دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

درحالیکه طی دو سال اخیر، دو معاون نوبخت، یعنی دژپسند بعنوان وزیر اقتصاد و نمکی بعنوان وزیر بهداشت انتخاب شده‌اند، حمید پورمحمدی، سومین معاون نوبخت نیز رییس کل بانک مرکزی شد.
روز آخر ثبت‌نام داوطلبان زمانی که برای شرکت در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پا به وزارت کشور گذاشت احتمالا خودش هم فکر نمی‌کرد روزی به عنوان یکی از نامزدهای این دوره از انتخابات باشد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با اشاره به موافقت‌نامه‌های این معاونت با وزارت آموزش و پرورش، گفت: تصور می‌کنم این موافقت‌نامه‌ها در پیشبرد و شکل‌دهی دو محور اصلی این معاونت یعنی تحکیم خانواده و تحقق عدالت جنسیتی نقش خوبی داشته و توانسته این محورها را به جریانات اجتماعی مستمر تبدیل کند که امیدوارم دولت آینده در این حوزه‌ها دوربرگردان نداشته و از این تجربیات استفاده کند.
رییس جمهور گفت: اگر واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال تا مردادماه تمام شود ما سه ماه فرصت می‌خواهیم که به واکسیناسیون عمومی بپردازیم و اگر واکسن کافی در اختیار باشد تا آذرماه می‌توانیم واکسیناسیون عمومی را هم تکمیل سازیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه تدوین شده خود برای دولت آینده گفت: با اراده‌ای که عزم شده، برای اجرای این برنامه نیازمند یک جهاد همگانی هستیم تا جهش بزرگ اتفاق بیفتد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح توسعه و ایجاد صنایع پایین دستی معادن طلا در تکاب خبر داد و گفت: طرح توسعه معادن تکاب در دست مطالعه و بررسی است و با توجه به ظرفیت منطقه طی روزهای آینده با حضور مسوولین استانی  و وزارت صمت با برگزاری جلسه‌ای برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه را مصوب خواهیم کرد.
رییس جمهوری گفت: امیدواریم ایام نوروز سال آینده با واکسیناسیون عمومی که انجام می‌گیرد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شرایط جدیدی را در کشور شاهد باشیم و صنعت گردشگری رونق پیدا کند.
هیئت وزیران مقرر کرد؛ کلیه اطلاعات هویتی، اقتصادی و بانکی خانوارها برای تشکیل پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار در راستای آزمون وسع در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گیرد.