دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دبیر شورای سیاستگذاری ستاد اسحاق جهانگیری گفت: برنامه‌ریزی برای مناظره جهانگیری با نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.
وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، کشور، اطلاعات، آموزش و پرورش، راه، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو در جلسات کمیسوین های تخصصی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان و همچنین ارائه گزارش در حوزه های کاری شان در جلسات کمیسیون های تخصصی در هفته جاری حضور پیدا می کنند.
رییس جمهوری در احکام جداگانه‌ای، غلامعلی حداد عادل، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدحداد عادل و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی را برای مدت چهار سال به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان منصوب کرد.
معاون اول رییس جمهوری و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه صدا وسیما طبق روال گذشته تحریف و تخریب را ادامه می‌دهد، نوشت: من می خواهم از عواملی بگویم که مسبب بحران‌های امروز ایران هستند.
معاون اول رییس‌جمهوری و داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آمادگی دارم با همه نامزدها در هر پلتفرمی و هر زمانی درباره مسائل مهم کشور گفت‌وگو کنم.
امامان جمعه سراسر کشور با تاکید به اینکه همه باید خود را برای انتخابات آماده کنند گفتند: انتخابات یک فرصت بسیار مناسب برای مردم است که می توانند با حضور پرشور خود در این عرصه مهم کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند.
علی لاریجانی در کلاب هاوس همانطور بود که پیش بینی می شد؛ باهوش، محافظه کار، حاضرجواب و مسلط. اما پرسش اصلی اینجاست که آیا او نظر دو گروه اصلی واجدین رای یعنی خاکستری ها و کسانی که تصمیم به رای دادن ندارند ‌و کسانی که بصورت طبیعی رای می دهند را نسبت به خود تغییر داد؟
به بهانۀ گفت ‌و‌ شنیدِ شبانۀ علی لاریجانی در شبکۀ اجتماعیِ صوتی:

تاثیر کلاب‌هاوس بر سیاست و اندیشه

اتفاق بزرگ‌تر قبل از شروع برنامه دیشب رخ داد. وقتی علی لاریجانی در فرسته یا پُستی اینستاگرامی از آمادگی برای پاسخ‌گویی به سؤالات سخت در کلاب هاوس خبر داد. یعنی منتظر شروع مناظره‌های رسمی در صدا و سیما نمی‌ماند و گفت و شنید عمومی را در شبکۀ اجتماعیِ صوتیِ جدید‌الولاده کلید می‌زند و حاضران در هنگامۀ اقتصاد و معیشت از سیاست و فرهنگ پرسیدند.
رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان دولت تحریم را خواهیم شکست که این افتخاری برای صبوری مردم است، گفت: ما هر چه داریم از مقاومت ملت ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.
وزیر علوم از موافقت سازمان برنامه و بودجه با تامین اعتبار همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی خبر داد و گفت:مشکلی که وجود دارد در همسان‌سازی به دانشگاه‌های غیردولتی و مراکز پژوهشی توجه نشده است که دنبال اصلاح آن هستیم.
دبیرکل کانون دانشگاهیان با بیان اینکه ضعیف ترین و ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب دولت یازدهم و دوازدهم است، گفت: عملکرد ضعیف و فسادی که در دولت وجود داشت موجب ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی شد.
در نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور مطرح شد:

لزوم اولویت بخشی توسعه‌ای به میادین مشترک نفت و گاز

205 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از عملکرد بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت انتقاد کرده و ضمن تأکید بر صنعت هیدروکربوری به ضرورت اولویت بخشی توسعه‌ای به میادین مشترک نفت و گاز تأکید کردند.
رئیس‌جمهور گفت: واقعا عجیب است که وقتی می خواهیم تحریم را برداریم یک عده مرثیه می خوانند و ناراحت می شوند. مرثیه خوانی برای زندگی مردم با روضه خوانی برای تحریم قابل جمع نیست. نمی شود بگویند هم به فکر مردمیم ولی وقتی قرار است تحریم را برداریم ناراحت شوند.
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت که وزیر بهداشت باید هرچه سریع‌تر به موضوع برخورد با یک خانم خبرنگار در هنگام تهیه گزارش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رسیدگی کرده و با متخلفان برخورد کنند.
ایران پس از انقلاب اسلامی انواع و اقسام آزمون و خطاهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ...را تجربه کرده است و به تعبیری خروجی شعارهای ۴۲ سال، اکنون منتج به واقعیت موجود شده است؛ پس اگر قرار بود ادبیات‌های پیشین، ایران را از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به توسعه‌یافتگی نسبی برساند قاعدتا نباید بیانِ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، متفق‌القول عبور از وضعیت موجود باشد.
برای انتخابات پیش رو که در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود به دلیل مصادف شدن با پاندمی کرونا و درگیری بخش زیادی از جامعه با آن، پروتکل‌های بهداشتی انتخابات را با همکاری وزارت بهداشت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تدوین کردیم و به ستاد ملی کرونا ارسال شد و با موافقت ریاست محترم جمهور مواجه شد.
در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست روحانی، تصویب شد؛

امهال اقساط دریافت کنندگان تسهیلات ارزی و ریالی آسیب‌ دیده از کرونا و تحریم‌ها

نخستین جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی در سال 1400 روز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار و در این جلسه برای رفع مشکلاتی که شرایط کرونایی برای افراد دریافت کننده تسهیلات ریالی و ارزی این صندوق ایجاد کرده بود، تصمیماتی اتخاذ شد.