دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

طبق آخرین مصوبات هیات وزیران و گزارش سازمان تامین اجتماعی در دو سال گذشته و هم‌زمان با شیوع کرونا، حقوق کارکنان دولت ۳۴ درصد و مستمری بازنشستگان ۲.۵ برابر رشد داشت.
رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به وزیر کشور:

در مناظره انتخاباتی دوم برای دولت فرصت پاسخگویی در نظر گرفته شود

رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به وزیر کشور خواست تا در مناظره دوم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی وقت مناسبی برای پاسخگویی دولت به اظهارات نامزدهای انتخابات در نظر گرفته شود.
قبل از برگزاری اولین مناظره ریاست جمهوری مطرح شد؛

رقیب من چه کسی است؟

هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری قبل از برگزاری اولین مناظره خود به سوالی مشترک که چه کسی را رقیب خود می دانید پاسخ دادند.
نامه ربیعی به رئیس صدا و سیما:

به نماینده دولت وقت فرصت پاسخگویی بدهید

سخنگوی دولت در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما با انتقاد از عدم توجه این سازمان به درخواست‌های پیشین دولت برای پاسخگویی در برابر اتهامات مطرح‌شده توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد که «در اسرع وقت فرصت مقتضی در برنامه زنده تلویزیونی برای پاسخ به اتهامات یاد شده، به نماینده دولت اختصاص یابد.»

امروزه بمباران تبلیغاتی دشمنان بسیار است و ما باید با مدد از روح شهدا به مقابله با آنان برویم، وفاداران مخلص نظام جمهوری اسلامی در فرصت باقیمانده تا انتخابات، تمام سعی و تلاش خود را در آگاهی بخشی به جامعه بکار گیرند تا انشاء الله در روز ۲۸ خرداد برای پیمان مجدد با شهداء با وضو در پای صندوق های رأی حاضر شویم.
بعضی از شخصیت‌های برجسته کشور از سید ابراهیم رئیسی کاندیدای ریاست‌جمهوری حمایت کردند
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در نامه‌ای سرگشاده با عنوان «دردنامه» ضمن تاکید بر عمل به سخنان امروز رهبر انقلاب مسائلی را پیرامون حاشیه‌های بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان مطرح کرد.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه من دو برنامه برای احیای بازار بورس دارم، گفت: تشکیل صندوق جبران زیان‌های مالباختگان و ارتباط دادن تولید به بورس، دو برنامه من است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قوانین آمده است که ۳ درصد از استخدام‌ها به معلولین اختصاص یابد که حتما باید سهم این افراد محقق شود.
همسر عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: او هیچگاه فرد قدرت طلبی نبوده و مرد روزهای سخت است و کارنامه او نیز بر چنین نکته ای تاکید دارد و او با احساس مسئولیت در این دوران خطیر و مشکلات اقتصادی موجود وارد عرصه انتخابات شده است.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه دولت برای تصویب لوایح مرتبط با FATF همه تلاش‌های خود را کرد، گفت: اظهاراتی که برخی از نامزدها درباره این لوایح مطرح می‌کنند فرافکنی است. اگر دولت به تصویب و تایید این لوایح اهتمام نداشت هفت عضو کابینه در جلسات مجمع حاضر نمی‌شدند.
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم سالاری دینی یعنی سلطه مردم بر سرنوشتشان در چارچوب دین چیزی که در لیبرال‌دموکراسی غرب و سوسیال‌دموکراسی شرق نبود.
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت افتتاح پروژه‌های مختلف گفت: افتتاح پروژه‌های زیر ساختی و توسعه ای در شرایط جنگ اقتصادی به دشمنان و بدخواهان که تصور می‌کردند با تحریم می‌توانند امور کشور را متوقف کنند، نشان داد که ملت ایران در سخت‌ترین شرایط هم برای توسعه و تولید در کشور تلاش خواهد کرد.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی جمهوری ایتالیا و با گرامیداشت یکصد و شصتمین سالگرد برقراری روابط سیاسی میان ایران و ایتالیا گفت: پیشینه طولانی روابط دو کشور همواره بهترین اساس برای توسعه مناسبات در چارچوب منافع متقابل بوده است.
جانشین پژوهشکده شورای نگهبان در گفتگو با پرسون:

ریاست جمهوری از جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی برخوردار است

رجل سیاسی و مذهبی بودن، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران بودن، اعتقاد به مذهب رسمی داشتن، مدیر و مدبر بودن و دارای حسن سابقه، امانت و تقوا بودن، مجموعه شرایطی است که در قانون اساسی برای رئیس‌جمهور مشخص شده است. همه این موارد بیانگر این است که رئیس جمهور دارای جایگاه ویژه و خاصی در قانون اساسی ما است.