدهای ریاست جمهوری هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان درباره کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از شورای نگهبان درخواست کردم برای اولین بار یک زن را در میان نامزدها تایید کنند تا به احیای سرمایه‌های اجتماعی کشور کمک کرده باشند؛ منتظریم.
رییس دفتر رییس جمهور نوشت: توفیق مردم مبارز فلسطین در نبرد نابرابر با رژیم صهیونیستی، گذشته از اینکه یک پیروزی بزرگ برای امت اسلامی به شمار می‌آید نشانه موازنه جدید در مناسبات منطقه است.
«ارز جهانگیری» به کلید واژه اصلی رقبای اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شده است. آنها سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی را مورد انتقاد قرار می دهند و مسبب آن را معاون اول رئیس جمهور معرفی می کنند.