دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات گفت: ۶ وزیر و دو نماینده مجلس به کارگروه تعیین مصادیق درخواست رفع فیلتر توئیتر را دادند اما تاکنون دبیرخانه کارگروه، این مساله را در دستور کار قرار نداده است.
معاون اول رییس جمهوری تصویب‌نامه مربوط به تصمیمات هیات دولت درخصوص مدیریت مصرف برق در کشور و آیین‌نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها و تنقیح مصوبات مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی را ابلاغ کرد.
انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و نظرات متعددی در مورد آن وجود دارد متن پیش رو یادداشتی است که نظر یکی از هموطنان را در مورد انتخابات و شرکت در آن منعکس می‌کند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه صندوق رأی و انتخابات دستاورد انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است، گفت: راه‌حلی که امام برای اداره کشور داد، انتخابات بود، بنابراین نباید از امام فاصله بگیریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس‌جمهور این روزها مدام ادعا می‌کند که تحریم ها ترک برداشته و این عبارات نشان می‌دهد که روحانی به دنبال شوک دادن به اقتصاد و انتخابات است.
در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با وزیر نیرو به مسائل و موضوعات مرتبط با عملکرد وزارت نیرو با حضور آقای اردکانیان، معاونین او، تعدادی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی، انرژی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

صاحبان کالا سریعترکالاهای خود در گمرکات را ترخیص کنند

دویست و سی‌امین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت واردات کالا در گمرکات کشور و همچنین موجودی کالاهای اساسی در انبارها و گمرکات و اقدامات انجام شده برای ترخیص سریع این کالاها و توزیع آن به بازار مصرف ارائه شد.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه مسئله آب یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی کشور و به ویژه بخش کشاورزی است، گفت: صاحب نظران و مراکز علمی و دانشگاهی کشور که نقش تعیین کننده‌ای در گره گشایی از مشکلات پیش روی کشور دارند باید وارد صحنه شده و در این خصوص راهکارهای علمی ارائه کنند.
رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد کرونا گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور طبق آخرین گزارش‌ها مطلوب نیست و انتظار بر این است که وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتقاء یابد.
رئیسی می‌توانست با بالاترین رای و کمترین حاشیه به ریاست جمهوری برسد، اینک پیروزیش جشنی در پی نخواهد داشت.
رئیس جمهور لایحه «اصلاح ماده (۶۱۲) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‏ های بازدارنده)» را که به موضوع «تشدید مجازات مرتکبان قتل عمد که با علم به عدم امکان قصاص،‌ مرتکب قتل می شوند» می پردازد، برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
در بحث انتخابات بررسی شد؛

مطالبه گری، پرسشگری یا شیفتگی

پرسشگری از الزامات جامعه پویا و فعال است. انتخابات یکی از بزنگاه‌هایی است که پرسش‌گری می تواند خود را نشان دهد. در متن پیش رو مواردی که لازم است در انتخاب به آن توجه شود به گفت‌وگو گذاشته شده است
رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بررسی روند اجرای توافقات دو کشور و راه های تحکیم روز افزون سطح مناسبات و همکاری های تهران– باکو را در راستای منافع دو ملت، بر تسریع در عملیاتی شدن پروژه‌های مشترک بویژه در حوزه انرژی و حمل و نقل تاکید کردند.
هیات وزیران با توجه به ورود عبدالناصر همتی به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که مانع از حضور کافی وی در بانک مرکزی و ایفای وظایف و مسئولیت‌های خطیر رییس کل در حوزه‌های حساس پول و ارز می‌شود، با خاتمه مسئولیت وی در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با پرسون؛

خسارت چند میلیارد دلاری وزیر نفت به بیت‌المال

گزارش کمیسیون اصل نود در مورد نحوه اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک و همچنین خسارت چند میلیارد دلاری وزیر نفت به بیت‌المال در پالایشگاه خلیج فارس جهت ارائه به هیأت رئیسه و قرائت در صحن علنی بررسی، تدوین و اصلاح شد.