شهید امیرعبداللهیان ملاکی برای ارزیابی مسوولان

مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید حسین امیرعبداللهیان گفت: این شخصیت بزرگ یکی از افراد مهم در تراز انقلاب است که می‌توان به عنوان ملاک ارزیابی مسوولان قرار داد.

تصویر شهید امیرعبداللهیان ملاکی برای ارزیابی مسوولان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد صادق فضلی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه آیین گرامیداشت امیر دیپلماسی، شهید حسین امیرعبداللهیان در دامغان اظهار کرد: آنچه شهید امیرعبداللهیان انجام داد در طول یک شبانه‌روز به دست نیامد، بلکه این شهید رویش انقلاب و مجموعه‌ای از آموزه‌های انقلاب، اصول آن، آموزه‌های امام خمینی(ره) و مکتب رهبر معظم انقلاب بود و این موارد در رفتارش تجلی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز می‌توان شهید امیرعبداللهیان را به عنوان دیپلمات در تراز انقلاب اسلامی معرفی کرد، افزود: شهیدان حاج قاسم سلیمانی، امیرعبداللهیان و دیگر شهدا از جمله نیروهای در تراز انقلاب اسلامی هستند و شهید امیرعبداللهیان فرزند برومند استان سمنان توانست تمامی ابعاد یک دیپلمات برجسته در تراز انقلاب را در خود جمع کند و بروز دهد.

مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه گفت: شهدی امیرعبداللهیان یک دیپلمات به دور از هرگونه اشرافی‌گری، یک مدیر بدون تحکم و دارای مسوولیت با جایگاه‌های بالا بود اما هرگز به کسی دیدگاه متکبرانه نداشت.

وی با بیان اینکه افرادی همچون شهید امیرعبداللهیان باید به‌عنوان الگو در جامعه معرفی و مطرح شوند، اضافه کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا ارزشی معادل شهادت دارد و برای اینکه بتوانیم این شخصیت‌ها را به جامعه معرفی و یاد آنان را احیا کنیم باید چنین نشست‌ها، اجلاسیه‌ها و یادواره‌های شهدا به وفور برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها علاوه بر معرفی و بررسی بعد اخلاقی به شخصیت حرفه‌ای، کاری، رفتاری و غیره شهدا نیز توجه کنیم و از آنها الگوهایی عملیاتی برای جامعه ارایه دهیم.

فضلی با تاکید بر اینکه شهید امیرعبداللهیان ملاکی است که متناسب با آن می‌توان بقیه افراد را ارزیابی کرد، افزود: این شهید والامقام ۲۵ سال دوست و همراهم بود که بعد از شهادت ایشان در شرایط سخت روحی قرارگرفته و به شدت دچار حزن و اندوه شدم و معرفی امیرعبدالهیان در هزار روز کاری کم‌ترین اقدامی بود که در راستای این شخصیت ماندگار انجام دادم.

وی ابراز کرد: امیرعبداللهیان آنچه را که دنبال می‌کرد فقط محدود به مردم ایران نبود بلکه فراتر از مرزها و به دنبال منافع همه مسلمانان در جهان بود.

به گزارش ایرنا، مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه برای شرکت در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت و گرامیداشت امیر دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان به استان سمنان و شهرستان دامغان سفر کرده است.

«اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی ۹ سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده است.

افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و اکنون دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور دارند.

آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» به صورت استانی، ملی و سپس بین‌المللی ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور می‌یابند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که به همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود و امسال این اجلاسیه با هدف تکریم و پاسداشت این مجاهد فعال و با حضور خانواده شهید در حال برگزاری است.

آیین پایانی این اجلاسیه برای حضور عمومی شهروندان دامغانی امشب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

منبع: ایرنا

753467

سازمان آگهی های پرسون