دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

قدرتمند شدن اقتصاد کشور، درگرو افزایش تولید داخلی با کیفیت است

دویست و بیست و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه اقدامات و برنامه‌های انجام شده و پیشنهادی در راستای تحقق شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در انتقادی از دولت گفت: با وجود آنکه دریافت مالیات از خانه‌ها، باغ‌ - ویلاها و خودروهای لوکس در سند بودجه ۱۴۰۰ آمده است، دولت هیچ اقدامی برای دریافت مالیات از این قشر نکرده است. با پول حاصل از آن می‌شود هزاران وام مسکن و ازدواج داد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت حداقلی نمی تواند و نخواهد توانست مطالبات حداکثری جامعه را پیگیری کند، گفت: امیدواریم که همه نهادها، سازمانها و دستگاه های دخیل در انتخابات به الزامات مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای متعهد باشند.
دولت روحانی سه اشتباه بزرگ در بخش کشاورزی داشت که موجب آشفتگی بازار و از دست رفتن سرمایه ملی شد. دولت سیزدهم برای جلوگیری و نیز برگرداندن اعتماد از دست رفته کشاورزان وظیفه سنگینی دارد.

معاون اول رییس جمهور در تماس تلفنی با استاندار خراسان شمالی در جریان آخرین وضعیت مناطق زلزله زده این استان قرار گرفت و بر به کارگیری همه امکانات برای امداد رسانی و درمان مصدومان حادثه تاکید کرد.
روحانی در گفت و گو با مصطفی الکاظمی تاکید کرد:

ضرورت واکنش قاطع دولت عراق به تعرضات اخیر به اماکن دیپلماتیک ایران

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات در عراق را امنیت خود می داند، برضرورت همکاری دو کشور برای مقابله با تحرکات گروه های تکفیری و تروریستی که بدنبال ضربه زدن به روابط خوب دو کشور هستند، تاکید کرد.
اصلاحیه انجام شده در تصویب نامه مربوط به اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه تأمین بار مالی افزایش مدت زمان مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.
وزیر راه‌ وشهرسازی گفت: با توجه به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، منطقه گلمان ارومیه به شهر جدید تبدیل شده است و منطقه گلمان به مساحت ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع  و با احداث 5 هزار و ۶۱۰ واحد مسکن مهر و گسترش زیرساخت‌های شهری، به عنوان ظرفیت مناسبی برای مردم این منطقه در زمینه توسعه شهرنشینی مطرح است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در شور و شوق انتخابات، نباید فراموش کرد که این روزها زنان و کودکان مظلوم فلسطینی مورد سبعانه ترین جنایت ها واقع شده‌اند.
«پرسون» از ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری می گوید؛

می خواهم رییس جمهور شوم! / جویندگان نام در وزارت کشور

یک شناسنامه می خواهد؛ و یک رویای خام، تا تو را در مقابل متصدی ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بنشاند. بعد عکسی رو به دوربین و تمام.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با پرسون:

مردم سازی اقتصادی را اجرایی خواهم کرد

ملک زاده گفت: به معنای واقعی مردم سازی اقتصادی و در راس امور رسیدگی به مشکلات مردم را اجرایی خواهم کرد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ملاک و مبنای ما در احراز صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری رای نهایی است که اعضای شورا می‌دهند و با توجه به ۱۲ نفر اعضای شورای نگهبان ۷ رای مثبت لازم است که بتوانیم بگوئیم یک فرد احراز صلاحیت شد.
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم مهندس اکبر ترکان یار صدیق دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: این مدیر توانمند و دلسوز، با حضور فعال و موثر در مناصب مختلف و مهم خدمتگزاری، منشا خدمات فراوانی شد و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت که در یادها باقی خواهد ماند.
دویست و بیست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد و اعضا پیش از ورود به دستور جلسه، یاد مرحوم مهندس ترکان از همراهان دولت تدبیر و امید و از اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را گرامی داشته و از خدمات خالصانه و صادقانه آن مرحوم قدردانی کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشارکت پایین هیچ برنده‌ای ندارد و مردم از حق خود برای ریل‌گذاری دستگاه اجرایی کشور استفاده کنند ، گفت: امروز فرصت مناسبی است که همه ما با هر سلیقه و جناح بندی سیاسی و با هر عقیده و نگرشی دست به دست هم دهیم تا به فرموده رهبر انقلاب، ایرانی قوی را بسازیم.
۴۳ نفری که وارد ماراتن انتخابات ۱۴۰۰ شدند؛

کدام چهره ها به مناظره های انتخاباتی می رسند؟

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تمام شد. تعداد زیادی ثبت نام کردند و مانند هر دوره اکثریت آنها ناشناخته اند. اما شناخته شده ترها از کدام شهرها پا به دنیای سیاست گذاشته اند؟
معاون اول رئیس جمهور گفت: با مشکلات کنونی کشور از نزدیک آشنا هستم و می‌پذیرم اگر مسئولانه به میدان نیایم در بدتر شدن وضع جامعه و خسارت‌های ناشی از عدم ورود به انتخابات، ممکن است سهیم باشم.